Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-13, 12:18   #18351
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på om stiv og vond venstre arm-håndledd-hånd henger sammen med fæl bihulevondt i venstre side av ansiktet/kjeven? Er jeg keivhendt-syk?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 17-01-13, 13:14   #18352
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

dere kan få arbeidslyst av meg! jeg har i hauger og lass, men ikke fullt så mye å gjøre


Kanskje jeg bare burde sende deg litt av mine "burde"

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 17-01-13, 13:35   #18353
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.


Kanskje jeg bare burde sende deg litt av mine "burde"

Og jeg har for mye dårlig samvittighet jeg gjerne dele ut! Noen som vil ha?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 17-01-13, 13:53   #18354
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og jeg har for mye dårlig samvittighet jeg gjerne dele ut! Noen som vil ha?

Takk men nei takk Har mer enn nok selv .......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-01-13, 15:52   #18355
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Carisma: Er det ille altså? Domus Atletica er jo ikke aktuelt skal jeg ha med kjæresten. Moren hans hadde vært på Tøyen-badet en torsdag halv tolv for ikke lenge siden, og det var knapt folk der, men hun har ellers ikke vært der på flere år, så hun visste jo ikke om det var vanlig. Så tidlig på morgenen er jo helt uaktuelt uansett.
Vi får vel bare prøve selv og se!

Trenger ikke være student, det bare koster litt mer. Men dere burde teste morgentrening altså! Har sjelden hatt bedre dager enn de fredagene jeg trente spinning 06:45! bare følelsen av å få igang endorfinene før andre hadde tenkt på å gni sukaten ut av øya er ubeskrivelig.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg lurer på hvor humøret mitt har tatt veien... Sist sett i slutten av juleferien. Med det samme - kan noen sende hjem arbeidslysten?

det er hos meg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-13, 16:18   #18356
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kan ikke sånne plater og skruer opereres ut? Jeg fikk fjerna i leggen etter et brudd

Det kommer kanskje an på bruddet? Tror de fleste får det operert ut. Legen min heva øyenbryna da hun hørte at det ikke skulle ut, men det er ihvertfall det kirurgene sa på etterkontrollene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 17-01-13, 19:31   #18357
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trenger ikke være student, det bare koster litt mer. Men dere burde teste morgentrening altså! Har sjelden hatt bedre dager enn de fredagene jeg trente spinning 06:45! bare følelsen av å få igang endorfinene før andre hadde tenkt på å gni sukaten ut av øya er ubeskrivelig.
det er hos meg!

Dette kan man jo eventuelt tenke på senere. Omstendigheter gjør at morgentrening ikke er helt overkommelig. Vi har vanskelig nok med å komme i gang med det i det hele tatt, om du skjønner. Så det må være lokalt - for oss begge, og det må være på et tidspunkt på dagen som er overkommelig, særlig for en som sliter med insomnia og sjelden kommer seg opp før ti.

Men som sagt, vi får teste ut selv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-01-13, 19:34   #18358
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et spørsmål til! Leser forskjellige tips på nettet om hvordan "break out" et par nye dr. Martens. De er i stivet skinn, og jeg vet jo at de blir gode til slutt, det tar jo bare litt tid. Men flere sier at man skal smøre dem inn med en slags mykningsolje som Dr. Martens produserer, men at både babyolje og vazelin er gode alternativer. Men ingen sier noe om man skal smøre på inn- eller utsida. Mulig dette er helt obvious, altså. Militærboots har jeg jo bare lagt i vann, og gått med til de er tørre for så å impregnere dem, men de får jeg jo gratis av min major-svoger. Tør ikke å risikere det med et helt nytt par sko som koster 1500 spenn ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-01-13, 19:40   #18359
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg stekte kyllingfilet i biter på tirsdag og la den i kokossaus med eple, løk og karri + buljong oppi. skulle ha den til lunsj i dag, men rakk ikke spise, kan jeg spise den i morra? den har vært i lukka boks (som har vært åpna en eller to ganger) i kjøleskap.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 17-01-13, 20:31   #18360
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg stekte kyllingfilet i biter på tirsdag og la den i kokossaus med eple, løk og karri + buljong oppi. skulle ha den til lunsj i dag, men rakk ikke spise, kan jeg spise den i morra? den har vært i lukka boks (som har vært åpna en eller to ganger) i kjøleskap.

Ser ingen grunn til at det ikke skal gå bra

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 17-01-13, 20:33   #18361
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har sluttet med store mengder Pepsi Max, å føler jeg nå har fått en annen smaksans.
Kan det være mulig

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 17-01-13, 20:40   #18362
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

særlig for en som sliter med insomnia og sjelden kommer seg opp før ti.

Det var bare et tips forsåvidt. (Selv om morgentrening har spesielt god effekt på søvnproblemer, men all trening hjelper.)
forøvrig, om noen hadde fortalt meg bare mnd før at jeg skulle trene før klokka sju hadde jeg fått de innlagt, så alt er mulig

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg har sluttet med store mengder Pepsi Max, å føler jeg nå har fått en annen smaksans.
Kan det være mulig

Det er ikke bare mulig, men veldig vanlig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-13, 21:12   #18363
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.




Det er ikke bare mulig, men veldig vanlig.

Det er så store forskjell på kroppen etter jeg sluttet, skjedd ting jeg aldri hadde vært mulig

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 17-01-13, 21:26   #18364
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor lekker den splitter nye camelbak-flaska mi?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 17-01-13, 21:38   #18365
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor lekker den splitter nye camelbak-flaska mi?

For å irritere deg!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 17-01-13, 21:49   #18366
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

For å irritere deg!

Tingenes iboende faenskap, altså. *mumle noe*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 17-01-13, 21:54   #18367
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Tingenes iboende faenskap, altså. *mumle noe*

Nja, mer at de flaskene er hypet og egentlig langt fra så bra de skal ha det til... Vi har en barneflaske til junior og den har alltid lekket som en sil.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-13, 22:03   #18368
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, mer at de flaskene er hypet og egentlig langt fra så bra de skal ha det til... Vi har en barneflaske til junior og den har alltid lekket som en sil.

Er jo det jeg sier, tingenes iboende faenskap Men det er ok. Har i utgangspunktet kjøpt den for å ikke helle vann i tastaturet på jobb dersom jeg velter den. Så at den lekker litt om jeg har den opp-ned over lengre tid får bare være.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-01-13, 00:14   #18369
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Huff, det kjennes ut som om det sitter et hår på tvers fast bak på tungen min ! Jeg har prøvd å børste det løs med tannkosten det hjalp ikke. Så har jeg prøvd å drikke masse, spist et eple, spist knekkebrød ... og likevel så kjennes det ut som om det sitter fast noe bak på tungen min. Svelger og svelger og irriterer meg. Hva kan dette være ?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 18-01-13, 00:26   #18370
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Huff, det kjennes ut som om det sitter et hår på tvers fast bak på tungen min ! Jeg har prøvd å børste det løs med tannkosten det hjalp ikke. Så har jeg prøvd å drikke masse, spist et eple, spist knekkebrød ... og likevel så kjennes det ut som om det sitter fast noe bak på tungen min. Svelger og svelger og irriterer meg. Hva kan dette være ?

Kan det faktisk være et hår? Prøv å slappe av og evt "grave" litt nedi der.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 18-01-13, 00:59   #18371
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har gravd med både med tannkost og heklenål, og det hjelper ikke. Svelger og svelger og prøver å gni tungen oppover mot ganen, men det løsner ikke noe. Skikkelig frustrerende .

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 18-01-13, 08:23   #18372
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for gode svar om betennelse og mat. Jeg setter utrolig stor pris på litt hjelp på veien når jeg er så sliten og dårlig som jeg er nå. I går ringte kardiologen min forresten og sa de hadde funn på blodprøven jeg tok før jul. Litt utslag på borelia. Jeg skulle bli kontaktet av nevrolog for å evt ta spinalvæskeprøve. De visste ikke om det hadde noe å si for hvorfor jeg har blitt så syk. Jeg fikk helt angst, dette syns jeg var kjempeskummelt. Noen som har gode råd? Jeg syns det er vanskelig å bare sitte å vente på bedre tider.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 18-01-13, 08:33   #18373
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Tusen takk for gode svar om betennelse og mat. Jeg setter utrolig stor pris på litt hjelp på veien når jeg er så sliten og dårlig som jeg er nå. I går ringte kardiologen min forresten og sa de hadde funn på blodprøven jeg tok før jul. Litt utslag på borelia. Jeg skulle bli kontaktet av nevrolog for å evt ta spinalvæskeprøve. De visste ikke om det hadde noe å si for hvorfor jeg har blitt så syk. Jeg fikk helt angst, dette syns jeg var kjempeskummelt. Noen som har gode råd? Jeg syns det er vanskelig å bare sitte å vente på bedre tider.

Litt utslag på borelia? For å si det rett fram og ubeøvlet og alt det der MEN tro meg på at det er i aller beste mening... har du først fått denne bakterien så er du KJEMPEHELDIG at du har fått utslag på prøven. Da kan du få god behandling. De prøvene for borreliose er notorisk usikre og ikke på "falsk positiv"-siden, men på "falsk negativ"-siden. (For noen år siden sto det i informasjonen at de kun klarte å fange opp ca 50% av de som faktisk var syke av borreliose.)
Og borreliainfeksjon kan forklare veldig mye av "uforklarlige betennelser"... Les om hvordan f.eks Lars Monsen har hatt det. Han har IKKE testet positivt og har måttet gå til alternativ behandling (dog under skolemedisinen, men ikke under de offisielle behandlingsretningslinjene) for å få hjelp. Uansett - nå har du en viss formening om hva det kan være og da har du mulighet til, om du ikke får god nok hjelp lokalt (men det kan godt hende at du vil få det nå), iallfall lettere lete videre etter spesialisert behandling.

Tvitvi og lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 18-01-13, 08:39   #18374
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Tusen takk for gode svar om betennelse og mat. Jeg setter utrolig stor pris på litt hjelp på veien når jeg er så sliten og dårlig som jeg er nå. I går ringte kardiologen min forresten og sa de hadde funn på blodprøven jeg tok før jul. Litt utslag på borelia. Jeg skulle bli kontaktet av nevrolog for å evt ta spinalvæskeprøve. De visste ikke om det hadde noe å si for hvorfor jeg har blitt så syk. Jeg fikk helt angst, dette syns jeg var kjempeskummelt. Noen som har gode råd? Jeg syns det er vanskelig å bare sitte å vente på bedre tider.

Stakkars deg ! Jeg har en svoger som har Lyme borreliose, han kom ganske sent til behandling, noe legetull. Det er en forening, kanskje det er en idé å ta kontakt med den? Og så hadde jeg ikke vært redd for å mase. Men det er meg, da ! Lykke til!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 18-01-13, 08:51   #18375
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Tusen takk for gode svar om betennelse og mat. Jeg setter utrolig stor pris på litt hjelp på veien når jeg er så sliten og dårlig som jeg er nå. I går ringte kardiologen min forresten og sa de hadde funn på blodprøven jeg tok før jul. Litt utslag på borelia. Jeg skulle bli kontaktet av nevrolog for å evt ta spinalvæskeprøve. De visste ikke om det hadde noe å si for hvorfor jeg har blitt så syk. Jeg fikk helt angst, dette syns jeg var kjempeskummelt. Noen som har gode råd? Jeg syns det er vanskelig å bare sitte å vente på bedre tider.

Nå aner ikke jeg hva slags syk du er, men borelia er jo som regel lett å behandle når man først har det konstanter.
Jeg har fibromyalgi og legen trodde jeg skulle bli bra når jeg hadde blitt behandlet etter utslag på borelia, men fibromyalgien ble slett ikke borte. Det var nok mest den som gjorde meg syk i utgangspunktet.
Er ikke så lett med en sykdom som gir masse forskjellige symptomer og ikke syns på noen blodprøve, men heldigvis finnes det nå gode diagnosekriterier på fibromyalgi også!

Håper du får kjapt svar på hva som faktisk feiler deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no