Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Katt og ormekur..

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-05, 15:52   #1
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt
Arrow

Katt og ormekur..

SOm dere skjønner er dette heeelt utenfor tema. Men kan jo hende det er en del av dere som har katt, og kanskje vet

Jeg lurer bare på om jeg kan gi pusi ormekur en gang til? Hun fikk i Januar (når vi fikk henne) to ganger (siste gang bare for å ta evt. egg som var blitt "poppet"). Men nå i dag har hun vært veldig dårlig imagan sier sambo..Synes også det "hvite" som puser bruker å legge over øynene når dem sover, er mer synlig nå. Slik jeg husker fra dyrelege-stemoren min, så var dette er tegn på orm.

Spørsmålet er altså om jeg kan gi pus en runde med ormekur nå? Selv om det bare er 3-4 mnd siden sist?

Hun har just begynt å være ute, så et kan jo hende hun bare har spist litt jord, eller insekter..Men..?

Håper det er noen kloooke hoder der ute


__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 15:57   #2
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Vår katt får vertfall sånn kur litt ofte.. for den er mye ute, og veldig flink til å jakte. Så kan du ikke bare ringe en dyrlege eller noe for å være på den sikre sida..? men tror ikke det gjør noe om du gir henne igjen nå altså

Lykke til med pus

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 16:19   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg er enig i at du bør gi katten kur dersom det hvite lokket trekker seg ut på øynene.

Det jeg derimot ikke er enig i er at vi skal gi kattene kur i utide. Jeg har hatt katter siden jeg var jentunge,og har bare hatt behov for ormekur 1 gang og det er sikkert 15 år siden.
Ingen av de kattene jeg har nå er plaget av orm,men derimot har vi litt problemer med fuglelopper på våren og høsten,så vi har gått til innkjøp av en sitronduftene sak når det første loppebittet viser seg hos en av ungene.(de kan jo ikke dy seg ,men har med seg katta i senga.)

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 17:40   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Heisann!

Det er litt omdiskutert om at synlig blinkhinne/tredje øyelokk kan skyldes ormer. Men man skal uansett være obs på at synlig blinkhinne kan også skyldes andre lidelser (systemiske lidelser, virusinfeksjoner osv).

Er katten slapp? Spiser den og drikker den normalt? Hvordan er avføring? Tisser den mer/mindre? Hoster den mye? Har den gått ned i vekt? (man skal kunne kjenne antydning til ribben, men ikke se dem, og ryggen skal ikke være skarp). Har den dårlig ånde? Har den sekret fra øynene? Er det mange andre katter i nærområdet?

En aktiv utekatt som fanger en del småkrek bør få ormekur 3-4 ganger årlig, og enkelte ormer må man behandle mot to ganger (som du gjorde tidligere for å ta knekken på evt klekkede egg).
Bare sånn påminnelse til alle som har kjæledyr: sjekk tenner. øyne, pels og ører regelmessig, Tannstein, øremidd, ektoparasitter (lus, midd, skabb) er vanligere enn folk tror. Lær deg gjerne til å pusse tennene til katten/hunden flere ganger i uken! Og for all del: fôr med et bra fôr! Ikke kjøp på supern! Det bør særlig vi lavkarbere som er så opplyste om kosthold være påoasselige med! Vaksiner katten regelmessig! (1xårlig).

Hilsen en dyrekjær dyrepleier! (ferdig utdannet vår 05!!! nermer seg!!!)

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:06   #5
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Takk for kjempe flotte tips!! Både Mila, Skorpia og Dingpot!

Jeg må si Dingpot - du har virkelig yrket jeg ville haaa!!

Jada, pusi er 6 mnd og veier 2.3 kilo Har veid henne jevnlig, og har ikke gått opp/ned (jo veide 2.4 kg første gangen, men er stabilt). Bruker heldigvis godt fôr, fra dyrlegen. Enda kattunge fôr, men...

Hun er som vanlig, er veldig var på det, var bare det at hun hadde sprutsjetta, for å si det slik. Hun er bare rundt i hagen enda, men kan fort være noe gress/mold/insekter hun har vært på. Noe av det morsomte hun vet er å fange flyvende ting så Ellers er jeg stort sett sammen med henne ute..

Skal sjekke etter utover dagen og imorgen. Har ikke merket noe annet enn det avføringa, tuuusen takk for såå mye god informasjon!!

Lykke til med å avslutte utdannelsen din!! Du er jo ferdig nesten!!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:12   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av dingpot

Heisann!

Det er litt omdiskutert om at synlig blinkhinne/tredje øyelokk kan skyldes ormer. Men man skal uansett være obs på at synlig blinkhinne kan også skyldes andre lidelser (systemiske lidelser, virusinfeksjoner osv).

Er katten slapp? Spiser den og drikker den normalt? Hvordan er avføring? Tisser den mer/mindre? Hoster den mye? Har den gått ned i vekt? (man skal kunne kjenne antydning til ribben, men ikke se dem, og ryggen skal ikke være skarp). Har den dårlig ånde? Har den sekret fra øynene? Er det mange andre katter i nærområdet?

En aktiv utekatt som fanger en del småkrek bør få ormekur 3-4 ganger årlig, og enkelte ormer må man behandle mot to ganger (som du gjorde tidligere for å ta knekken på evt klekkede egg).
Bare sånn påminnelse til alle som har kjæledyr: sjekk tenner. øyne, pels og ører regelmessig, Tannstein, øremidd, ektoparasitter (lus, midd, skabb) er vanligere enn folk tror. Lær deg gjerne til å pusse tennene til katten/hunden flere ganger i uken! Og for all del: fôr med et bra fôr! Ikke kjøp på supern! Det bør særlig vi lavkarbere som er så opplyste om kosthold være påoasselige med! Vaksiner katten regelmessig! (1xårlig).

Hilsen en dyrekjær dyrepleier! (ferdig utdannet vår 05!!! nermer seg!!!)

Ja akkurat,du mener vi skal passe bedre på kjæledyrene enn vi gjør på oss selv. Si meg
vaksinerer du deg en gang i året? Hos mennesker er influensavaksine stort sett beregnet på eldre og andre som har svekket imunitet. Greit nok med vaksine mot kattepest og valpesyke,men jeg synes faktisk det overdrives litt innen veterinærpraksisen. Dere vil vi skal gi kattene ormekur 4 ganger i året,men det er fordi dere mennesker er livredde for å få orm selv. Greit nok,men jeg tror at dette ikke er noen lur ide jeg,se hva som har skjedd med penicillinet og mennesket. Svekker ikke dette motstandskraften??? Blir ikke giftkuren mot ormer også svekket og ormen får motstandsdyktighet. Det er ikke mange år siden at antibiotika ble gitt til alt,jeg fikk sågar antibiotika mot kusma i 1980,fordi legen ikke var sikker.
Dessuten er veterinærsykehus utsugere av værste klasse,har hatt 1 syk katt på 45 år og 3500 kroner for å gi den penicillin mm. og væsketilførsel over natta. Nei utsugere kaller nå jeg det. Naboen var hos en priovat veterinær med samme problem til samme tid.
Han ga katta væsketilførsel rett under huden og hun sparte flere tusen.
Dyreklinikken jeg var hos passa ikke engang på at dryppet fungerte.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:44   #7
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Hei Lita84:
Dyrepleier er et fantastisk yrke! Man får så utrolig mye god bakgrunnskunnskap, og man har et yrke man virkelig kan KOSE seg i! Selvfølgelig er det tunge tider (det er jo mange syke dyr!!!), men det er så godt å se hvordan man kan gjøre det bedre for dem, og hjelpe dem i å blir fortere friske, rehabilitere dem, og komme med enkle råd til eiere som gjør at eier og kjæledyr får en helt annen (og bedre) hverdag! Gleder meg til å bli ferdig utdannet (har bare praktisk eksamen igjen!)!!!

Pusen din er 6 mndr? Da skulle det passe fint å begynne gradvis å gå over til voksenfôr. Pass på at du har mer igjen av kattungefôret når du kjøper voksenfôret, slik at du kan foreta en gradvis overgang (over ca 2 uker) til det nye fôret. Følg med på at avføring, matlyst og helse holder seg stabilt. Stort sett går dette veldig greit!



HEI SKORPIA:
Ja jeg mener faktisk at man skal passe på kjæledyrene våre, både for vår egen del og for dyrenes del. Jeg vaksinerer meg mot stivkrampe jevnlig, og tuberkulose osv, og evt også svært hissige influensaer som går (fordi jeg blir lett forkjøla!). De vaksinene jeg tar eg slike som krever en booster svært sjelden (stivkrampe hvert 10 år f.eks). Grunnen til at dyrene våre bør vaksineres oftere, er fordi de ikke vasker labbene sine før hver gang de vasker seg/slikker seg/spiser slik som vi gjør. De har ikke begrep om smittehygiene. De snuser og slikker på bæsj, tiss og annet "spennende" de måtte finne på sin vei. Vaksiner vil dessuten ikke skape noen som helst form for resistens, da dette er kroppens eget immunforsvar som styrkes, og virusene/bakteriene elimineres fra kroppen.

Når det gjelder antibiotika derimot, er jeg enig i at man skal være SVÆÆÆÆÆRT forsiktig! Man skal begrense bruken til der det er absolutt nødvendig! Dette blir lagt stadig mer vekt på i utannelse og informasjon til helsepersonell. Det samme gjelder også desinfeksjonsmidler som brukes til vask, salver osv. Ormekur kan også skape resistens, det er helt riktig. Selv vil jeg helst anbefale å bruke ormekur bare når det er påvisk infeksjon (husk: MIN personlige mening!). I vanlig veterinærpraksis anbefales altså 3-4 ganger i året hvis det er en utekatt som jakter.

For å komme innpå dette med priser og væsketerapi: Veterinærpraksis er ikke sponset av staten. Det er ikke tilskudd på samme måte som hos mennesker. Derfor blir det fort dyrt å gå til veterinæren. Når det gjelder væskebehandling er det ikke alltid man KAN gi væske subcutant (under huden med sprøyte). Det avhender ag HVOR mye væske som skal gis, hvilken lidelse dyret har, og hvilken type væske det er snakk om at dyret skal ha. I enkelte tilfeller KLARER ikke kroppen å suge opp væske fra under hunden (f.eks sjokk). Det å gi væske under huden kan være smertefullt for dyret fordi det legger seg som "kuler" under huden som strekker litt, i tillegg til at man må stikke flere ganger+ endre retning på nåla som sprøyter inn væsken, noe som kan gi ekstra ubehag og unødvendig fare for infeksjon. Målet er å gi effektiv behandling og at dyret skal lide minst mulig. Intravenøs vøskebehandling (der man legger kateter inn i venen) er effektivt, og man kan lett regulere hastighet og mengde, i tillegg til at det er minimal plage for dyret.

Det er synd å høre at ikke klinikken du var på med katten din passa på at katten din fikk ordentlig behandling og oppsyn. Det er her dyrepleierne kommer inn i bildet for god oppfølging og stell av dyrene. Dessverre er det mange klinikken som tar inn ungdommer fra gata og lærer dem opp (men langt ifra tilstrekkelig!!!!!!!). Dette gjør de for å spare penger. Av og til jobber veterinærene så og si uten assistenter, noe som fører til at de behandler en pasient, og går videre til neste, slik at de ikke har mulighet til å følge opp dyrene og behandlingen de har blitt satt på. Dette er tragisk!

Hele tiden mens jeg jobber, sjekker jeg kontinuerlig opp om pasientene, at dryppet går som det skal, at puls, pust, avføring og urin, matlyst og temperatur er normal. Jeg håper bare at klinikkene får øynene opp for hvor viktig det er å ha skikkelig utdannede dyrepleiere for å oppnå best mulig service til kunder og ikke minst PASIENTENE (dyrene)!

Dette var ikke på noen måte ment som en reprimade til noen! Jeg ville bare komme med informasjon og synspunkter som jeg syntes passet i denne sammenhengen.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:46   #8
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Jeg er enig i at du bør gi katten kur dersom det hvite lokket trekker seg ut på øynene.

Det jeg derimot ikke er enig i er at vi skal gi kattene kur i utide. Jeg har hatt katter siden jeg var jentunge,og har bare hatt behov for ormekur 1 gang og det er sikkert 15 år siden.
Ingen av de kattene jeg har nå er plaget av orm,men derimot har vi litt problemer med fuglelopper på våren og høsten,så vi har gått til innkjøp av en sitronduftene sak når det første loppebittet viser seg hos en av ungene.(de kan jo ikke dy seg ,men har med seg katta i senga.)

Hva er denne sitronduften for noe? Hilsen PrincessMe med masse loppestikk

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:50   #9
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Det finnes halsbånd som avgir sitronduft. Det kan ha effekt mot lopper og flått. Det varierer. Noen er svært fornøyde, mens andre sverger til frontline (sånn dråper man drypper i nakken til katten, eller frontline/expot dråper eller excalibour halsbånd til hund). Personlig ville jeg prøvd sitronhalsbåndet først, for jeg er av typen som vil unngå å bruke medisiner/dråper som kan irritere/gi unødig belastning på kroppen.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:56   #10
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hva er priser for slikt da? F.eks. sitronhalsbånd vs. dråpene? Bare ca. er det snakk om 500 kr, eller 100kr?

Synes du hadde fine synspunkter Dingpot, bra å være kritisk også Skorpia. Tror jeg venter meg ormekur til pus, kan jo være hva som helst så.. (vil jo ikke gjøre pus resistent mot kuren heller så). Alt for puuus

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!


Sist redigert av Amica : 29-04-05 kl 19:09.
Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 18:59   #11
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Ja akkurat,du mener vi skal passe bedre på kjæledyrene enn vi gjør på oss selv. Si meg
vaksinerer du deg en gang i året? Hos mennesker er influensavaksine stort sett beregnet på eldre og andre som har svekket imunitet. Greit nok med vaksine mot kattepest og valpesyke,men jeg synes faktisk det overdrives litt innen veterinærpraksisen. Dere vil vi skal gi kattene ormekur 4 ganger i året,men det er fordi dere mennesker er livredde for å få orm selv. Greit nok,men jeg tror at dette ikke er noen lur ide jeg,se hva som har skjedd med penicillinet og mennesket. Svekker ikke dette motstandskraften??? Blir ikke giftkuren mot ormer også svekket og ormen får motstandsdyktighet. Det er ikke mange år siden at antibiotika ble gitt til alt,jeg fikk sågar antibiotika mot kusma i 1980,fordi legen ikke var sikker.
Dessuten er veterinærsykehus utsugere av værste klasse,har hatt 1 syk katt på 45 år og 3500 kroner for å gi den penicillin mm. og væsketilførsel over natta. Nei utsugere kaller nå jeg det. Naboen var hos en priovat veterinær med samme problem til samme tid.
Han ga katta væsketilførsel rett under huden og hun sparte flere tusen.
Dyreklinikken jeg var hos passa ikke engang på at dryppet fungerte.

Skorpia, er du veterinær eller jobber i ett eller annet organ som har tilsyn med veterinærer? Har du gjort noen systematiske undersøkelser av priser og praksis på veterinærsykehus i forhold til selvstendige veterinærer? Har du studert forskjellen på virus og bakterier (enkle, encellede organismer) og orm (kompliserte, flercellede organismer) når det gjelder mulighet for mutasjoner og resistens?

Jeg har ikke gjort noen av disse tingene, og vil derfor ikke ikke uttale meg om hvorvidt du har rett eller ikke i påstandene dine. Jeg vil bare gjerne vite hvilken bakgrunn du har for en så bastant kritikk av en hel yrkesgruppe.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 00:54   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har alltid vaksinert mine katter mot kattepest etc 1 gang pr år. Jeg gir ormekur MINST en gang i året. Han man hatt katt med orm i magen EN gang, ja da gir man heller katten kur ! Trenger ingen vetrinær for å fortelle meg det. Dessuten er det ikke DEM som tjener penget på hva jeg kjøper på apoteket. HAR man hatt lus/lopper på katt en gang, så bør man gi middel mot det også. Jeg gir min katt Tiguvon (ja, nå heter det vel Frontline/fipronil) ca. 1 gang pr mnd vår, sommer, høst. Det er en sterk kur (liten dose som settes i nakken), men å se katten uten pels på mage/bein fordi den har slikket bort pels og seg selv nesten til blods..... vel. De der halsbåndene har ikke funket på noen av mine katter. Jeg har katt som er utekatt. Han jakter på fugler og mus og får i seg og er borti mye rart. Jeg mener det beste for MIN katt er å bli vaksinert og få ormekur. Om det koster noen kroner så er det verdt det. Fant årets første flått på ham i dag..... Det er tid for årets første fipronil...

Flott yrke du har Dingpot ! Og MINE katter OG hunder har alltid fått flott og proff behandling hos veterinær. Det er ikke få tusen lapper vi har lagt igjen opp igjennom årene. Men det har vært verdt hvert øre !! Har man dyr så har man dyr !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Schrödingers Katt - Atkins Nille Atkins kosthold 2 16-04-04 09:02
Schrødingers katt i kveld Albertine Atkins kosthold 3 15-04-04 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no