Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-13, 13:17   #18176
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men kan te virke skadelig inn på noe vis? Jeg er veldig glad i te og drikker gjerne 2-3 krus om dagen. Bruker suketter og ikke sukker
?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 07-01-13, 13:50   #18177
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men kan te virke skadelig inn på noe vis? Jeg er veldig glad i te og drikker gjerne 2-3 krus om dagen. Bruker suketter og ikke sukker
?

Neida! Ikke i så små mengder!
Det noen vel mener er skadeligst, er nok sukettene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-01-13, 13:56   #18178
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men kan te virke skadelig inn på noe vis? Jeg er veldig glad i te og drikker gjerne 2-3 krus om dagen. Bruker suketter og ikke sukker
?

Tjah... lever du på "bare te" og velger te fra områder med mye fluor i jorda kan det nok bremse stoffskiftet.

Men vil vel ikke si at 2-3 krus er noen stor mengde, jeg da... Drikker gjerne 6-10 krus selv. (Da grønn te eller urtete og gjerne litt tynn.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-01-13, 18:43   #18179
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men kan te virke skadelig inn på noe vis? Jeg er veldig glad i te og drikker gjerne 2-3 krus om dagen. Bruker suketter og ikke sukker
?

Jeg drikker nå fort 1-1,5 liter te om dagen jeg da... Men da jeg oppdaget Iherb sluttet jeg å bruke suketter, men gikk over til stevia og nå er jo stevia tilgjengelige på norske helsekostbutikker også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 07-01-13, 22:12   #18180
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Prøver meg her, siden jeg har fått svar på masse rart før.

Før jul kjøpte jeg fot-varmer til min mor, en slik man setter begge føttene oppi, og kan velge mellom varme og massasje, evt begge, aner ikke.

Poenget er at mor ikke kommer til å bruke den, og jeg sa jeg kunne ta det og gi henne pengene den kostet. Men, ikke finner jeg den på siden til Enklere liv, og ikke kommer jeg inn på hotmail som var adressen jeg brukte ved kjøp. Og ikke har de noe "logg inn og se hva du har kjøpt før" heller.

Så, hvis noen har kjøpt en slik fot-varmer fra Enklere Liv, og husker prisen, er jeg meget takknemlig for svar. Vi skal nemlig bytte gave imorgen... ha ha ha NOT!

Trenger da å vite prisen på denne

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-01-13, 22:30   #18181
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Prøver meg her, siden jeg har fått svar på masse rart før.

Før jul kjøpte jeg fot-varmer til min mor, en slik man setter begge føttene oppi, og kan velge mellom varme og massasje, evt begge, aner ikke.

Poenget er at mor ikke kommer til å bruke den, og jeg sa jeg kunne ta det og gi henne pengene den kostet. Men, ikke finner jeg den på siden til Enklere liv, og ikke kommer jeg inn på hotmail som var adressen jeg brukte ved kjøp. Og ikke har de noe "logg inn og se hva du har kjøpt før" heller.

Så, hvis noen har kjøpt en slik fot-varmer fra Enklere Liv, og husker prisen, er jeg meget takknemlig for svar. Vi skal nemlig bytte gave imorgen... ha ha ha NOT!

Trenger da å vite prisen på denne

Bla i katalogen deres, du finner link på forsiden på nettet. På side 48 er der to fotvarmere, så kan du se om det er en av de du kjøpte.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 07-01-13, 22:35   #18182
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Bla i katalogen deres, du finner link på forsiden på nettet. På side 48 er der to fotvarmere, så kan du se om det er en av de du kjøpte.

Har prøvd, den er ikke å finne! *rister på hodet* har lett alt jeg er god for, og kvitteringen er helt borte.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-01-13, 22:38   #18183
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Har prøvd, den er ikke å finne! *rister på hodet* har lett alt jeg er god for, og kvitteringen er helt borte.

ÅÅ min kjære sønn har klart det!! Den koster 699,-

Jeg bladde i katalog før, men fant ikke den jeg ville ha.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 08-01-13, 00:56   #18184
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er forskjellen på qigong og yoga? Har man noen styrkefordeler av qigong, eller er det bare meditasjon?
Det er ikke noe yoga her jeg bor, men det lokale senteret har av alle ting qigong-timer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-01-13, 06:38   #18185
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

qi gong ble kalt aktiv avspenning pa senteret jeg var pa. er vel ingen styrke i det hele tatt, det er mer bevegelse og balanse, og pust.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 08-01-13, 07:29   #18186
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva er forskjellen på qigong og yoga? Har man noen styrkefordeler av qigong, eller er det bare meditasjon?
Det er ikke noe yoga her jeg bor, men det lokale senteret har av alle ting qigong-timer.

Tja. Quigong anbefales ofte for oss ME-syke, så det er vel et hint om at det ikke akkurat er mye aktiv trening av muskler eller noe annet involvert. Såvidt jeg vet handler det om et knippe forskjellige posisjoner, og mye arbeid med åndedrett.


(Jeg har aldri greid å finne et egnet lokalt tilbud, så har ikke førstehåndserfaring, dessverre.)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 08-01-13, 07:45   #18187
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Quigong er sakte bevegelse og fokus av rolig, dyp pust til bevegelsene. Det er mikroskopisk mer aktivt enn yoga, (jeg har aldri prøvd "ordentlig" yoga, så det er mulig jeg tar feil), og bevegelsene er rolig, drømmeaktige (slow-mo). Jeg syntes det var veldig deilig. Ikke noe spente muskler (med mindre du gikk inn for en mer aktiv, thai-chi-liknende variant) og for meg fungerte det som "meditasjon i bevegelse"... Man lærer å puste til bevegelse, og bevegelsene kan i sin tur brukes til å roe og sentrere pusten.
Avspennende.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 08-01-13, 14:27   #18188
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om jeg må steke alle vaflene på en gang eller vafelrøre
kan stå i kjøleskapet til neste dag.Det haster med svar,tusen takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-01-13, 14:28   #18189
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vaffelrøre kan fint stå en dag eller to i kjøleskap. Bare røre i den litt før du steker resten, og evt. spe den litt mer ut om den har tyknet.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-01-13, 14:29   #18190
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Jeg lurer på om jeg må steke alle vaflene på en gang eller vafelrøre
kan stå i kjøleskapet til neste dag.Det haster med svar,tusen takk

Den kan stå i kjøleskapet i flere dager!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-01-13, 14:32   #18191
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen,tusen takk til Lemon og Kanutten for så raskt svar.
Dere er så effektive

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-01-13, 14:36   #18192
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tusen,tusen takk til Lemon og Kanutten for så raskt svar.
Dere er så effektive

Vaffelrøre er fin å fryse ned i melkekartonger. Ta ut av frysern, tin, ha oppi litt væske, tett igjen pakken og rist godt. Da et det bare å helle rett oppi jernet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-01-13, 15:39   #18193
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vaffelrøre er fin å fryse ned i melkekartonger. Ta ut av frysern, tin, ha oppi litt væske, tett igjen pakken og rist godt. Da et det bare å helle rett oppi jernet.

Det har gjort da jeg jobbet,fordi jeg lagde masse,men tenkte det ikke går
med lavkarbo vaffler,flott takk så mye.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-01-13, 16:51   #18194
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trener Qigong daglig, og til og med min skranglete kropp klarer det, og det gir meg den tøyingen i ledd, sener og muskler som jeg trenger, i tillegg har jeg stort utbytte av puste-øvelsene.
Yoga var jeg ivrigere på før jeg ble syk; nå klarer ikke kroppen min og utføre mange av øvelsene lenger.
Tai chi er også deilig, og jeg liker det på gode dager, men sånn til vanlig er Qigong tingen for meg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 08-01-13, 17:11   #18195
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var med på qigong på jobb i dag. det vaaar uhm. deilig for pusten, men flere av øvelsene var ikke helt min greie. men pusteteknikkene var deilige! vi er så heldige å ha tilbud om det hver tirsdag

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 08-01-13, 20:05   #18196
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det verdt å betale tusen kroner for å få rensa laptopen for støv og møkk? Mista litt haka da jeg spurte i en datasjappe rett ved meg, men jeg aner jo ikke hva som er standardpris. Samt at jeg er den heldige eier av en HP pavillion, som virker til å være den mest avanserte pc-en ever å ta fra hverandre ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-01-13, 20:07   #18197
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det verdt å betale tusen kroner for å få rensa pc-en for støv og møkk? Mista litt haka da jeg spurte i en datasjappe rett ved meg, men jeg aner jo ikke hva som er standardpris. Samt at jeg er den heldige eier av en HP pavillion, som virker til å være den mest avanserte pc-en ever å ta fra hverandre ...

jeg har også Hp-maskin, og betaler ganske mye for å få rensa den. Husker ikke sikkert hva det kosta, kan sjekke kvittering på jobb i morra
datamannen her sier også at det er ei maskin som må demonteres helt for å komme til skikkelig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 08-01-13, 20:24   #18198
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

jeg har også Hp-maskin, og betaler ganske mye for å få rensa den. Husker ikke sikkert hva det kosta, kan sjekke kvittering på jobb i morra
datamannen her sier også at det er ei maskin som må demonteres helt for å komme til skikkelig

Ah. Ja, gjerne det til sammenligning! Jeg hadde jo liksom tenkt å skru den opp selv, for på min gamle fra Dell var det bare å skru opp typ seks skruer under, og så bare vippe opp tastaturet og støvsuge i vei. Jeg kom så langt som å skru opp alle skruer, og sette meg ned og se en instruksjonsvideo på youtube, og fikk så prestasjonsangst at jeg bare skrudde i alle skruene igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-01-13, 23:07   #18199
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hmmm... Rense pc'n? Er det noe man bør gjøre? Eller må gjøre? Det har jeg aldri gjort...

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-01-13, 23:09   #18200
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hmmm... Rense pc'n? Er det noe man bør gjøre? Eller må gjøre? Det har jeg aldri gjort...

Den går så fullstendig varm at det ikke går an å gjøre annet enn å surfe forsiktig på den. Og den er ikke mer enn et par år gammel, heller. Ettersom jeg både har katt og røyker inne, så er nok mine pc-er langt mer utsatte enn de som gjør ingen av delene. Men i tillegg til å støvsuge litt over tastaturet og rillene der det kommer luft ut med jevne mellomrom, så det kan det visst lønne seg å gjøre det innimellom. Den slags var jo langt enklere å gjøre selv med de stasjonære ... Jeg må uansett få den åpnet, det kan også hende at det er vifta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no