Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg sliter litt for tiden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-07, 11:26   #1
Murmeline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 49
Innlegg: 34
Murmeline er på en erverdig vei

Jeg sliter litt for tiden

Jeg sliter litt med å få i meg nok mat. Matlysten er helt borte og jeg må tvinge maten i meg. Hvordan får jeg økt matlysten igjen? Jeg vet jeg spiser for lite noe som igjen fører til at vekttapet stagnerer.
Og så ett annet spørsmål. Jeg har gått på ketolysekuren i 5 uker nå, og skal øke karbantallet litt. Kan jeg da tilføre litt gulrot og kålrot i kostholdet? Er så lei av de andre grønnsakene, noe som også er en årsak til min dårlige matlyst.

Murmeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 11:33   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter litt for tiden.

Opprinnelig lagt inn av Murmeline, her.

Jeg sliter litt med å få i meg nok mat. Matlysten er helt borte og jeg må tvinge maten i meg. Hvordan får jeg økt matlysten igjen? Jeg vet jeg spiser for lite noe som igjen fører til at vekttapet stagnerer.
Og så ett annet spørsmål. Jeg har gått på ketolysekuren i 5 uker nå, og skal øke karbantallet litt. Kan jeg da tilføre litt gulrot og kålrot i kostholdet? Er så lei av de andre grønnsakene, noe som også er en årsak til min dårlige matlyst.

Hva mener du egentlig med "de andre grønnsakene" ? Du blir ikke mindre lei av gulrot og kålrot. Lite variasjon, uansett grønnsakstype, gjør at en blir lei.

Så hva kan du spise ? IKKE gulrot - men litt kålrot. Det har ikke bare med karbtallet å gjøre, men på GI - hvordan grønnsaken påvirker blodsukkeret ditt.

Her er noen andre grønnsaker du kan spise:

  • alfalfaspirer
  • japansk nepe
  • sopp
  • arugula
  • endive
  • persille
  • kinakål
  • escarole
  • paprika
  • selleri
  • fennikel
  • radicchio
  • sikori
  • jicama
  • redikker
  • gressløk
  • Salat
  • romaine salat
  • Agurk
  • vårsalat
  • gaukesyre
  • artisjokk
  • sellerirot
  • gresskar
  • artisjokkhjerter
  • rabarbra
  • asparges
  • mangold
  • surkål
  • bambusskudd
  • grønnkål
  • sjalottløk
  • løvetann
  • sukkererter
  • bønnespirer
  • løvetann blader
  • spagetti squash
  • rødbetens blader
  • eggplante
  • spinat
  • brokkoli
  • palmehjerter
  • snittebønner
  • brokkoli blad
  • grønn squash
  • rosenkål
  • kålrot
  • tomat
  • bønnespirer
  • purre
  • turnips
  • kål
  • okra
  • vannkastanjer
  • blomkål
  • løk
  • små squash (buskgresskar)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 11:43   #3
Murmeline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 49
Innlegg: 34
Murmeline er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter litt for tiden.

Takk Nille.
Jeg sliter litt med de grønnsakene. Jeg har aldri vært noe grønnsaksmenneske, og kan ikke fordra hverken blomkål eller brokkoli. Det er jo de grønnsakene Torkild skriver mest om i boka si. Savner poteten og gulroten masse desverre, og har låst meg litt i det jeg ikke kan spise.
Jeg skal prøve ett utvalg fra lista de som jeg aldri har prøvd før, og håper at det faller i smak. Håper det får opp apetitten min også, sånn at vekttapet øker litt igjen. Gubben har gått ned dobbelt så mange kg som jeg har og han spiser mye mere enn meg, så jeg antar at årsaken ligger i hvor mye jeg spiser.

Murmeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:12   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg sliter litt for tiden.

Jeg skjønner deg så veldig godt, har akkurat hatt en sånn periode jeg og
Ikke blir jeg mett av salat heller.
Jeg bruker agurk og cherrytomat til alt jeg spiser, og da får jeg i meg det jeg trenger
Bor i en liten by, så utvalget her er dårlig, dessuten får ikke vi her i nord like "bra" frukt og grønt som ellers i landet(sånn kvalitetsmessig)

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:19   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter litt for tiden.

Opprinnelig lagt inn av Murmeline, her.

Gubben har gått ned dobbelt så mange kg som jeg har og han spiser mye mere enn meg, så jeg antar at årsaken ligger i hvor mye jeg spiser.

Menn går som regel fortere ned enn oss jenter, desverre...
Ikke mist motet av den grunnen iallefall!!!

Hva spiser du iløpet av en typisk dag da?

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:20   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter litt for tiden.

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

dessuten får ikke vi her i nord like "bra" frukt og grønt som ellers i landet(sånn kvalitetsmessig)



...hvor bor du??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:29   #7
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg sliter litt for tiden.

klag i butikken viss dere ikke får fin frukt. Det bør kunne være likt over hele landet nå i 2007. Transport tar jo ikke så mye lengre tid, dessuten er det jo kjølebiler de bruker.(regner jeg med)

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 03:12   #8
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg sliter litt for tiden.

Jeg jobber i matbutikk, og vi har til tider problemer med å få inn fin og frisk frukt og grønt. Fryktelig irriterende når all blomkålen vi får inn har brune flekker, og brokkolien er ikke bedre. Bor sånn cirka midt i landet, så vi får alt sånt fra trøndelag. Vi klager jo såklart, men det nytter lite når neste "ladning" ser likedan ut Nå sies det jo at grønnsakene i år er dårlige pga dårlig vær, men det får da være måte på.. Ikke får vi alt vi har sendt ordre på heller, og da må jeg takle kunder som er til tider fryktelig utidige og ikke skjønner at det ikke er min feil

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no