Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som unner dere dessert i ny og ne...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-11, 17:56   #1
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Dere som unner dere dessert i ny og ne...

Ja, nå er det straks tre uker siden jeg startet med lavkarbo og det har igrunn gått veldig greit Jeg har ikke fulgt noen spesiell retning, men spist generell lavkarbo av oppskrifter fra forskjellige blogger og her på forumet. Hvis jeg skal gjette hvilken retning jeg har vært nærmest, så tror jeg det er en ketogen diett -men jeg har altså ikke målt ant karber eller noe sånn. Jeg bare føler at de oppskriftene jeg har fult er "ketogene" Den siste uken har jeg (tross at søtsuget er borte) savnet litt "kos", dvs altså en dessert etter middag e.l. Ikke hver dag selvfølgelig, men f.eks i helgen. Så denne siste uken har jeg saumfart dessert sidene her inne og jeg får jo vann i munnet av alle disse gode oppskriftene

Så til spm; dere som spiser litt dessert og andre lavkarbo godsaker: Når gjør dere det? Eks rett etter middag? En stund etter middag som et lite ekstra "måltid"? Og når det gjelder lapper, vafler osv som det er lavkarbovarianter av her inne; er det noe begrensninger på hvor mye dere unner dere? Eks en søndag; en vaffel, to, kanksje tre?

Jeg koser meg med en kaffe med fløte eller cocosa (eller begge deler) oppi og jeg altså, men det er litt savn etter litt mer kosemat -sånn innimellom

Kan jo legge til at jeg ikke er redd for å gå ut av ketose dersom jeg har vært eller er det, men jeg vil jo heller ikke overdrive inntaket av karber nå som jeg er så godt igang...

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:25   #2
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Dere som unner dere dessert i ny og ne...

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

Så til spm; dere som spiser litt dessert og andre lavkarbo godsaker: Når gjør dere det? Eks rett etter middag? En stund etter middag som et lite ekstra "måltid"?

Svarer som Ole Brumm Ja takk begge deler. Spiser når som helst, hvis jeg får lyst på noe. Har nesten alltid funlight-gele i kjøleskapet.
Tar en sånn med meg når jeg spiller bridge. For der blir det stekt vafler, og skal jeg klare å stå imot da, må jeg spise noe sjøl. Noen ganger når jeg er sulten og det er litt tid til middagen blir ferdig tar jeg en for ikke å spise noe ufornuftig mens jeg venter. Hender at jeg lager sjokoladefromage til lørdagskos.
Spiser "desserter" med god samvittighet når jeg vil.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:12   #3
kake
Juniormedlem
 
kake sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 17
kake er på en erverdig vei

Sv: Dere som unner dere dessert i ny og ne...

Jeg spiser veldig ofte dessert. Cottage cheese + bær er både sunt pga fiber og antioksidanter og har et veldig lavt karboinnhold.

__________________


kake er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under utprøving Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:37   #4
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Dere som unner dere dessert i ny og ne...

Jeg lager litt av og til, i helger og andre spesielle anledninger. Men må selvfølgelig ta høyde for de ekstra karbene som kommer, og unngå å spise "over grensa"
Min favoritt er pannacotta med syrlig bringebærsaus
Ogdå er jeg veldig glad i å lage fun-light is! De inneholder jo 0 karbs også, så de får jeg ikke like dårlig samvittighet av

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 21:58   #5
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Dere som unner dere dessert i ny og ne...

Av og til kosemat her. Favoritten er frosne bringebær med litt splenda og fløte. Visper du det blir det is.
Lager også konfekt og diverse andre ting, men ikke til hverdags.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:36   #6
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Dere som unner dere dessert i ny og ne...

I sommer ble det endel bringebær med fløte som dessert her.
Nå blir det som regel en kopp kaffe med fløteskvett.
Noen ganger noen nøtter eller mandler, kanskje en ostebit eller to.
I jula hadde jeg usøtet multekrem noen dager, det var godt!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:48   #7
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Dere som unner dere dessert i ny og ne...

Is av Fun Light Granateple er bare sååå godt. Hjemmelaget vaniljesaus av fløte, med vaniljestang, splenda og eggeplommer. Ah....
Jeg spiser det når de andre spiser dessert.

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann? Imse Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 19-08-09 18:51
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Unner dere dere noe godt innimellom?? Tiril77 Lavkarbo generelt 20 13-01-05 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no