Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Christian Drevon slår til igjen...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-06, 23:16   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Thumbs down

Christian Drevon slår til igjen...



Sitat:

Lite karbo, eller lite fett?

Noen har hevdet at det er karbohydratrike matvarer som er skyld i fedmeepidemien som herjer USA og andre land både i den rike og fattige verden. En stor, ny studie konkluderer med at dette ikke stemmer, skriver Christian A. Drevon.

Pga at denne artikkelen ligger på vektklubb.no og kun er for betalende medlemmer, kan jeg nok ikke legge ut hele artikkelen, men bare det over her.
Dette står altså IDAG, helt øverst. Hallo - dette er jo den undersøkelsen som er blitt så vanvittig kritisert (potetens ære-artikkelen) og som blandt annet DVP har kommet med motargumenter til.

Dette er så useriøst at jeg nesten blit helt paff....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 01:04   #2
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Christian Drevon slår til igjen...

Den undersøkelsen som egentleg slår ihel kaloriteorien, dei hadde gått nåken få kilo ned i snitt og om ein rekner kalorirestriksjonen dei hadde om i kilo fett skulle dei gått ned tosifra antall kilo

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 05:15   #3
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Christian Drevon slår til igjen...

Opprinnelig lagt inn av Iset




Pga at denne artikkelen ligger på vektklubb.no og kun er for betalende medlemmer, kan jeg nok ikke legge ut hele artikkelen, men bare det over her.
Dette står altså IDAG, helt øverst. Hallo - dette er jo den undersøkelsen som er blitt så vanvittig kritisert (potetens ære-artikkelen) og som blandt annet DVP har kommet med motargumenter til.

Dette er så useriøst at jeg nesten blit helt paff....

Är det Jama han är ute efter? Mindre än ett kg ner på 7 år, eller vad det var? Trots rådgivning, kalorirestriktion och ökad motion?

Den undersökningen dras fram i Sverige av våra professorer. Trots att den inte alls styrker deras resonemang. Om det är den Drevon menar så är även denne kejsare alldeles naken. Då har de ingenting alls att komma med!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 08:41   #4
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Christian Drevon slår til igjen...

tja.. virker som det var en seriøs studie.. men det eneste den egentlig sier(så vidt jeg har forstått), og som Drevon konkluderer med er:

"...man kan konkludere med at et kosthold med lavt fettinnhold ikke synes å forårsake vektøkning blant postmenopausale amerikanske kvinner."

er vel greit nok det.. om man ikke har tenkt å gå ned i vekt..


mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 08:58   #5
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Christian Drevon slår til igjen...

Opprinnelig lagt inn av silje

tja.. virker som det var en seriøs studie.. men det eneste den egentlig sier(så vidt jeg har forstått), og som Drevon konkluderer med er:

"...man kan konkludere med at et kosthold med lavt fettinnhold ikke synes å forårsake vektøkning blant postmenopausale amerikanske kvinner."

er vel greit nok det.. om man ikke har tenkt å gå ned i vekt..


mvh silje

om de får rådgivning, vägs, ökar motion och minskar kaloriintag...

Inget fel på undersökningen, men väldigt mycket fel på slutsatserna.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 09:58   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Christian Drevon slår til igjen...

Ja, det er konklusjonene som dras frem som er helt på styr.

Her er forresten DVP's svar på undersøkelsen:

http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle1196966.ece

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 00:06   #7
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Christian Drevon slår til igjen...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ja, det er konklusjonene som dras frem som er helt på styr.

Her er forresten DVP's svar på undersøkelsen:

http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle1196966.ece

Dette viser jo hva man alltid bør være obs på: At man kan manipulere og tolke statistikk til det ugjenkjennelige.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Debattinnlegg janmesi Nyheter / media 34 28-02-06 10:12
Til ettertanke - igjen Albertine Livets lyse side 4 25-10-05 09:17
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no