Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye fett må jeg ha?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-06, 11:55   #1
Feline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 38
Feline er på en erverdig vei

Hvor mye fett må jeg ha?

Ja nå har jeg endelig fått Ketolyseboken, men jeg er ennå usikker på hvor mye teff jeg MÅ ha?

Det som har vært fettkildene mine til nå har vært litt smoø til egget ved frokost, rømmedip til lunsj, middag er det fløte/rømme/smør/.
Ellers om jeg spiser salat så er det rikelig med ex.v.olivenolje med litt nøtter. Dette sånn bortsett fra det fettet som finnes i ost, kjøtdeig o.l.

På lavkarbo.no så er det så mye snakk om fett! Jeg er ikke så glad i flest osv.
Holder det med det fettet jeg allerede bruker, eller er det for lite og jeg må suplere?

Ellers så ble jeg ganske glad når jeg så røsa på ketostix når jeg fikk pakka i posten Var fint å se at jeg var gdt i gang allerede.
Nå har jeg startet å telle karbene jeg inntar i løpet av dagen og har kommet til under 10. I går var det 6 karber! Er dette for lite eller?
Jeg bare veier det jeg inntar, men hva kan jeg øke med for å få mer karber evt.? Mer nøtter?

Ellers var jeg mye kvalm forige uke og litt denne uken og. Jeg visste ikke at jeg spiste så lite karb og at jeg var i gang med ketolyse, så det var nok det som var grunnen. Har desverre ikke vekt, men målene viser ikke at jeg har gått ned hvor lang tid tar det før man merker noe som hels, annet enn leggkramper?

Jeg er i hvertfall fornøyd med maten jeg spiser. Liker variasjonesmulighetene og det er spennende og smarker helt nydelig I går ble mannen min skikkelig missunnelig på maten min og kunne godt latt være å spise potetstappe Han er skikkelig karboholiker, men det syns ikke så godt på han da, men han MÅ ha pastaen sin. Det morsomste er at dattern på 1 1/2 år har begynt å spise salat!!! Lavkarbo er skikkelig morro

Feline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 11:56   #2
Feline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 38
Feline er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett må jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Feline

Ja nå har jeg endelig fått Ketolyseboken, men jeg er ennå usikker på hvor mye teff jeg MÅ ha?

Ehhh FETT er vel mer riktig

Feline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 12:26   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett må jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Feline

. Har desverre ikke vekt, men målene viser ikke at jeg har gått ned hvor lang tid tar det før man merker noe som hels, annet enn leggkramper?

Bare et lite tips mot leggkramper; Magnesium!
Nå har ikke jeg sjekket hva du spiser, men jeg vil anbefale deg å lese boka til Ketolysedietten. der finner du masse nyttig stoff. Bortsett fra det så er det nok andre her inne som vet mer om denne dietten, som sikkert kan svare deg på spørsmålene dine.

Jeg har lest Ketolysediettboka, men kan ikke huske Torkil sier noe om at det skal ekstra fett til.

Det er helst OE og Skaldermann som snakker varmt om ekstra fettinntak.
Lykke til videre....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 12:50   #4
Feline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 38
Feline er på en erverdig vei

Lett å bli fovirret

Takk for svaret.
Jeg leser jo alt mulig rart så det er jo ikke rart jeg blir litt forvirret...fett.

Feline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 17:37   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett må jeg ha?

Hei
Så lenge du er i ketose og vekten går ned skal du kose deg med den varierte ketolyse-mat. Blir det problemer, anbefaler jeg mindre KH hvis du ikke er i ketose , og mer fett og litt mindre mat hvis vekten ikke går ned. Dette har jeg forklart mer detaljert i den reviderte utgave av slank med ketolysekuren som Gyldendal gir ut i månedsskiftet.
et fettinntak på 50-75% er bra. Ved stor motstand mot ketose eller fettap kan man forsøke høyere fettinnhold noen dager for å sette gang i forbrenningen. Tran anbefales til daglig.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no