Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forbannede maltitol

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-11, 17:07   #1
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk
Angry

Forbannede maltitol

Jaja ... her sitter jeg og lurer på hvorfor magen er i ulage. Den har jo vært så bra, så lenge ....

Helt til jeg kommer på at i et øyeblikks svakhet, i et anfall av "synd på meg" og "jeg fortjener det" så døtta jeg innpå 4/5 av en plate mørk sukkerfritt.


Ja, jeg fortjener det... Neste gang blir det mørk sjokolade i stedet ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:05   #2
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbannede maltitol

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jaja ... her sitter jeg og lurer på hvorfor magen er i ulage. Den har jo vært så bra, så lenge ....

Helt til jeg kommer på at i et øyeblikks svakhet, i et anfall av "synd på meg" og "jeg fortjener det" så døtta jeg innpå 4/5 av en plate mørk sukkerfritt.


Ja, jeg fortjener det... Neste gang blir det mørk sjokolade i stedet ...

Det er lenge siden jeg har spist det nå, men i dag så jeg at de hadde tatt det inn på Spar her jeg bor og jeg ble veldig frista. Men husker mine dårlige erfaringer,så jeg klarte å stå i mot.
Skulle ønske de hadde litt mindre plater, for kjøper jeg 100 g ,så spiser jeg det opp!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:07   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Forbannede maltitol

Føler med deg!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:15   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forbannede maltitol

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Føler med deg!

Takk!

Vel - det er heldigvis ikke så ille som da jeg tryna i en pose sukkerfri fruktkarameller....!!! Da måtte jeg omtrent tjores til sengestolpen for ikke å fly avgårde som en ballong uten knute på.... Noe så vondt har jeg vel knapt opplevd. Har heller ikke spist slike fruktkarameller siden..

Mer typ romling, luft og ubehag enn "høygravid sperreballong", denne gang heldigvis!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:16   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forbannede maltitol

ja, et par minutters nytelse er ikke verdt timer med magevondt. Jeg har slutta med maltitol jeg også. Søter selv istedet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:19   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Forbannede maltitol

Jeg har aldri reagert på maltitol. Er vel kanskje heldig jeg da?
Men magevondt er ikke noe særlig, så god bedring

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:04   #7
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbannede maltitol

Føler med deg!

Jeg deler opp platen på forhånd jeg. På den måten får jeg flere små biter fremfor en hele plate å spise opp =)

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:42   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forbannede maltitol

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Føler med deg!

Jeg deler opp platen på forhånd jeg. På den måten får jeg flere små biter fremfor en hele plate å spise opp =)

Høh - det kunne jeg også ha gjort-.--- i teorien.

Men i dag var ikke den dagen. (Forhåpentligvis husker jeg dette neste gang "jeg fortjener det"... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:47   #9
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Forbannede maltitol

Jeg kan heller ikke spise noe med maltitol. Blir styggelig dårlig i magen av bare noen få småbiter. Ikke verdt det

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:53   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forbannede maltitol

Jeg føler med deg, jeg reagerer på bare bittelitt..

Jeg gikk gjennom en veske i går, og fant en halv sånn cavalier liten sjokolade( en hel er ca 50g), og tok den til kaffen..2 timer senere og masse luft og magevondt kom det ut igjen, i flytende form. Maltitol er grusomt..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:32   #11
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Forbannede maltitol

Jeg var der i går..... Makan til smerter!!!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 15:10   #12
Pingri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 13
Pingri er på en erverdig vei

Sv: Forbannede maltitol

Har akkurat funnet synderen jeg også ja. Fryktelig mageknip, romling og ekstreeeemt masse luft, ligget hele natta og våknet av egne fiser! Sexy ;-) Vondt lukter de og!

Virker som det ikke har noe å si hvor mange biter man tar heller?

OG! jeg går ut av ketose. Så ingen mer maltitol på meg. Makan!

Er det flere syndere eller kan jeg kose meg med de andre typene? Pepsimax og slikt har fungert helt fint.

Pingri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:36   #13
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Forbannede maltitol

Jeg tåler sjokolade, men kjøpte sukkerfritt smågodt i Sverige... Det var en j--- opplevelse.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maltitol EirinBK Spørsmål om matvarer og oppskrifter 45 03-03-11 21:40
Maltitol elian Lavkarbo generelt 26 04-12-08 23:07
Maltitol! Livsglede Ketolysekuren 18 24-03-08 12:53
Maltitol Maz Lavkarbo generelt 9 08-01-05 13:11
Maltitol Skorpia Lavkarbo generelt 8 13-03-04 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no