Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gjør jeg dette riktig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-10, 03:04   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Gjør jeg dette riktig?

Jeg bare lurer...Har egentlig aldri tenkt på annet enn karbo etter at jeg begynnte med ketolysen... Vet jo at man skal ha i seg mer fett og mer proteiner osv, men jeg har egentlig tenkt at det blir vel sånn naturlig, i og med at jeg spiser mer kjøtt, ost, samt bruker fløte og ekte rømme osv..
MEN, nå har jeg tatt meg tid til virkelig å få regnet ut hva jeg får i meg i løpet av en dag.

Om noen hadde kunne hjelpe meg med dette hadde jeg blidd strålende fornøyd! Ønsker jo å gjøre dette så riktig som mulig. Jeg har lest boka..men kan ikke huske de forskjellige tallene. Har lånt boka mi til ei venninne som er på ferie..

Så, når jeg har lagt inn alt jeg har spist på mylog, så blir resultatet slik:
Kcal:1427.0Protein:95.0Karbohydrater:2.0Fett:109.0

Hvordan er dette i forhold til "malen"??
Jeg er på nattevakt nå, og kommer til å spise et lite pizzastykke til før jeg gåt til sengs. Det er selvsagt hjemmelaget ketose-pizza. Det vil i såfall utgjøre 1/4 av middagen min i dag, så forholdene vil nok ikke endre seg så mye..

Vil det hjelpe å vurdere om jeg skriver her nøyaktig hva jeg har spist, så gjør jeg gjerne det

På forhånd tusen takk for hjelpen!!! (vil liksom bare få dette skikkelig til denne gangen!)

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 09:21   #2
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Gjør jeg dette riktig?

Jeg mener du ligger altfor lavt i karber. Mellom 15 og 20 på ketolyse. Hvor mange gram proteiner og fett er jeg ikke sikker på, men umiddelbart tenkte jeg at de burde ha byttet plass i forhold til de tallene du har.

(Nå er jeg på generell lavkarbo og teller egentlig ikke noe lenger. )

Håper andre kan svare deg bedre på protein/fett-mengden.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 09:27   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Gjør jeg dette riktig?

Som Wollafruen skriver ligger du alt for lavt på karbohydratene. Mistenker at du spiser for lite grønnsaker. Som hun skriver skal du ligger på rundt 15-20 KH om dagen, og disse skal hovedsaklig komme fra grønnsaker. Det er jo også litt KH i egg, fløte, rømme osv. Men hovedsaaklig burde KH komme fra grønnsaker. Kan være lurt å veie opp grønnsakene og så fordele disse utover måltidene dine.

Når det gjelder fett og proteiner trenger ikke det å være noe du behøver å tenke på så lenge vekta går nedover. Dette er noe du event kan se litt nærmere på om vekta stagnerer, eller du føler søtbehov, har lite energi osv. Men er du i fin fin form nå og vekten din går nedover er det bare KH du trenger å følge med på.

Søker du litt rundt på forumet her finner du MANGE MANGE tråder som omhandler det vi skriver om her. Anbefaler deg å lese nybegynner trådene.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 19:23   #4
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Gjør jeg dette riktig?

Jeg trodde at vekta var på vei nedover...hadde veiedag i dag, men jeg har faktisk gått opp 1 kg!!!

Så man BØR spise ca 15 gram karbo om dagen?? Jeg trodde man skulle holde seg så lavt som mulig
De grønnsakene jeg spiste i går var agurk som et lite tilbehør til ketosepizza(hadde rester fra dagen før)
Også spiste jeg en salat senere på dagen. Da brukte jeg rapidsalat og agurk av grønnsaker...var på jobb, så det var bare det jeg fant der. Hadde ost skinke og litt majones oppi også..

Nå skal det sies at jeg sov veldig mye i går, så jeg spiste mindre enn vanlig...vanligvis får jeg i meg mer karbo... uten å ha regnet på det, så vet jeg det i og med at jeg da spiser et helt måltid ekstra..sammenlignet med i går

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg det riktig? Photobscura Spørsmål og svar 19 28-11-06 16:21
Gjør jeg det riktig nå? nita58 Ketolysekuren 7 05-10-06 12:27
gjør eg riktig? Sonna Atkins kosthold 6 01-09-04 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no