Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva skjer videre.. om ikke lenge.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-05, 13:35   #1
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Hva skjer videre.. om ikke lenge.

Plutselig begynner man å nærme seg målet sitt. Jøss som dagene har flydd unna. Enda har ikke 3 mnd passert, å jeg er kun 5 kilo unna målet mitt.. Eller satser jeg på å gå ned etpar ekstra kilo (å gå på.. ) Hva gjør jeg videre liksom?

Ketolyse fungerer utmerket. Jeg spiser grønnsaker, men med akt for karbohydrater. Jeg spiser mye god mat. Samtidig med at jeg savner masse grovbrød, grønnsaker og havregrynsgrøt m bringebærsyltetøy

Det virker som om kroppen min slipper mer og mer på kiloene.. fortsetter det sånn så tenkte jeg å avslutte i juli en gang. Skal ha ferie kun 2 siste ukene i juli. Så ferien blir ikke vrien å komme igjennom. Ja.. om jeg fortsetter ut juli altså..

Jeg skynes det neesten er litt skremmende å tenke på nedtrapping. Jaffal nå som kiloene sklir av. Følelsen er skremmende god vettu

Jeg funderer litt på å gå over til GR jaffal en stund. Den tanken er enklere m t p ferie og båttid. Kansje jeg skal ta et vedlikeholdskurs av et slag? Oppover på vekten skal jeg iallefall ikke. Den er helt klar
Jeg lurer på om vekten vil stangnere ved å følge sundt GR kosthold?
Noen der ute som har noen tanker?

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-05, 14:28   #2
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Du ha rjo forumet her til å hjelpe de gpå veien, så jeg vil ikke anbefale deg å sløse penger vekk på et vedlikeholdskurs. Gratulerer med stort vekttap forresten, kjempebra! 5 kg fra målet er jo ingenting. Jeg tror du kan begynne å spise litt grovbrød ( i hvert fall typen lindeberg) når du har nådd målet ditt, om ikke allerede. Helene kjøper jo lindebergbrødet på tross av at hun går på atkins. Hun får 20 skiver ut av det og har regnet ut at karbene blir ca 5 per skive. Det er ikke mye. Er bare å toppe det med masse godt pålegg.. mmm.. (nå drømmer jeg meg helt vekk her jeg)

Fatter ikke hvorfor du lurer på hva du skal gjøre jeg... Ta med deg en venn og gå på shopping. Nyt at klærne bare glir på! Gå på Fridays og spis god mat.. ta en tur på kino. Grill i hagen! Nyt våren! Det er masse masse du kan gjøre.. Ikke tenk på maten. mat er ikke livet, det er lett å spise lavkarbo på våren og om sommeren med all grillingen..

Men ikke ta vedlikeholdskurs, du holder deg nok med forumet og egen vilje

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 21-05-05, 15:42   #3
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

jeg har også begynt å tenke de samme tankene som deg. Jeg har gått på kuren i 10 uker og har 5 kilo igjen. har også tenkt at jeg er ferdig i juli, det står jo en del i Ketolyseboka hvordan vi skal gjøre det. Det er jo for det første anbefalt og gå ned 2-3 kilo mer enn målet, vi skal vel også trappe forsiktig opp en god stund. 5 karber opp hver uke eller var det hver 14 dag karnsje. Det tar også 1-2 år før kroppen venner seg til at den er blitt tynnere og den kommer til å kjempe alt den kan for å komme tilbake der den var. Så det blir en utfordring. Det er ikke bare en slankekur vi har gått på, men en livsstilendring.

Lykke til ,

vi får se etter hvert hvordan det går.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 01-06-05, 12:59   #4
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Flott det som Ellinor hr skrevet, men vi kan også spise etter Grethe Roedes filosofi eller Lindberg etter endt kur. Hemmeligheten er å ikke gå tilbake til ditt forhenveærende kosthold, for da fyker vekten opp igjen ganske snart! Har erfaring kan man si, ikke morro å ta av de samme kiloene to ganger.... .

Ganske smart å ta av litt ekstra, da kroppen går opp disse kiloene ved å få karber igjen. Vær bevisst på hva du spiser og fortsett å være i aktivitet, det er det viktigste rådet jeg kan gi deg. Du har vært kjempeflink, så nå kan du være stolt av deg selv ! Lykke til videre

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no