Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Kan jeg spise pletter?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-04, 18:02   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Kan jeg spise pletter?

Jeg har oppskrift på pletter(består av egg,cottage cheese og søtstoff,flytende sukketter).
Dette kan jeg vel spise, bare for å få et lite avbrekk?
(Vil jo selvsagt ikke ha syltetøy ved siden av... )
cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 18:34   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Hørtes bra ut, kan du ikke legge ut oppskriften?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 19:25   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Synes det er en god ide jeg,men vær litt obs på sukettene.Du skriver flytende.

Dessuten er det faktisk stort sett bedre smak på pulver f.eks Natreen,eller Stevia pulver.

Ikke bruk Canderel,som jo er Aspartam,og er ikke anbefalt.
Det er bedre å prøve noen pletter enn å skjære fullstendig ut

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 20:41   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå er jeg på jobb, og har ikke boka med meg, med i følge Atkins.com her er det IKKE tillatt med cottage cheese på induksjonen. (Det står også i den engelske utgaven som hjemmesiden her viser utdrag av)

Sitat:

Note that cottage cheese, farmer’s cheese and other fresh cheeses are not permitted during Induction.

Hva som står i den norske utgaven vet jeg ikke...............

PS Klikk på linken så kan dere lese hele kapittelet

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 20:53   #5
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Cottage cheese er ok...

I den norske utgaven står det oppført under oster..på de sidene hvor det ramses opp hva som er tillatt under intro.
Men skulle kanskje tro at det er feil,da?
Var det ikke mye feil i den norske utgaven? Da er det jo ganske håpløst for oss som ikke er så stive i engelsk, om man ikke kan "tro" på det som står i boka!!!

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 21:34   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dere får stole på det dere vil, jeg kan bare referere hva www.atkins.com (Atkins offisielle hjemmeside) og hva original utgaven at Dr Atkins New Diet Revolution (DANDR 2003) sier.

Dette er hva alle andre land følger og hva som blir gjengitt i alle andre forum på nettet (ABTB Atkins By The Book) og ALC (Active Low Carber)
Oversetteren og forlaget står stå for de feilene som finnes i den Norske utgaven. Personlig syns jeg det er sterkt uansvarlig av forleggeren å gi ut en diettbok med så mange feil !!! Hadde dette vært i USA hadde de blitt saksøkt !

Forstår godt frustrasjonen for dere som ikke føler dere er så stive i engelsk. Sere kan jo spørre her som dere gjør da ..... om dere vil følge de rådene dere får er jo opp til dere !!

(Det er jo nærliggende å tro at det som står på Atkins hjemmeside og i originalboka er riktigere enn det som står i en oversatt utgave, - eller hur ???)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 21:37   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Cottage cheese i Norge er ikke nødvendigvis lik den i USA.
Det kan følge med litt myse i den osten men det er ikke mye. Tror det var 1,5% karboh. i cottage cheese. Det står i boka i karbohydrattabellen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. Iset Atkins kosthold 13 23-05-07 10:43
hvor mye kremfløte kan jeg egentlig spise? Iset Atkins kosthold 18 24-02-04 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no