Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-13, 23:56   #1
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

http://deep-fried.food.com/recipe/ca...7?ic1=obinsite


Deep fried cauliflower

1 cup flour
1 teaspoon baking powder
1/2 teaspoon salt
1/4 teaspoon pepper
1 egg
1/2 cup milk
1 teaspoon melted butter
1 cup chopped raw cauliflower
1 cup shredded cheese
1/2 cup finely chopped onion

Jeg vet at det å frityrsteke ikke er lavkarbo..
men jeg tenkte mer å steke det i ovnen..
Hva kan jeg bytte ut mel og bakepulver med
feks..?? dette ser veldig godt ut som snacks :P

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 00:25   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: please lag denne oppskriften til lavkarbo

Baconcrisp er i alle fall fint til kyllingnuggets - se oppskrift hos Lena Beatrice

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 00:42   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: please lag denne oppskriften til lavkarbo

En annen inspirasjonskilde kan være løkringer som bruker soyamel (eventuelt kokosmel eller proteinpulver).

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 09:53   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

Hvorfor er ikke frityrsteking lavkarbo? Kjøtt og grønnsaker stekt i masse fett kan vel ikke bli fullstendig feil?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 10:05   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

Hun mener da vel at frityr"deigen" ikke er lavkarbo...

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 10:29   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvorfor er ikke frityrsteking lavkarbo? Kjøtt og grønnsaker stekt i masse fett kan vel ikke bli fullstendig feil?

Nja, det er som regel oljer fulle av transfett og omega 6 som ting frityrstekes i. Og kaldpresset olje blir ødelagt ved så høy varme som trengs til fritering. Så det anbefales ikke ofte hvertfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 10:41   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

Så en sånn frityrsteketing som bare trengte ei spiseskje olje, en gang? Er den blitt helt borte?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 11:55   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, det er som regel oljer fulle av transfett og omega 6 som ting frityrstekes i. Og kaldpresset olje blir ødelagt ved så høy varme som trengs til fritering. Så det anbefales ikke ofte hvertfall.

OK! Har uansett parkert frityrkokeren for flere år siden, kjøkkenet ble utrolig fettete og ekkelt av den selv om maten var veldig god. Brukte som regel olivenolje til fritering, og den er vel ikke så ille med tanke på transfett etc. Men uansett, den der oljeskyen på kjøkkenet klarer jeg meg fint uten;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 16:04   #9
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)

Takk for svar! Jeg tenkte som det står over her at frityrsteking krever en olje med transfett for å få det ordentlig varmt og det er ikke gunstig på lavkarbo.. derfor tenkte jeg at det var lurt å kunne ta det i ovnen istedet for...

Men det går kanskje ann å bytte ut hvetemel med bacongull "mel" eller andre meltyper som soyamel, mandelmel osv.. bare litt usikker på hvordan jeg skal få blomkålen, osten og løken til å bli en "ball" som man ruller i "melblandingen"??

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe og lage denne oppskriften lavkarbo? maeve Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 03-05-13 00:32
Minske karbohydratene i denne oppskriften? Bakasura Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 26-09-12 01:26
Noen som har prøvd denne oppskriften på peppermyntekonfekt? Yrla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 29-12-11 21:38
Jeg bare MÅ dele denne oppskriften med dere! (rundstykker) Tøsa! Dr Lindbergs 3 01-04-11 09:28
Kan dere se på denne oppskriften? Sense Ketolysekuren 16 12-06-08 00:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no