Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hva Er Det Som Feiler Meg

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-04, 16:35   #1
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

Hva Er Det Som Feiler Meg

Nå har jeg gått på denne intro kuren og har holdt på litt over en uke. Jeg har ikke beveget meg en eneste kilo.
Jeg har droppet kaffen, vin og lever stortsett bare på bacon pølser ost og grønnsaker - hvorfor går jeg ikke ned.

Er det meg det er no gale med, eller er det rett å slett noen denne kuren ikke fungerer for ?

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:42   #2
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Hei hannahgamlem

Så leit at du ikke går ned, noe vann skulle det vel blitt borte på ei uke
Antar at du går på induksjonen til Atkins, da er muligens baconpølser ikke så lurt.
Det er lettere om du forteller oss litt om hva du spiser.
Kan du ikke notere ned hva du har spist i dag da .. så kikker vi på det.

Velkommen hit!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:45   #3
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

dette er min diett

vann pølser bacon tomater ost paprika agurk koteletter egg skinke, vell det var det. Dette har vært kosten min i litt pver en uke

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:45   #4
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Pølser har jo en del karbohydrater i seg, så det kan være lurt å kutte ut det i introperioden.
Enig med Musti at du bør skrive ned litt hva du spiser, så blir det enklere for både deg og oss
Lykke til videre

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:50   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

vann pølser bacon tomater ost paprika agurk koteletter egg skinke, vell det var det. Dette har vært kosten min i litt pver en uke

Pølser.. ikke spis det på intro. Tror ikke det er "lov" heller, men kanskje andre kan svare bedre på det.

Paprika - spis den grønne, inneholder færrest karbohydrater.

Agurk - fint nok, men er ikke mye næring i..

Skinke.. Hvordan skinke er det?

Fint om du skriver opp hvor mye du spiser også - for ellers er det litt vanskelig for oss å gi gode nok råd Sett opp hva du har spist i dag, f.eks - så nøyaktig som mulig

Veier du grønnsakene? Regner du ut hvor mange karbohydrater du får i deg?

Har du noen sykdommer, evt. går du på medisiner som "holder" på vann?

Hvor mye veier du og hvor høy er du? Spør, fordi undervektige bruker dette kostholdet for å gå OPP ..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:50   #6
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

dette var faktisk min mat hele uken, jeg har hatt det samme hver dag

vann pølser bacon tomater ost paprika agurk koteletter egg skinke. Jeg spiser ca en middag til dagen og drikker en del vann

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:52   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jo, men fint om du forteller hvor mye du spiser av de forskjellige matvarene.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:52   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg også tror det er pølsene. Hva om du bytter ut pølsene med karbonade eller fisk. Du får heller øke på med grønnsaker.

Hva slags ost er det du spiser?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:53   #9
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

hvor mye skal jeg egentlig kunne forvente å gå ned på introen

hvor mye skal jeg egentlig kunne forvente å gå ned på introen, jeg veier 87 kg nå og er rundt 182

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:56   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Vel.. Enkelte går ned halv kilo i uka, andre tre kilo. Men man må følge induksjonen nøye, og kun spise det som er tillatt.

Dette er fra en annen tråd:

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Her er noen greie tips for deg som har tenkt på å begynne eller nettopp har begynt med en lavkarbodiett (og kanskje også for deg som har holdt på en stund?)

  • les varedeklarasjonen!
  • står det 0 karbo, så regn 1 bare for sikkerhets skyld
  • unngå koffein helt de to første ukene
  • unngå søtstoff helt de to første ukene
  • drikk MINST to liter vann eller mineralvann daglig
  • ikke vei deg mer enn en gang i uka
  • ta mål av deg selv før du starter, noen ganger mister du cm selv om vekta står stille
  • ikke sammenlign deg med noen andre. Folk går ned så forskjellig
  • vekta kan stå stille rundt den tredje uka, det er normalt. Ikke få panikk
  • hvis du følger planen til punkt og prikke og fremdeles ikke går ned, sjekk om du kan ha Candida og unngå eddik, ost, sopp og annen gjæret mat
  • ta en tur til legen før du starter, og ta blodprøver. Det er greit å ha noe å sammenligne med når du har nådd målet ditt. Kolesterolet kan gå noe opp de første ukene til kroppen har fått tilpasset seg. Pass på at legen vet at du er på en lavkarbodiett og hvor lenge du har gått på den
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke har lest boka
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke leser varedeklarasjonen
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:56   #11
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

Her er noen svar

Nei jeg har ikke pleid å veie grønnsakene

Osten jeg har er Norvegia - det sto null karbohydrater på den

Vet dere om alle skal kunne gå ned på denne kuren ? og hvor mye har den enkelte av dere klart på introkuren.

Dessuten har jeg litt setersrømme på

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:58   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sakser denne også fra en annen tråd:

Denne fasen i Atkins Ernæringsmessige Tilnærming må følges presist for å oppnå suksess. Hvis du på noen måte gjør den ukorrekt kan du forhindre vekttap og avslutte med å si ”Her er enda en vektreduksjonsplan som ikke virket.”

Pugg følgende regler som om livet ditt er avhenger av det. Det gjør faktisk det.

1. Spis enten tre vanlige måltid per dag, eller fire til fem mindre måltider. Ikke hopp over måltid eller la det gå mer enn seks ”våkne timer” uten å spise.

2. Spis liberalt av kombinasjoner med fett og protein, i form av fjørfe, fisk, skalldyr, egg og rødt kjøtt, i tillegg til rent naturlig fett i form av smør, majones, olivenolje, og andre vegetabilske oljer (Uttrekkspressede eller kaldpressede foretrekkes).

3. Ikke spis mer enn 20 gram karbohydrater per dag. De fleste av disse må komme i form av salatgrønnsaker og andre grønnsaker. Du kan spise ca. tre kopper (à 2,5 dl) med løst pakkede salatgrønnsaker, eller to kopper med salat pluss en kopp med andre grønnsaker.

4. Spis absolutt ingen frukt, brød, pasta, korn, stivelsesholdige grønnsaker eller meieriprodukter bortsett fra ost, fløte/rømme eller smør. Ikke spis nøtter eller frø de første 2 ukene. Matvarer som kombinerer proteiner og karbohydrater, som erter, bønner og andre belgfrukter, er ikke tillatt nå.

5. Ikke spis noe som ikke er på listen over aksepterte matvarer . Det betyr absolutt ingenting. ”Bare denne smakebiten skader ikke”-mentaliteten er nådestøtet i denne fasen av Atkins.

6. Tilpass mengden du spiser til din egen appetitt, spesielt ettersom den avtar. Når du er sulten spiser du den mengden som får deg til å føle deg tilfreds, men ikke stappet. Om du ikke er sulten, så spiser du et lite karbohydratkontrollert måltid sammen med kosttilskuddene dine.

7. Ikke anta at noen matvarer inneholder lite karbohydrater – les heller innholdsfortegnelsen. Prøv å finne ut hvor mange netto karbohydrater det er. (Karbohydrater minus fiber) Bruk en matvaretabell.

8. Spis ute så ofte du ønsker, men vokt deg for skjulte karbohydrater i sauser, dressinger og majones. Saus er ofte laget med mel eller maisstivelse, og sukker er ofte en ingrediens i dressinger og majones.

9. Unngå mat og drikke søtet med aspartam. Bruk heller sucralose eller saccharin. Tell hver porsjon av disse (1 ts) som 1 g karbohydrat.

10. Unngå kaffe, te eller brus som inneholder koffein. Høyt koffeininntak har vist seg å kunne gi lavt blodsukker, som kan gi deg søthunger.

11. Drikk minst åtte glass vann (á 2,5 dl) daglig for å tilføre kroppen din væske, unngå forstoppelse og for å skylle ut avfallsstoffer fra fettforbrenningen.

12. Hvis du er obstipert (forstoppet), bland en teskje eller mer med loppefrøskall (psyllium husks) i en kopp eller mer med vann og drikk daglig. Eller bland kvernede linfrø i en shake, eller strø havrefiber over salat eller grønnsaker.

13. Som et minimum: ta et daglig multivitamintilskudd med mineraler, inkludert kalium, magnesium og kalsium, men uten jern.


Andre ting å være obs på
· Styr unna lightprodukter som ikke spesifikt sier at de inneholder ”ingen karbohydrater”. Flesteparten av lightproduktene er for lav-fett dietter, ikke karbohydratkontrollerte dietter.

· Ordene sukkerfri, sukker ikke tilsatt, ”no sugar added” er ikke tilstrekkelig. Innholdsfortegnelsen må si hvor mange karbohydrater som er i, og det er dette du går ut ifra.

· Mange produkter som du kanskje ikke vanligvis tenker på som mat; tyggegummi, ”frisk pust” drops, hostesafter og halspastiller er ofte fulle av sukker eller andre kaloriholdige søtstoffer. De må unngås.

· Vær på vakt når du spiser ferdig tilberedt salat fra salatbarer eller butikker (f.eks tunfisksalat). De kan være tilberedt med sukker.


Dette er en oversettelse av:
http://atkins.com/Archive/2001/12/15-325810.html
Denne norske oversettelsen er © HP @ karbojunkie.com

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:58   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

Nei jeg har ikke pleid å veie grønnsakene

Osten jeg har er Norvegia - det sto null karbohydrater på den

Vet dere om alle skal kunne gå ned på denne kuren ? og hvor mye har den enkelte av dere klart på introkuren.

Dessuten har jeg litt setersrømme på

Så du bare tar det på feelingen? Hvordan kan du vite hvor mange gram karbohydrater du får i deg hver dag, da?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:01   #14
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Først og fremst .. har du lest boka? Et must mener nå jeg.
Når en skal legge om kostholdet så drastisk så er det viktig å sette seg inn i tingene før en starter.

På induksjonen ville jeg absolutt hoppe over baconpølsene,- alt for mange kh i dem.
Husk du skal ha 20 kh pr. dag .. og de skal komme fra grønnsaker.

Sitat:

vann pølser bacon tomater ost paprika agurk koteletter egg skinke

De andre tingene du spiser ser helt greit ut .. skulle nok vist litt mer om sammensetning av måltidene dine,- hvor mange måltider om dagen osv.
Hvert måltid skal/bør være sammensatt på denne måten: 75% fett, 20% proteiner og 5% kh.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:05   #15
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

ok nå ser jeg flere feil jeg nok har gjort

Jeg er ikke den som pleier å spise opp til 3 måltider pr dag
Jeg har spist pølser men ikke mange
Ineholder alle grønnsaker karbohydrater

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:07   #16
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Norvegeia er bra ost det, du kan spise ganske mye av den.

Jeg telte heller ikke men fulgte med om jeg var i ketose. Jeg gikk ned tre kilo på de første to ukene. Men er det slik at du ikke klarer å gå ned selv om du kutter ut pølsene så bør du begynne å telle og veie.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:10   #17
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

hva vil skje hvist du egentlig bare går over til vedlikehold av vekten din slik som blir nevnt med under 60 g pr dag, vil vekten fortsette å gå ned da ?, eller er denne intro perioden svært viktig for å kunne bruke denne dietten

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:22   #18
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Fikk ikke svar på om du hadde lest boka?

Har du kommet i ketose?

Du må finne din "kh-grense" der hvor vekta di verken går opp eller ned.
Induksjonen må du ikke ta .. men det er en fin start for å få blodsukkeret til å stabilisere seg.

Må bare få presisere at å gå over til Atkins ikke er en slankekur men en kostomlegging som må vare livet ut. Går du tilbake til "vanlig" kosthold vil kiloene komme tilbake.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:24   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Vedlikehold betyr jo at en skal beholde vekten en har oppnådd. En som går fra vanlig usunt kosthold til vedlikeholdsdietten vil kunne ta av litt, Kanskje en kilo i måneden. Men for oss som har tatt av mange kilo så er vedlikeholdsdietten viktig for at vi ikke skal legge på oss igjen.
Det kan godt være at du klarer å gå ned i vekt bare ved å spise oftere, jeg må ha mat hver tredje time for at jeg ikke skal bli for sulten og så overspise.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:31   #20
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

ja jeg har lest boka, men jeg har ikke dette ketose målingen greiene, men jeg mente ut fra boka at kroppen kom automatisk inn i dette nivået når du holdt det under 20 g pr dag.
To siste ting jeg vet at du ikke skal drikke kaffe og dette, men er det bare fordu det kan skape søthunger eller påvirker koffein vekten og dette med rødvin som det ikke er karbohydrater i hvorfor kan man ikke drikke dette under 14 dagers kuren

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 17:45   #21
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Du skal rett og slett ikke drikke kaffe fordi det kan stoppe vektnedgangen din!
Og i min kh-teller har rødvin 3,8 kh på 15 cl.
Selv drikker jeg masse kaffe og Pepsimax uten at det har stoppa vektnedgangen min.- og jeg har mista 25 kg. siden midten på juli.

Om du er i ketose kjenner du lett på ånden din også,- bør egentlig ikke måles.
Du får en acetonaktig smak i munnen .. du er ikke i tvil om du er i ketose.
Det er først når du kommer i ketose at du starter å forbrenne fett.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 18:06   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du har fått flotte svar på nesten alt her. Det var bare en ting som hang igjen :

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

og dette med rødvin som det ikke er karbohydrater i hvorfor kan man ikke drikke dette under 14 dagers kuren

Du bør ikke drikke vin under induksjonen fordi kroppen (hvis den kan velge) automatisk vil velge det brennstoffetr som er lettest å "forbrenne". Alkohol er lettere å forbrenne enn fett. Så lenge kroppen forbrenner alkohol vil den IKKE forbrenne fett. Sannsynligvis går du ut av ketose og det tar som regel en 2-3 dager før kroppen går tilbake til fettforbrenning igjen

Presiserer også det som ble sagt tidligere her - noe som er ekstremt viktig:

Atkins er ikke en "kur". Induksjonen er ment som en rense og stabiliseringsperiode. Du renser kroppen for karber og stabiliserer blodsukkeret. Begynner du å "spise normalt" VIL du garantert legge på deg igjen. Det er viktig å øke karbene sakte med 5 gram pr uke (eller hver 14 dag) til du er ca 5 kilo fra målvekten din, da begynner du å øke med 10 gram pr uke, til du når nivået hvor du hverken legger på deg eller tar av. Da går du over til vedlikehold - og et varig kosthold du kan leve med uten å legge på deg. Dette ksotholdet er ganske likt Lindberg sitt opplegg, med med fokus på lit forskjellige matvarer.

Du har mange gode hjelpere her, - så lykke til videre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 19:11   #23
NettaMamma
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 131
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

Nei jeg har ikke pleid å veie grønnsakene

Osten jeg har er Norvegia - det sto null karbohydrater på den

Vet dere om alle skal kunne gå ned på denne kuren ? og hvor mye har den enkelte av dere klart på introkuren.

Dessuten har jeg litt setersrømme på

Jeg går atkins, holdt på siden 1.desember ca, har gått ned nesten 5kg, var i starten 64kg tung og 172 høy (har samme høyden), pølser er NEI NEI, bacon, er ikke det veldig salt???

Velg heller rent rødt kjøtt, kylling, fisk, egg....

Har du Atkins bøkene??? Ikke lett å holde seg til dietten før man har lest bøkene, og man har karbotelleren...

Det er en bokpakke med 4 atkins bøker på www.bokkilden.no til en billig penge nå. Kjøp bøkene, ellers klarer du ikke dietten. Der står alt du trenger å vite

__________________
NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Gammel 14-12-04, 09:41   #24
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sitat:

NEI, bacon, er ikke det veldig salt???

Salt binder vann til kroppen, Kansje det er årsaken til at du ikke har gått ned.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-12-04, 09:56   #25
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

hva med te

er det mulig å drikke gønn te under denne intro fasen, boken sier ikke noe her, men jeg mener å ha hørt at den er uten karbo og er slankene.

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no