Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spørsmål om ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-07, 12:38   #1
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Spørsmål om ketolysekuren

Litt om meg, da jeg er ny her Har alltid vært kjempegla i både brødskiver, pasta og poteter....! men det forklarer vel også hvordan jeg har havna på mine 90 kg... Begge foreldrene mine er overvektige og sliter med hjerteproblemer, astma osv. Begge har vært innlagt på sykehus flere ganger pga hjerteflimmer Vil ikke at det samme skal skje med meg, så derfor må jeg prøve å ta tak i meg selv nå!

Har allti vært litt jojo slanker. Pappa er likedan, han går på havregrøtkur sikkert en gang i året, ned 20 kg, opp 30.... mens mamma bare har gått opp og opp hele livet. jeg lå lenge stabil på 60, gikk jevnt opp til 80 etter ett langt usunt forhold, og gikk ned igjen til 60 på 2 mnd, etter at forholdet tok slutt, jeg slutta å spise og sove.... så stabiliserte det seg på ca 70.... fikk ny kjæreste økte gradvis opp mot 75, 80, og gikk ned igjen til 70 da det var slutt. Så fikk jeg ny kjæreste, og ble gravid etterhvert, og gikk opp til hele 102 kg! Kan nok ikke bare skylde på svangerskapet, jeg var flink å bruke unnskyldningen om at jeg kunne spise for to.... Var syk i 2 mnd etter fødselen og stoppa opp på 90. Der har jeg vært siden på tross av 10 mnd amming og 4 mnd reductil, så nå håper jeg at ketolysekuren skal virke på meg.

Vil gjerne bli kjent med andre som har gått på eller skal begynne på kuren nå!? Lurer på så mye rart....

For eksempel, dere som har gått på kuren, hvor lenge har der fulgt den og hvor mye har dere gått ned? Og hvordan ser en vanlig matdag ut?

Drikker ikke kaffe, men elsker te med melk og sukker! Går det bra å ha bittelitt melk og søtningsmiddel i teen, eller er søtningsmiddel like ille som sukker?

candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 13:15   #2
themommy
Medlem
 
themommy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 39
Innlegg: 54
themommy er på en erverdig vei
Wink

Sv: Spørsmål om ketolysekuren

Hei og velkommen hit

Jeg er også ganske ny i ketolysekuren, har holdt på i 4,5 uker nå og gått ned 3,3 kg. Kunne sikkert gått forterer, men har funnet ut at jeg ikke kan spise nøtter, noe jeg har spist mye av i løpet av kuren.
For noen tåler ikke nøtter, søtningsmidler, meieriprodukter o.l
Det gjelder bare for deg å finne ut hva som funker for deg.
Prøv deg fram og tilbake til du har funnet ut hva du kan spise og ikke spise.
Jeg kan spise alt foruten om nøtter... Tok sin tid til jeg fant ut hva som er feil, men fant ut til slutt

Du får bruke oppskriftene her, og prøve deg fram.... Det er det beste rådet fra meg.
Og skaff deg ketostix (om du ikke har det)da er det lettere å finne ut hva du kan spise o.l

Lykke til videre og kos deg med slankekuren!!!

themommy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: karbohydratkontrollert kosthold Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 14:37   #3
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om ketolysekuren

har bestilt stix, vitmainer, bakeerstatning og boka til torkil, så håper de dukker opp i posten snart Vet du hvorfor bare noen reagerer på nøtter o.l? tenkte nøtter skulle være redninga mi når jeg skal kose meg med venner en kvell iblant, men med min flaks er jeg vel en av de som ikke tåler det.... melk har jeg allti vært gla i, men blir alltid dårli i magen av de, hehe.... men litt melk i teen håper jeg går bra da ihvertfall... Skal du følge kuren fullt ut i jula også? Hva spiser du på en vanlig dag da? Vi er 2 venninner som skal ta kuren sammen, og gå og jogge sammen utover våren. skal ned minst 20 kg begge to, greit med litt oppfølging og oppbacking. men jeg skal følge kuren fullt ut da, mens hun først og fremst skal kutte ned på karbohydrat og trene mer

candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:33   #4
themommy
Medlem
 
themommy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 39
Innlegg: 54
themommy er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om ketolysekuren

Jeg spiser veldig variert egentlig om dagen. Har satt det for meg at det er viktig å variere på matinntaket.
Jeg spiser lapper:
3 egg
2 ts bakepulver
3 ts johannesbrødkjærne mel
1/2 boks seterrømme/creme fraiche
30 gr kruskakli
2 ss linfrø.

Stek de på plate i ovnen på 175 gr, til de er gyldne.

Ellers spiser jeg Cottage cheese med kakao og splenda, diasyltetøy eller kanel og splenda.

babybel ost er god snack
Bacon svor

spiser kjøtt ca 1-2 ganger om dagen.
grønnsaker som vokser over jorden til middag
salat til andre måltider.

kokt egg
røkt laks

sukkerfri gele fra heistad er kjempe godt og uten karber.

det er også en sjokolade fra sukkerfritt som heter mørk sjokolade 0% sukker, har 2 nettokarbohydrater pr 100 gr, og veldig god

kokos masse

Tja, vet jeg mer å ramse opp nå...?
De lappene er kjempe gode i allefall...

Til jula skal jeg spise ribbe, pinnekjøtt, kokte grønnsaker og lage en kake til dessert. Vet ikke helt hvordan jeg skal lage den enda, men kake skal det bli

Skulle skrevet mer, men nå blir jeg maset på....
Snakkes

themommy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: karbohydratkontrollert kosthold Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 14:45   #5
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om ketolysekuren

Fikk pakken min fra ketolyse i går, der sto det mange gode oppskrifter, så nå gleder jeg meg til å begynne!!

candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 15:26   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om ketolysekuren

Heihei til deidei!
Ville bare ønske deg velkommen hit, og lykke til videre på verdens deiligste kosthold!
Hold deg unna melk hvis du kan; en desiliter lettmelk inneholder nesten 5 gr karber, og vi skal jo ha bare ca 15 gr pr dag, og hovedsaklig fra grønnsaker som vokser over jorda. Et glass melk "bruker opp hele dagskvoten" for å si det sånn :-)
Selv bruker jeg kremfløte i kaffen av og til, den har færre karber og mye mer fett, noe som er bedre for oss på ketolyse. Men vær oppmerksom på at det er ikke alle som tåler kremfløte heller, den KAN stoppe vektnedgangen. Det vil være lettest for deg hvis du følger menyforslagene i ketolyseboka de første ukene. Da er det mye lettere å "feilsøke" hvis du skulle oppleve at du stopper opp på vekta. Hold deg til ren mat - kjøtt, fisk, fett, egg og grønnsaker, og masse lykke til!

:-) Beste hilsen Nic

ps. Husk at fettet er vår venn, du må ikke spise for magert.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 14-12-07 kl 15:36.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 16:00   #7
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål om ketolysekuren

Hei hei.
Ketolyse er en fantastisk kur....
Bacon svor er god snacks, bare pass på du kjøper rette soreten uten karber. Eller med 0,5g . Feks. maarud god gammeldags baconsvor. Liten pose som er akkurat passe... gumle gumle lykke til videre.
Kan være lurt å se i andre sine dagbøker, mange skriver inn dagsmenyene sine der, greit med tips fra andre...

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Velkommen til spørsmål & svar HP Spørsmål og svar 955 27-01-17 23:29
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Ny på KetolyseKuren med ett par spørsmål. Elvis Ketolysekuren 7 23-06-05 00:51
Spørsmål ang. ketolysekuren Dagros Ketolysekuren 12 23-05-05 21:06
Kan de som har strålet bort skjoldbruskkjertelen gå på ketolysekuren? HP Ketolysekuren 1 14-02-05 23:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no