Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Den tiden i mnd....

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-06, 08:17   #1
Atlje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 38
Innlegg: 36
Atlje er på en erverdig vei
Angry

Den tiden i mnd....

Jeg bare lurer...er det mange av dere som erfarer å gå opp i den fantastiske tiden i mnd. når tante kommer på besøk??

Jeg føler meg som en ballong, og puppene...puh de er så tunge og ømme...gruer meg fælt da jeg har veiedag i morgen...

Jeg vil ikke gå opp

__________________
Atlje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 08:39   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Den tiden i mnd....

de fleste går faktisk opp litt under mensen. dagene rett før og ganske lagt uti, men det er bare vann og går som oftes vekk igjenn med en gang tanten stikker sin vei igjen.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 08:39   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den tiden i mnd....

Jeg har gått opp siden forrige mandag, og jeg fikk mensen for fullt i går. Nå er det å ha mensen ganske nytt for meg da, siden det ikke skjer så ofte akkurat, men nå har jeg hatt en finfin syklus som er kjempekort i forhold til vanlig.

Opp et halvkilo, men jeg skal prøve å ta det med fatning. Det er mest vann likevel.

  Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 08:48   #4
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Den tiden i mnd....

Jeg går alltid opp 2 kilo like før den uken, så er det 1 ned etter dag 3 og ett fåtall dager etter at den er over er det borte igjen.

Men det skjedde ikke denne gangen. Etter forrige gang begynte jeg med Progesta Care, siden Karin på www.naeringsvett.no mente jeg har for lite egen progestosteron dannelse i livmoren. Så denne gangen gikk jeg bare opp 1 kilo de 2 første dagene, og så var den borte igjen. Har heller ikke hatt den oppblåste følelsen som tidligere.

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 10:20   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Den tiden i mnd....

Før jeg begynte med p-sprøyte gikk jeg opp 2,5 kilo rett før mensen. Ble feit og ekkel og oppblåst og forferdelig humørsjuk. Alle disse symptomene er jeg heldigvis kvitt nå. Har ikke mens, eller pms, eller vektøkning og humøret er så stabilt at det er en fryd. Alle i familien liker at mor i huset går på p-sprøyte. Så dersom du er ferdig med ungestyr eller ikke har ruging i tankene så vil jeg på det sterkeste anbefale p-sprøyte som prevensjonsmiddel. 1 stikk hver 90 dag, det er alt.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 11:27   #6
Atlje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 38
Innlegg: 36
Atlje er på en erverdig vei

Sv: Den tiden i mnd....

uff nei jeg hater den tanta..ikke nok med at jeg blir ballong og får lyst på alt

men jeg har også bare uutholdelig vondt Men et par ibux så går det over...kjenner jeg gruer meg til veiing i morgen altså...

Er godt det ikke bare er meg da...men håper jeg slipper sånn kjempe oppgang

__________________
Atlje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 14:44   #7
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Den tiden i mnd....

Jeg sleit med både den vektgreia, med PMS, oppblåsthet osv... til jeg sluttet å drikke koffein helt og holdent. Denne gang kom mensen "plutselig" - som i null forvarsler i form av vondt noe sted, dårlig humør osv.

Er på dag to nå, og null kramper, null ubehag, ingenting....

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:35   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Den tiden i mnd....

Satt og tenkte på at jeg skulle legge inn et spørsmål om hvordan damene her har det med vektøkning før/under/etter mensen ..., men så tenkte jeg "gjør et søk først"! Og voilá! Her var det svar!

Jeg pleide også å gå opp et par kilo før eller akkurat rundt starten av mensen, men nå begynner jeg å lure. Fikk "tanten" på besøk søndag og når jeg veide meg søndag morgen hadde jeg gått ned siden forrige veiing. Så nå har jeg veid meg både mandag og tirsdag for å sjekke, men jeg veier nøyaktig det samme. Kan vektøkningen min ha "forskjøvet seg" til f.eks. å skje rundt eggløsning isteden kanskje? Noen som har tanker om det?

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Den store tråden for fest, lek og moro guro Generell diskusjon 2 02-02-05 15:17
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no