Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 11:55   #126
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

vi får fokusere på mat vi som har ett overvektsproblem men ikke dra barna inn i dette kostholdet.
tross alt er det en diet vi går på for å komme oss ned i vekt og forbli der.

Vil også protestere på den uttalelsen! Mine blodprøver har aldri vært så bra som etter at jeg la om til lavkarbo, og her snakker vi nesten 25 år med sykdom! Lavkarbo er rett og slett gull for kroppen min!
Selv blodprosenten har gått oppover

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

men ingen sitter på forskning som kan si om dette har en negativ el positiv bieffekt om ett par tiår.hva har vi gjort for våres barn da?vi vet jo ingenting om det.

Bla Lutz har noe slikt som 40 års forskning på drøyt 10 000 mennesker, så den finnes.

Er vel heller ikke uten grunn at feks diabetes har blitt en folkesykdom på kostholdet som blir anbefalt?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:59   #127
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vil også protestere på den uttalelsen! Mine blodprøver har aldri vært så bra som etter at jeg la om til lavkarbo, og her snakker vi nesten 25 år med sykdom! Lavkarbo er rett og slett gull for kroppen min!
Selv blodprosenten har gått oppover


Bla Lutz har noe slikt som 40 års forskning på drøyt 10 000 mennesker, så den finnes.

Er vel heller ikke uten grunn at feks diabetes har blitt en folkesykdom på kostholdet som blir anbefalt?

Ja men det er jo helt topp for deg og din helse
jeg sa ikke at det IKKE var helsegevinster ved kostholdet.
jeg sa at de fleste begynner på denne kosten for å gå ned litt i vekt og bli der.
la du om kostholdet for å bli kvitt 25 år sykdom?
el var det fordi du ville gå ned i vekt?

og du er en voksen person ikke ett barn som jeg debatterer om.
men jeg er kjempe glad på dine vegne at du har blitt så fris som du har,kjempe bra

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:02   #128
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

jeg tror at diabetes skyldes ferdig produsert mat og snop.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:05   #129
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

Ja men det er jo helt topp for deg og din helse
jeg sa ikke at det IKKE var helsegevinster ved kostholdet.
jeg sa at de fleste begynner på denne kosten for å gå ned litt i vekt og bli der.
la du om kostholdet for å bli kvitt 25 år sykdom?
el var det fordi du ville gå ned i vekt?

og du er en voksen person ikke ett barn som jeg debatterer om.
men jeg er kjempe glad på dine vegne at du har blitt så fris som du har,kjempe bra

Kanskje jeg hadde sluppet 25 år med sykdom om noen hadde vært mer bevisste med mitt kosthold da jeg var barn? For hos oss gikk det i skikkelig husmannskost ala statens anbefalinger

Blir en litt merkelig logikk for meg dette, se på all sykdomm som finnes nå, ikke minst dette med dia2 som før var gammelmanns-diabetes, nå får stadig yngre dette. Alt av allergier, problemer med konsentrasjons, lærevansker osv osv. Å se sammenhengen mellom det og dagens kosthold er utenkelig?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:06   #130
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Han Lutz ja,hmm han skal jeg lese mer om.
vis ikke han kan vise til gode resultater om hvordan barns helse blir etter et liv på lchf
så er jeg fortsatt i mot at små barn skal leve på lchf

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:07   #131
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

Han Lutz ja,hmm han skal jeg lese mer om.
vis ikke han kan vise til gode resultater om hvordan barns helse blir etter et liv på lchf
så er jeg fortsatt i mot at små barn skal leve på lchf

Hehe, skjønner fortsatt ikke HVORFOR jeg... Barn er da også mennesker?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:09   #132
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kanskje jeg hadde sluppet 25 år med sykdom om noen hadde vært mer bevisste med mitt kosthold da jeg var barn? For hos oss gikk det i skikkelig husmannskost ala statens anbefalinger

Blir en litt merkelig logikk for meg dette, se på all sykdomm som finnes nå, ikke minst dette med dia2 som før var gammelmanns-diabetes, nå får stadig yngre dette. Alt av allergier, problemer med konsentrasjons, lærevansker osv osv. Å se sammenhengen mellom det og dagens kosthold er utenkelig?

ja jeg forstår godt den tanke gangen.
og du har lykkes med å få ett godt liv.
alle ønsker vi jo det.
men vi er nå engang ikke likt laget.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:09   #133
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Barn skal VOKSE, det skal helst ikke voksne.. Er ikke det en ganske markant forhold mellom barn og voksne da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:10   #134
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Barn skal VOKSE, det skal helst ikke voksne.. Er ikke det en ganske markant forhold mellom barn og voksne da?

Barn kan vel VOKSE på ren, naturlig mat?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:11   #135
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Det er stor forskjell på LCHF som diett og LCHF som livsstil... Å begrense brød, poteter og andre kilder til karbohydrater er jo ikke det samme som å sette barn på diett.

Det virker som om dere som er veldig imot at barn spiser LCHF tror at foreldrene lar barna gå i ketose hele dagen... jeg tror ingen her inne mener det...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:13   #136
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Det er stor forskjell på LCHF som diett og LCHF som livsstil... Å begrense brød, poteter og andre kilder til karbohydrater er jo ikke det samme som å sette barn på diett.

Det virker som om dere som er veldig imot at barn spiser LCHF tror at foreldrene lar barna gå i ketose hele dagen... jeg tror ingen her inne mener det...

På samme måte som det virker som at de som er veeeeldig opptatt av at barna skal spise LCHF mener at foreldre lar barna spise loff og nugatti dagen lang?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:16   #137
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Barn kan vel VOKSE på ren, naturlig mat?

Nå kommer det veldig ann på hva man mener med LCHF da. Det er tydeligvis et veldig vidt begrep. Noen her inne mener jo at barn absolutt bør leve ketogent. Mens andre. F.eks ketolyselegen mener at man skal være forsiktig med det, pga at veksten kan forstyrres.

I følge MINE overbevisninger så spiser ungen min lavkarbo, mens andre synes jeg er en uansvarlig, feig mor, fordi at jeg mener at hun skal ha i seg karbohydrater i det hele tatt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:17   #138
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Det virker som om dere som er veldig imot at barn spiser LCHF tror at foreldrene lar barna gå i ketose hele dagen... jeg tror ingen her inne mener det...

Og jo Det er flere som mener nettopp det

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:17   #139
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hehe, skjønner fortsatt ikke HVORFOR jeg... Barn er da også mennesker?

ja de er små mennesker som ennå ikke har vokst seg ferdig verken fysisk el psykisk.
hva om barna trenger mer karbohydrater i denne perioden.
det er der spm ligger.
jeg mener barn skal ha alsidig og variert kost med bla:
brød
ris
pasta
fisk
kjøtt
frukt
grønnsaker
saus (hjemmelaget)
snop (kos)
brus(kos)
osv osv. så lenge barna ikke er allergiske el har annen sykdom i fordøyelsen sin så burde de få smake på den maten de måtte ønske.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:29   #140
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

ja de er små mennesker som ennå ikke har vokst seg ferdig verken fysisk el psykisk.
hva om barna trenger mer karbohydrater i denne perioden.
det er der spm ligger.
jeg mener barn skal ha alsidig og variert kost med bla:
brød
ris
pasta
fisk
kjøtt
frukt
grønnsaker
saus (hjemmelaget)
snop (kos)
brus(kos)
osv osv. så lenge barna ikke er allergiske el har annen sykdom i fordøyelsen sin så burde de få smake på den maten de måtte ønske.

Om det er slik hadde ikke inuittene overlevd som rase

HVA mener du pasta og brød gjør som ikke grønnsaker gjør bedre for en barnekropp?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:32   #141
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Sitat av sitat fra Lena Beatrice sin blogg i dag:

Sitat:

Ikke farlig å spise 20 gram karbo per dag resten av livet. Men hvis man er slank og frisk er det ikke nødvendig. Da kan 50-70 g per dag være mer optimalt for kroppen

Sitat Sofie Hexenberg.

Normalvektige, friske barn kan vel gå under denne kategorien? Så da støtter jeg meningene mine på nok en lavkarbovennlig-lege sin profesjonelle mening

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:32   #142
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Om det er slik hadde ikke inuittene overlevd som rase

HVA mener du pasta og brød gjør som ikke grønnsaker gjør bedre for en barnekropp?

jeg mener ikke noe annet enn at barna mine skal få prøve ut ulike matsorter,
de dør ikke av det.om det ikke gir noe mer enn litt ekstra karbohydrater,
hva så.kan da ikke være verdens undergang det.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:42   #143
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

da de som gikk på Grethe Roede i sin tid,hva tror dere de gjorde da?
la om hele familiens kost etter det?
det gjorde ikke min mor iallefall.
spør av ren nysgjerrighet

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:50   #144
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

dette skrev jeg:
men utifra deg å forstå hadde vel du meldt fra til barnevernet om du så overvektige barn/ungdom el noen som sto å røyka.

det var vel mer heller ett spm.
men tok du deg nær av det så beklager jeg.


Ta det helt med ro, det skal nok mye mer til før jeg tar meg nær av ting...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:01   #145
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Det er stor forskjell på LCHF som diett og LCHF som livsstil... Å begrense brød, poteter og andre kilder til karbohydrater er jo ikke det samme som å sette barn på diett.

Det virker som om dere som er veldig imot at barn spiser LCHF tror at foreldrene lar barna gå i ketose hele dagen... jeg tror ingen her inne mener det...

Bra og oppklarende innspill! Takk

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:55   #146
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Jeg har vært slank hele veien.. Både som barn og som ungdom. Som voksen også. Jeg spise brød, pasta etc etc. Ja, jeg spiste alt av fymat. Det som gjorde utslaget og "endret" meg var da jeg ble gravid. Mens jeg gikk gravid spiste jeg stort sett bare kinakål og agurk! Likavel gikk jeg opp 40 kilo. OG fikk påvist eggehvite i urinen.

Kiloene gikk ganske fort av igjen og jeg ble slank, atter en gang. Så ble jeg gravid igjen. Gikk atter opp 40 kilo. OG eggehvite på nytt igjen. Spiste bare grønt, noe annet fristet ikke.

Jeg gikk fort ned igjen, MEN fikk beskjed om at hormonene hadde forkludret kroppen enda mer så jeg måtte kanskje regne med at jeg ville utvikle diabetes.

Hva hvis jeg IKKE hadde blitt gravid? Hadde jeg DA fremdeles vært slank? Var det graviditetene som trigget noe i kroppen eller direkte forårsaket noe i kroppen?

Jeg tror ikke overvekt blant barn primært skyldes karbohydrater, men dårlig mat OG lite aktivitet. Kjappe poseløsninger istedet for å lage maten fra bunnen av SELV om den inneholder både litt hvetemel og andre ulumskheter er ikke bra. Og jeg ser jo på mine egne barn, de er slanke, men sitter pal foran datan 6 timer hver dag. Greitt, de spiller ikke hele tiden, det gjør lekser, herper maskinen og lærer mye, men likavel; de sitter i ro!!

Barn trenger å være i beveglese.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:00   #147
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

mine barn er oxo tynne og aktive.
eldste jenta på 19 år er 150 høy og veier mellom 43-45 kg.
vesla på 3 år er oxo en type mini og sønnen på 5 år er lang og tynn.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:06   #148
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har vært slank hele veien.. Både som barn og som ungdom. Som voksen også. Jeg spise brød, pasta etc etc. Ja, jeg spiste alt av fymat. Det som gjorde utslaget og "endret" meg var da jeg ble gravid. Mens jeg gikk gravid spiste jeg stort sett bare kinakål og agurk! Likavel gikk jeg opp 40 kilo. OG fikk påvist eggehvite i urinen.

Kiloene gikk ganske fort av igjen og jeg ble slank, atter en gang. Så ble jeg gravid igjen. Gikk atter opp 40 kilo. OG eggehvite på nytt igjen. Spiste bare grønt, noe annet fristet ikke.

Jeg gikk fort ned igjen, MEN fikk beskjed om at hormonene hadde forkludret kroppen enda mer så jeg måtte kanskje regne med at jeg ville utvikle diabetes.

Hva hvis jeg IKKE hadde blitt gravid? Hadde jeg DA fremdeles vært slank? Var det graviditetene som trigget noe i kroppen eller direkte forårsaket noe i kroppen?

Jeg tror ikke overvekt blant barn primært skyldes karbohydrater, men dårlig mat OG lite aktivitet. Kjappe poseløsninger istedet for å lage maten fra bunnen av SELV om den inneholder både litt hvetemel og andre ulumskheter er ikke bra. Og jeg ser jo på mine egne barn, de er slanke, men sitter pal foran datan 6 timer hver dag. Greitt, de spiller ikke hele tiden, det gjør lekser, herper maskinen og lærer mye, men likavel; de sitter i ro!!

Barn trenger å være i beveglese.

"BARN TRENGER Å VÆRE I BEVEGELSE"

knall utsagn

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:33   #149
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

"BARN TRENGER Å VÆRE I BEVEGELSE"

knall utsagn

Enig! Det er nesten så man skvetter til, om man hører lyden av barn som leker ute nå til dags

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:34   #150
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Og jo Det er flere som mener nettopp det

Nå vet jeg ikke om det var meg du siktet til, men for å klare opp saken: Det JEG sier er at barn TRENGER ikke hvetemel/korn og stivelse.

Og for orden skyld vil jeg også klart si ifra at dette betyr (så slipper dere å tolke dette):
Barn tar ikke skade av det en gang i blant, men de trenger det altså ikke.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overvektige barn - hva gjør man? Thea1980 Barns kosthold 23 11-01-11 12:17
"Overvektige barn spiser sunnest" Nicpins Nyheter / media 5 23-09-10 22:07
Hvor mange karbohydrater finnes i curry paste? anca-77 Spørsmål og svar 2 27-08-08 11:06
Gir foreldre skylden for overvektige barn Helene Artikler 40 25-10-06 16:26
Overvektige barn må tåle å sulte kie Barns kosthold 23 18-07-05 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no