Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-12, 09:20   #13776
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn, her.

Hvis jeg lager en gryterett/suppe/saus og har gulrot oppi (for smaken) men ikke spiser selve gulrota, hvor mye av gulrotens karbohydrater får jeg da i meg?

Det burde jo være minimalt, ala te? Det går jo ann å legge til en ekstra karbohydrat eller to i regnskapet, just in case

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-04-12, 14:53   #13777
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Bløt de litt i lunka vann med 1-2 dl eddik i en halvtime før du legger dem i maskinen. Skyll ut eddiken og dobbelvask i maskinen. Funker bra for treningstøy som har ligget litt for lenge osv.. Og kattepiss.

Den der "stol på rosa"-greia skal visst også virke, men har ikke prøvd det selv.

Takk, da skal jeg prøve det Stor jakke da, vinterjakken jeg bruker når jeg går tur. Vet ikke helt hvor jeg skal bløtlegge den... jo har kanskje en stor nok balje.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 16-04-12, 15:16   #13778
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar før man får svar på c-peptid prøver?
Gubben tok prøver 28.mars, og det er enda ikke kommet svar....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 16-04-12, 15:32   #13779
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar før man får svar på c-peptid prøver?
Gubben tok prøver 28.mars, og det er enda ikke kommet svar....

Det skal da ikke ta mer enn 3 dager!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-04-12, 15:42   #13780
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det var det jeg trodde. Da jeg fikk min diagnose for halvtannet år siden ble prøvene tatt den ene uka, og uka etter når jeg var til kontroll var svarene klar, både c-peptid, anti-Gad og alle de andre.
Jeg kjefta på legekontoret i dag siden de påstår at det er helt normalt og få et blodsukker på 11-12 et par timer etter mat og så stupe ned til to eller tre. Det er kun fastende blodsukker som teller, og hans er mellom 5,4 og 6,2, og langtidsblodsukkeret er heeeelt fint (og 5,3 er jo ok)
Han ble nektet glukosetest, fordi det var helt unødvendig med så fint fastende blodsukker og langtidsblodsukker, og jeg måtte mase for at han skulle få ta bl.a. c-peptid.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 16-04-12, 15:55   #13781
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å ha bls på 2-3 uten å bruke insulin er ganske sjeldent, men rammer feks de som er GBP- opererte eller de med effektivt, men litt tregt insulin!
Hos noen sprutes det ut mye insulin med det samme maten kommer i kroppen, hos andre tar det lenger tid uten at det er noe sykelig av den grunn! Min dia- lege er mer opptatt av langtids enn enkeltmålinger fordi det er denne verdien som sier noe om faren for skadevirkninger, ikke noen enkelte topper i løpet av døgnet.

Syns vel uansett at en henvisning til en dia- lege bør være på sin plass etter at det er tatt en belastningstest! Eller uten denne dumme testen. Den må jo kunne avleses av noen som skjønner hva de ser etter også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-04-12, 16:00   #13782
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det var det jeg trodde. Da jeg fikk min diagnose for halvtannet år siden ble prøvene tatt den ene uka, og uka etter når jeg var til kontroll var svarene klar, både c-peptid, anti-Gad og alle de andre.
Jeg kjefta på legekontoret i dag siden de påstår at det er helt normalt og få et blodsukker på 11-12 et par timer etter mat og så stupe ned til to eller tre. Det er kun fastende blodsukker som teller, og hans er mellom 5,4 og 6,2, og langtidsblodsukkeret er heeeelt fint (og 5,3 er jo ok)
Han ble nektet glukosetest, fordi det var helt unødvendig med så fint fastende blodsukker og langtidsblodsukker, og jeg måtte mase for at han skulle få ta bl.a. c-peptid.....

Hva slags mistanker har du siden du vil be om glukosetest?? Eller, hva er det som gjør at du mistenker at noe ikke er helt rett selv om både fbs og lbs er ok??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 16-04-12, 16:24   #13783
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vel, at blodsukkeret stiger til 11-12 flere ganger om dagen er jo ikke hverken gunstig eller normalt ( når de diagnotiserer diabetes så skal en vilkårlig test som viser blodsukker mellom 7 og 11 automatisk føre til at det tas en glukosetest, og er en prøve over 11 er det svært sannsynlig at det er diabetes) enda han har ligget på ca 100 karber til dagen. For han så fører det plutselige fallet i blodsukker til at han blir svimmel, faller og får skikkelig ulvehunger, og han føler seg ikke vel i det hele tatt.
Det er jo også slik at når man utvikler type 2, så er det fastende blodsukkeret vanligvis det siste som blir forhøyet, og det som det tar lengst tid og få normalisert etter at diagnosen er satt.
Da han var på ferie for ei lita stund siden, spiste han vanlig høykarbo og var dødselendig hele tiden.
Det er også diabetes type 2 i nær slekt hos ham, bl.a. hos hans morfar som trengte insulin selv om han hadde type 2.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 16-04-12, 16:39   #13784
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan går man fram for å få analysert vannpröver? Vi har värt veldig plage
med klöe de siste ukene.. Etter å ha utelukket mat, drikke, vaskepulver osv står vi nå igjen med springvannet. Kan det väre noe med det mon tro....?

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 16-04-12, 16:45   #13785
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her i bygda tar vi kontakt med kommunen, og så kommer de og tar prøver selv.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 16-04-12, 16:57   #13786
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Vel, at blodsukkeret stiger til 11-12 flere ganger om dagen er jo ikke hverken gunstig eller normalt ( når de diagnotiserer diabetes så skal en vilkårlig test som viser blodsukker mellom 7 og 11 automatisk føre til at det tas en glukosetest, og er en prøve over 11 er det svært sannsynlig at det er diabetes) enda han har ligget på ca 100 karber til dagen. For han så fører det plutselige fallet i blodsukker til at han blir svimmel, faller og får skikkelig ulvehunger, og han føler seg ikke vel i det hele tatt.
Det er jo også slik at når man utvikler type 2, så er det fastende blodsukkeret vanligvis det siste som blir forhøyet, og det som det tar lengst tid og få normalisert etter at diagnosen er satt.
Da han var på ferie for ei lita stund siden, spiste han vanlig høykarbo og var dødselendig hele tiden.
Det er også diabetes type 2 i nær slekt hos ham, bl.a. hos hans morfar som trengte insulin selv om han hadde type 2.

Syns det høres ut som om han kan ha reaktiv hypoglykemi, jeg!
Er ikke vanlig å bli så dårlig ved dia2- debut akkurat!
Behandling er lavkarbo, ganske streng sådann!

Jeg bruker STORE doser insulatard selv på moderat lavkarbo og har "bare" dia2. Har fått påvist nevropatier i føtter og tarm, så dia2 er slett ikke noe bedre enn type1 i mange tilfelle!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-04-12, 17:04   #13787
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Hvordan går man fram for å få analysert vannpröver? Vi har värt veldig plage
med klöe de siste ukene.. Etter å ha utelukket mat, drikke, vaskepulver osv står vi nå igjen med springvannet. Kan det väre noe med det mon tro....?

Vi har brønnvann på hytta, og da vi ville analysere det - kontaktet vi en rørleggerforretning som tok prøver i søte, små reagnesglass og sendte inn til analyse

Edit: Prøvene ble sendt til Norvann AS. Mulig dere kan sende dit direkte selv.

Mere edit: Har et navn og et telefonnummer hvis du vil ha.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 16-04-12, 17:25   #13788
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor skal det være så jækli vanskelig å få legen til å ta en c-peptid prøve?
Det er da bare en vanlig blodprøve som analyseres sammen med alle de andre prøvene vel?

Har krangla med legen i over et år nå for å få den prøven men ikke faen.... tror ikke den var på den siste batchen med prøver som ble tatt heller. Argumentet er at blodsukker (tror jeg...) er normal på fastende og da er det ingen vits å måle c-peptid

Nå vet jo ikke jeg hva de skriver på det der skjemaet for at c-peptid skal tas, men får vel svarene snart og kommer da til å be om utskrift i håp om at noen (her kanskje ) kan tolke for meg.

Ja og den siste kommentaren fra legen (vurderer seriøst å ta kostnaden med privatklinikk) - "og dersom du er insulinresistent da hva vil du da gjøre? Få behandling med Metformin kanskje? Det er jo bare sånne alternative leger som kanskje skriver det ut som behandling!"

Jeg holdt på å spørre om det hadde klikka helt totalt og fullstendig for han - dustemann med gudekompleks)

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-04-12, 17:30   #13789
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg syns du skal ta deg en tur inn på fastlegen.no... legen er til for deg, ikke omvendt!

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 16-04-12, 17:39   #13790
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg syns du skal ta deg en tur inn på fastlegen.no... legen er til for deg, ikke omvendt!

Og hva hjelper det? Får ikke tatt en c-peptid prøve der heller.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-04-12, 17:41   #13791
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

nei, men du kan få deg en ny fastlege som tar prøven?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 16-04-12, 17:41   #13792
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Synes det for det første er helt på jordet at ikke legen vet at selv om blodsukkeret virker til å være normalt, så kan insulinet være på bærtur, dersom det har fått nok tidligere belastning, f.eks. (Bukspyttkjertelen fortsetter å spy ut insulin, tross at du spiser sånn at du ikke får de sedvenalige blodsukkertoppene, det var sånn for meg). Samt det at han vegrer seg for å behandle insulinresistent med metformin -det der er nemlig så typisk, ikke første gang jeg hører indirekte, eller direkte for den saks skyld at en lege ikke vil gjøre noe med et problem før det er alvorlig nok ...
Konsulter gjerne med en privat dersom du har råd til det, og vet om noen som møter deg på en annen måte. Og for all del -bytt fastlege. Hør litt rundt om noen har noen å anbefale. Det er SÅ viktig med lege/pasient-kjemi!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 16-04-12, 17:46   #13793
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

nei, men du kan få deg en ny fastlege som tar prøven?

Kan ta laaang tid å finne det, for det står ikke akkurat på sidene om de er lavkarbovennlige. Jeg vet om en lege i området her som er sånn ca lavkarbovennlig og hun prøvde så godt hun kunne å ta knekken på en kollega av meg så jeg holder meg langt borte.

For å sitere musketerapeuten min: " Det er på tide at norske leger får huet ut av rævva, innser at verden har gått videre siden 80-tallet og oppdaterer seg på ny forskning" HEAR HEAR er alt jeg har å si til det

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-04-12, 18:24   #13794
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

hvor mye sukker brukte du før for å få samme søtsmak da?

Jeg har ikke brukt sukker i teen i årevis, men jeg synes 1 sukett gjør det minst like søtt som 5 dråper stevia.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/

Sist redigert av TrillTrall : 16-04-12 kl 18:29.
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-04-12, 18:26   #13795
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har ikke brukt sukker i teen i årevis, men jeg synes 1 sukett gjør det minst like søtt.

Ok, men det hjalp. Takk. Da søter ikke dråpene mye i det hele tatt. Greit å vite.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 16-04-12, 18:28   #13796
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Vi har brønnvann på hytta, og da vi ville analysere det - kontaktet vi en rørleggerforretning som tok prøver i søte, små reagnesglass og sendte inn til analyse

Edit: Prøvene ble sendt til Norvann AS. Mulig dere kan sende dit direkte selv.
Mere edit: Har et navn og et telefonnummer hvis du vil ha.

Gjerne det Dietta! Send det på pm du

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 16-04-12, 18:31   #13797
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok, men det hjalp. Takk. Da søter ikke dråpene mye i det hele tatt. Greit å vite.

Omtrent like mye som en sukett vil jeg si og mye sunnere! Skal bestille et par flasker til med stevia til å ha på jobben + hos Lille Gubben.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-04-12, 19:19   #13798
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hvordan er and med henhold til dato? kjøpte andelår på tilbud på fredag, men så ikke at den gikk ut samme dag.. det er ferskt kjøtt, men vakumpakket.
er det som kylling som blir dårlig bare du ser på datoen, eller er det mulig å kunne bruke det idag allikevel?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 16-04-12, 19:23   #13799
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

hvordan er and med henhold til dato? kjøpte andelår på tilbud på fredag, men så ikke at den gikk ut samme dag.. det er ferskt kjøtt, men vakumpakket.
er det som kylling som blir dårlig bare du ser på datoen, eller er det mulig å kunne bruke det idag allikevel?

Jeg er skeptisk til fjærkre som har gått ut på dato!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 16-04-12, 19:34   #13800
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

hvordan er and med henhold til dato? kjøpte andelår på tilbud på fredag, men så ikke at den gikk ut samme dag.. det er ferskt kjøtt, men vakumpakket.
er det som kylling som blir dårlig bare du ser på datoen, eller er det mulig å kunne bruke det idag allikevel?

Åpne - lukt.

Lukter det greit kan det nok spises.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no