Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

skjer lite på vekta..

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-05, 19:14   #1
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei
Question

skjer lite på vekta..

Er akkurat ferdig med de to første uken av indksjonen, 1. uke var super gikk med nesten 4 kg, men denne uka har jeg bare gått ned 1.. Holder meg bare til de tilatte varene og er under 20 karber om dagen.. Hva er det som går galt?? Hadde sikker gått ned like mye ved å holde på mitt gamle kosthold å bare kutte ut snop..
Luer veldig jeg nå på om alt dette bare er tull??

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 10:49   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Det er jo kjempebra å gå ned 1 kg på 1 uke! Du kan ihvertfall være sikker på at du gjennomfører en sunn vektnedgang, dvs. at du mister kun fettmasse og ikke muskler. Så vær fornøyd med dette.
Tull? Du har gått ned 5 kg på 2 uker, ok 1. uka er vekttapet også vann i tillegg til fett men det du gjør nå er å gå ned i vekt på en sunn måte ved å tilføre de næringsstoffene kroppen din trenger. Ikke mange "slankekurer" kan si det. Så vær fornøyd og fortsett den gode trenden. Helsa di har helt sikkert også bedret seg. Og jeg tror du føler deg bedre også.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 11:23   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tull?? Ddet er det verste jeg har hørt!! 5 kg på 2 uker er jo fantastisk bra!!!
Vet du at du faktisk ikke bør gå ned mer enn 1 kg i uka, fordi om du går ned mer (bortsett fra alt vannet som forsvinner i begynnelsen) kan du miste muskler? Kroppen klarer ikke å kvitte seg med mer enn ca 1 kg FETT i uka!
Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager over at de ikke går ned mer enn 1 kg i uka, VIL de miste muskler eller?

Nå høres jeg sint ut, beklager det.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 12:21   #4
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtte

Er akkurat ferdig med de to første uken av indksjonen, 1. uke var super gikk med nesten 4 kg, men denne uka har jeg bare gått ned 1.. Holder meg bare til de tilatte varene og er under 20 karber om dagen.. Hva er det som går galt?? Hadde sikker gått ned like mye ved å holde på mitt gamle kosthold å bare kutte ut snop..
Luer veldig jeg nå på om alt dette bare er tull??

Hvis du klarer å gå ned like mye på et vanlig kosthold bare med å kutte ut godteriene, synes jeg at du skal gjøre akkurat det. Å spise slik som samfunnet vårt er lagt opp til er mye enklere og mye mer akseptert enn å spise lavkarbomat, og du slipper å streve med å finne mat du kan tillate deg når du er ute og reiser, når du er på besøk osv. Dersom du ikke har noen fordel av et lavkarbokosthold så er det ingen grunn til å bruke all denne energien på å leve slik.

Spørsmålet mitt er: går du virkelig like mye ned i vekt ved å spise som alltid, bare uten snop? Har du testet? De fleste av oss har, og har kommet fram til at vi må ha et kosthold som enten er basert på lite karbohydrater, eller på karbohydrater med svært lav glykemisk indeks - eventuelt en kombinasjon. For de fleste av oss er det ikke tull. Kanskje for deg?

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 12:25   #5
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

Hehe, er vel bare meg som har hatt et litt urealistisk bilde av hvor fantastisk dietten er.. Har bare fått intrykk av at folk har rast ned i vekt de første uken på dietten.. Men at jeg føler meg mett og god, det skal jeg inndrømme og jeg har ikke tenk å gi meg, har jo fortalt alle at jeg er på dietten nå så jeg har jo et stort forventningspress på meg.. :-)

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 12:31   #6
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

Spørsmålet mitt er: går du virkelig like mye ned i vekt ved å spise som alltid, bare uten snop? Har du testet? De fleste av oss har, og har kommet fram til at vi må ha et kosthold som enten er basert på lite karbohydrater, eller på karbohydrater med svært lav glykemisk indeks - eventuelt en kombinasjon. For de fleste av oss er det ikke tull. Kanskje for deg?

Muskat[/quote]

Jeg har slanket meg etter libra metoden før, da gikk jeg rask ned 10 kg, men jeg tenkte mye mer på mat da enn jeg gjør nå og jeg følte at jeg mått slite mer før å holde meg unne søtsaker. Nå føler jeg ikke søtsug lengre, og det er deilig.. I tillegg tilater denne dietten meg mye av min favoritt mat som jeg har mått avstå fra ved andre dietter så jeg skal som sagt fortsette..

Var forresten ikke meningen å tråkke noen på tærne med å si at dette bare var tull, dar bere en sleivete kommentar, og jeg ber om unnskyldning for det..

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 12:36   #7
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Dietten ER fantastisk - den er fantastisk fordi du kan spise godt, føle deg vel, og likevel gå ned i vekt, jevnt og trutt. Men det er litt forskjellig hvor fort folk raser ned i vekt på den - hvis du er veldig overvektig og har lett for å ta av, kan du få voldsomme reaksjoner. Hvis du er slik som meg - bare bittelitt overvektig (endelig), og veldig tungt for å ta av, da sliter du. Eller, i dette tilfellet sliter jeg Tenk om jeg kunne gå ned en kilo i uka nå! Da hadde jeg vært innenfor normal BMI om tre uker! Det hadde vært deilig det...

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 12:54   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nøtte: ble litt flau nå for jeg ser at svaret mitt er ganske krasst. :rødme: Beklager, var ikke meningen å glefse!
Jeg blir bare så matt når folk tror de kan gå ned 4-5 kg hver uke uten at de mister muskler. Husk at muskler veier 3 ganger mer enn fett, og det er musklene som faktisk opprettholder forbrenningen din.

Noen uker går med ned mer enn andre uker. Det vil variere hele tiden, derfor ville jeg kun veid meg en gang i MÅNEDEN om jeg var deg. Jeg var opphengt i vekta før, men nå gidder jeg ikke mer så jeg veier meg kun en gang i måneden. Fordelen er at du slipper å "bekymre" deg for hvert gram du går opp etter litt for mye saltintak feks, eller om vekta står stille en uke eller to. Og det er mye mer vektnedgang etter en måned enn en uke.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 15:01   #9
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

Jeg tok meg ikke nær av svaret ditt, jeg skjønner godt at du ble litt matt jeg, jeg her nok bare sett litt mye på slanke krigen, der raser de jo ned kiolivs i uka..

Tror forresten jeg har en del vann i kroppen (henger igjen fa jeg var gravid) har skikkelige merker etter sokkene om kvelden.. hvordan blir jeg kvitt det? spiser ikke mye salt..

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-05, 16:43   #10
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vann er det beste botemiddel mot vann i kroppen. Å drikke vann og å bevege seg i vann er veldig bra.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 13:20
Beklager men vekta betyr noe. Bamseline Lavkarbo generelt 16 15-03-05 20:51
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 03:30
Det skjer så lite på induksjonen Minus Induksjonen 3 23-05-04 17:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no