Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med en tråd for aprilstartere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-10, 14:56   #326
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Her går det kjempefint, er i ketose og går ned Bruker mye mer tid enn vanlig på å lage mat,merker jeg, men jeg har jo tida til det. Fint å ha middag laget fra bunnen hver dag! Mannen har også begynt med lavkarbo (light versjon), og oppdaget til sin overraskelse at vinterfrakken plutselig passet! Magen hans er også mye bedre, og jeg har merket meg han er i mye bedre humør enn vanlig, så nå er motivasjonen hans heldigvis på topp. Han trenger kostomleggingen like mye som meg.... Tenåringen spiser stort sett det han får, med litt ris eller pasta til en gang i blant!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:25   #327
Silva31
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 3
Silva31 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei.
Jeg vil også være med. Starta i dag jeg. Kan det være mulig at kroppen kvitter seg med vann allerede nå??! Mye do springing i dag.

Har et mål om å gå ned 20 kg. Har aldri vært på kur før så dette blir spennende. Er topp motivert

Silva31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:43   #328
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av nokia90, her.

Hvis du nettopp har begynt med ketolysekuren er det fordi du mister mye vann.. Første uka mistet jeg 4,4 kg.. utrolig motiverende!

oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)

Har gått to uker på kuren nå jeg. Mistet 2,3 kilo første uka. Men synes rart at en halv kilo mindre i dag enn i går. Men det kan så klart være forskjellige grunner til det.. Gikk på denne kuren for 3 år siden. Da gikk jeg ned 10 kilo på 3 måneder, og kom ned dit jeg ønsket.
Men denne gangen har jeg dobbelt så mye å ta av. Svangerskapskilo, litt kjedespising mens jeg var sykemeldt under svangerskap og kilo ved blant annet røykeslutt. I tillegg har jeg pcos. Men har tatt mer fatt i dette nå, og skal få det skikkelig utredet hos lege og gynekolog. Gleder meg:-)

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:00   #329
Ebbalilla
Medlem
 
Ebbalilla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Innlandet
Alder: 39
Innlegg: 124
Ebbalilla er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Her går det så det suser. Allerede ned nye 2 kg siden mandag, meeeeeeeen...
Jeg skal på husmorferie i helga!

Så nå planlegger jeg hva slags mat jeg skal ha med og hva slags mat jeg skal spise. Skal til Trondheim og møte gamle gode venner. Blir sååå koselig!
Så jeg planlegger å spise ketogent så mye som mulig og være forsiktig med alkohylene, så får vi se hva vekta sier på mandagen igjen... Blir vel en såkalt planlagt sprekk, også prøver jeg å la den få så lite betydning som mulig.

Har bestilt EA Sports Active til Wii'en og prøvde i sta. Morsomt, og bra med lavintensitetstrening for sånne som meg (les dårlig kne og hjertesykdom.)

Så da blir jeg vel å holde på med den innimellom, og wii fit som jeg har fra før, også kommer Jillian Michaels sin dvd i posten om noen dager. Moro å trene hjemme!

__________________



Start: 12.04.10 Min Journal
Ebbalilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:31   #330
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av MinMort, her.

Ja, jeg sliter litt med matmengde jeg også, men MÅ jo spise i løpet av dagen!
Jeg driver også butikk og har vært litt "åndeplaget", men jeg har en boks med kanel lett tilgjengelig, så når jeg føler det blir for ille tar jeg bare og hiver innpå en liten klype. Funker veldig bra!
Brukte noe fribol i begynnelsen, men ble litt uggen i magen av det? Vet ikke om det bare var innbillning, men har iallefall kutta det ut.
Men nå etter noen uker er ånden på bedringens vei føler jeg, ikke SÅ kjip som den var med en gang.

Takk for tips Og, er det sånn at ånden blir bedre etter hvert? *håpe, håpe*

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:41   #331
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Takk for tips Og, er det sånn at ånden blir bedre etter hvert? *håpe, håpe*

For meg var det hvertfall det.. De første 10 dagene luktet det ille synes jeg, og jeg smakte det også.. -fribol var redningen min, fikk ikke noe ubehag ved å bruke det.. Jeg pusser tennene 2 gr daglig, og bruker listerin munnvann(den dreper alt)!

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:43   #332
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

[quote=kalla82;865690]oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)

quote]

Du har hatt bra vektnedgang du også da Men skjønner ikke helt det de sier om at de som har mest overvekt mister mer vekt den første uka.. Jeg sliter ikke med fedme, har litt overflødig som skal bort noen steder.. Men det er jo selvfølgelig individuelt dette med vektnedgang.. Jeg har fortsatt å gått ned og gikk ned 1 kg uke nr 2.. Nå er det ikke lenge til jeg er på 65 kg Tenker sånn hele tiden jeg, setter meg små mål hele veien...

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:15   #333
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av nokia90, her.

For meg var det hvertfall det.. De første 10 dagene luktet det ille synes jeg, og jeg smakte det også.. -fribol var redningen min, fikk ikke noe ubehag ved å bruke det.. Jeg pusser tennene 2 gr daglig, og bruker listerin munnvann(den dreper alt)!

Har ikke hørt noe om at andre kjenner det, men jeg har en sånn ekkel smak på tunga hele tida...... satser på at det snart går over da, vet ikke hvor lenge jeg har vært i ketose, men tror jeg var det allerede sist torsdag

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:30   #334
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

[quote=nokia90;865719]

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)

quote]

Du har hatt bra vektnedgang du også da Men skjønner ikke helt det de sier om at de som har mest overvekt mister mer vekt den første uka.. Jeg sliter ikke med fedme, har litt overflødig som skal bort noen steder.. Men det er jo selvfølgelig individuelt dette med vektnedgang.. Jeg har fortsatt å gått ned og gikk ned 1 kg uke nr 2.. Nå er det ikke lenge til jeg er på 65 kg Tenker sånn hele tiden jeg, setter meg små mål hele veien...

Så bra da:-) Jeg setter meg mål jeg også. Skal kun holde på til midten av juli, resten for jeg ta ved trening og kosthold:-)
Men har et mål til første planlagte sprekk(barnedåpen til sønnen min), et mål til min kjæres bursdag og et siste til dagen jeg har planlagt slutte..
Men tviler på jeg klarer det. Da må jeg nødt klare 1 kg i uka i gjennomsnitt..

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 01:05   #335
monta88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 35
Innlegg: 17
monta88 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

var veie dag i dag (onsdag) så gikk på vekta med godt mot=) den viste 1,3 kg mindre nå en sist så da har jeg gått ned 3,6 kg på to uker. er fornøyd med det=)

to nye cm rundt magen og 2 nye cm rundt hoftepartiet=)

er fornøyd med ressultatet til tross for at æ har vert sløv denne uka.. har ikke fått i meg nokk veske, å sliter veldig med magen=( så håper det kommer seg


har prøvd noen av oppskriftene her inne nå.. å det er knall godt=)

monta88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 09:14   #336
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg regner med at det kommer en sprekk i helga, for da blir det mye bilkjøring og reising...... Men, nå har jeg gått ned over 3 kg siden forrige onsdag, så om det blir litt på igjen nå, så vet jeg at det går av igjen Og, så vidt jeg vet, skjer det ikke mer spesielt framover heller, så da får det heller være med en liten sprekk nå.....

Ellers lagde vi oss pannacotta på tirsdag, og i går var jeg 200g opp, regner med at det var natreen'en som sørget for litt ekstra vann, for i dag var jeg ned 700g siden i går

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 11:03   #337
Covn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 26
Covn er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Tosifret for første gang på 6-7 år, så fornøyd med det. Er ikke så ille mtp høyden min (189)

Covn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 12:48   #338
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg slenger meg med her. Jeg startet i dag!

Datteren min tok helfigurbilder av meg som nesten fikk meg til å grine, og vekta og målene hjalp ikke akkurat på, så her er motvasjonen på TOPP!

Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å fungere for meg i praksis, men jeg kommer vel inn i det..

Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:39   #339
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Velkommen til dere nye! Lykke til!!

Har sluttet å spise bacon hver dag jeg, fant ut at det var det som gjorde meg så kvalm... Kan vel prøve det igjen etter en liten stund.

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:41   #340
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Et spørsmål ang oppskriftene på brød!
Har en venninne som ikke går på noen diett, men som har fryktelig lyst til å prøve å lage feks Nøttebrød. Kan man bruke vanlig hvetemel eller Speltmel istedenfor Bakemixen/soyaproteinet??

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 19:35   #341
Katrinepi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 2
Katrinepi er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei! Jeg er helt ny her! Jeg er inne i min 4 dag på lavkarbo, og merker allerede at kroppen har det bedre

Katrinepi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:35   #342
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Covn, her.

Tosifret for første gang på 6-7 år, så fornøyd med det. Er ikke så ille mtp høyden min (189)

Nydelig! Bra jobba!

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Jeg slenger meg med her. Jeg startet i dag!

Datteren min tok helfigurbilder av meg som nesten fikk meg til å grine, og vekta og målene hjalp ikke akkurat på, så her er motvasjonen på TOPP!

Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å fungere for meg i praksis, men jeg kommer vel inn i det..

Det var nesten sånn jeg også startet. Godt å se at det er fler som har fått opp øynene. Det er ikke vanskelig bare du leser godt om måten å gjøre dette på. Gjør du det feil slår det ut i negativ retning. Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Katrinepi, her.

Hei! Jeg er helt ny her! Jeg er inne i min 4 dag på lavkarbo, og merker allerede at kroppen har det bedre

Kjempebra! Hodepine er det mindre av regner jeg med, og vannlating er det mye av?

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 08:12   #343
tonel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 47
tonel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Tips til de som savner "skiva" under egget...Prøv Nannas Knekkebrød, det er fantastisk godt, her spiser hele familien det. Dessuten er det kjempelett å bake. (så takk til Nanna..
Ha en fin helg, alle sammen.

__________________




tonel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ble til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:12   #344
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Kan også anbefale Karins brød. Jeg har faktisk fått mannen min til å gå over til det brødet(fra vanlig brød), og et er en bragd....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 15:09   #345
Benebella
Nytt Medlem
 
Benebella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ålesund
Alder: 50
Innlegg: 7
Benebella er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av tonel, her.

Tips til de som savner "skiva" under egget...Prøv Nannas Knekkebrød, det er fantastisk godt, her spiser hele familien det. Dessuten er det kjempelett å bake. (så takk til Nanna..
Ha en fin helg, alle sammen.

Hvor finner man oppskrift på Nannas og Karins brød? Tips?

__________________
Benebella





Benebella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 15:14   #346
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Benebella, her.

Hvor finner man oppskrift på Nannas og Karins brød? Tips?

Hei,
Gå til utvidet søk http://forum.lavkarbo.no/search.php

Nøkkelord: knekkebrød Brukernavn: Nannah Søk i fora: gå ned til du vinner oppskriver
Da skal det nok dukke opp.

Ikke sikker på brukernavnet til den som la inn Karins brød, men bruk samme metode, uten å legge inn brukernavn

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 16:50   #347
tonel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 47
tonel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Benebella, her.

Hvor finner man oppskrift på Nannas og Karins brød? Tips?

Du kan også gå helt til toppen på denne siden og tykk på Oppskrifter..
Må dit nå å se på Karins brød, spennende med gode alternativer.

__________________




tonel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ble til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 18:08   #348
tonel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 47
tonel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Kan også anbefale Karins brød. Jeg har faktisk fått mannen min til å gå over til det brødet(fra vanlig brød), og et er en bragd....

¨Hei,
kan du legge ut en link til det brødet, fant det ikke..

__________________




tonel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ble til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 13:32   #349
RainAngel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 21
RainAngel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg sliter litt med å spise NOK i det hele tatt, jeg..... Finnes jo ikke sulten og hater å lage mat, det skal helst være ferdig på 10 minutter og allerede etter en uke er jeg drittlei både egg, kokt skinke og ribberull....... Og så blir jeg sprø av den smaken i munnen - jeg jobber i butikk (er selvstendig) og føler at jeg må ha noe i munnen hele tiden, fordi det bare er jeg her.....kan jo ikke stå og puste dårlig ånde rett på kundene, men hva skal man putte i brødhullet da, når sukkerfri tyggis og sukkertøy er 'nei'

Fribol drops du kjøper på apoteket. De pleier å stå ved kassen, i små gjennomsiktige plastbegre.
De koster ca 35,- pr beger, men det er en pris jeg gladelig betaler egentlig...
Kommer i tre smaker som jeg har sett: peppermynte, lakris og salmiak.

__________________



RainAngel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 19:17   #350
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg synes det er vanskelig dette her, jeg..
Nå er det bare den tredje dagen min da, men jeg er fortsatt kjempesulten mellom måltidene, og har veldig lyst på spesielt søtsaker..
Jeg var ikke i ketose i går kveld, så jeg håper resultatet er annerledes i kveld.

Fettet er vanskelig for meg merker jeg. Det blir veldig magert med kun rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Men jeg skal bryne meg litt på noen av sausene her inne. Jeg spiser omelett og salat til frokost og lunsj, og det blir jo ikke rare fettet av det (selv om jeg har fløte i omeletten).

Jeg liker dessverre ikke ost, og det merker jeg kan bli vanskelig i denne kuren. Smeltet ost går greit da, så jeg skal prøve å lage en form men karbonadedeig, sopp, tomatsaus jeg har funnet her og masse ost, og etterhvert skal vi vel teste pizzadeigen også, og lasagne.

Kveldskos er det største problemet da. Jeg synes det er vanskelig å finne på noe jeg kan spise til kvelds. I kveld skal jeg ha lightgelé med krem (selvsagt laget med sukkererstatning), og det er jeg spent på. Men jeg kan jo ikke ha det hver kveld..

Oi, dette ble litt langt.. hehe. Håper dere bærer over med meg!

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
april, mat, meny, motivasjon, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no