Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Endelig ned i vekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-07, 12:23   #1
flesk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 17
flesk er på en erverdig vei
Smile

Endelig ned i vekt

Hei, Skaldeman, har lest din bok "Spis deg ned i vekt" med stor interesse
Har prøvd å slanke meg før og klart det, men spratt fort opp igjen.
Har prøvd dine anbefalinger i 20 dager nå og er gått ned 6 kg uten å være sulten en eneste dag. Har ikke smakt hverken brød, pasta eller poteter. Har ingen problemer med å la være heller.
Ble litt plaget med svak kvalmefølelse, men da jeg begynte å drikke mere vann, forsvant kvalmefølelsen.

Spiser 3 ganger pr dag: forkost, middag og kvelds.
Frokosten består av et kokt egg+lettstekt ribbeskiver i ekte smør.
Middagen: 1 lettstekt svinekotelett+lettstekt ribbeskiver i ekte smør.
Kvelds er en kopi av frokosten.
Masse vann.

Dette virker godt på meg og jeg går sakte men sikkert ned i vekt, endelig!

Har er blodtrykksproblem som har skadet nyrene, men ser nå at blodtrykket også går ned.
Jeg føler meg i mye bedre form nå enn før. Er ikke så trøtt lengre.

Kommer til å fortsette med dette.
Mvh

flesk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 13:03   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Endelig ned i vekt

Hei og velkommen hit til forumet.

Jeg er ikke Skaldeman, men svarer lell, jeg og ønsker deg lykke til!!!

Du har jo allerede hatt flotte resultater da!!! Grattis med det

Og formen blir bedre og bedre.... Lavkarbo er gøy


Sist redigert av Gerd : 03-03-07 kl 13:04. Årsak: atter en skriveleif
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:17   #3
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Sv: Endelig ned i vekt

Velkommen hit! Og gratulerer med flott vekttap. Som Gerd sier, lavkarbo er gøy det! Spise masse god mat og gå ned i vekt samtidig

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 19:43   #4
flesk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 17
flesk er på en erverdig vei

Sv: Endelig ned i vekt

Vektreduksjonen fortsetter

I helga tok jeg sjansen på å drikke en halv flaske spansk rødvin, vel og merke etter at jeg hadde spist en det fett først.
Det gikk bare godt, fikk ingen problemer med det. Gikk ikke opp i vekt av den grunn.

Jeg har lagt merke til at når jeg har spist kvelds (1 kokt egg+ekte smør+flesk i form av oppskåret lettstekete ribbeskiver), har jeg lett for å bli litt småkvalm.
Spiser akkurat det samme om morgenen uten å merke noenting.
Spiser jeg for mye fett?
Går ned 0,3 kg i snitt pr døgn.

flesk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 19:51   #5
flesk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 17
flesk er på en erverdig vei

Sv: Endelig ned i vekt

Glemte en ting, av og til har jeg en følelse av hjerteklapp. Er det normalt?

flesk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 19:51   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Endelig ned i vekt

Jeg hadde hjerteklapp i begynnelsen av ketolyse...Dette gikk over med tida..

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 22:45   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Endelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av flesk, her.

Spiser jeg for mye fett?

Nei, det er 100 % umulig å spise for mye fett.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 02:38   #8
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av flesk, her.

Vektreduksjonen fortsetter

I helga tok jeg sjansen på å drikke en halv flaske spansk rødvin, vel og merke etter at jeg hadde spist en det fett først.
Det gikk bare godt, fikk ingen problemer med det. Gikk ikke opp i vekt av den grunn.

Jeg har lagt merke til at når jeg har spist kvelds (1 kokt egg+ekte smør+flesk i form av oppskåret lettstekete ribbeskiver), har jeg lett for å bli litt småkvalm.
Spiser akkurat det samme om morgenen uten å merke noenting.
Spiser jeg for mye fett?
Går ned 0,3 kg i snitt pr døgn.

Jeg drikker hvitvin titt som tett og går fremdeles ned i cm (har ikke vekt). Mulig at jeg hadde gått ned fortere om jeg holdt meg unna, men for meg er dette en livsstil og ikke en kur selvom jeg skal ned rundt 20kg. Det får ta den tida det tar, poenget er at jeg skal klare å leve med det resten av mitt liv

Har lagt merke til det samme som deg, spiser jeg for mye fett om kvelden blir jeg kvalm, men kan finfint sluke smørstekt egg og bacon med rømme (nammenam) om mårran.

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 07:07   #9
flesk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 17
flesk er på en erverdig vei

Sv: Endelig ned i vekt

Hei, takker for tilbakemelding
Godt å kunne diskutere dette med noen

Kanskje man har en annen forbrennig om kvelden og ikke tåler riktig så mye fett da?

Jeg har også opplevd at jeg lett får en slags krampe i legger/lår og på siden av maven.
Vet ikke om dette har noen som helst sammenheng med kostholdet, men har lagt merke til det etter at jeg startet med denne kosten.
Kan det eventuelt stamme fra feil forhold fett-karbohydrater-protein?
Tenker her på at jeg kanskje får for lite karbo og proteiner?

flesk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 07:31   #10
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av flesk, her.

Hei, takker for tilbakemelding
Godt å kunne diskutere dette med noen

Kanskje man har en annen forbrennig om kvelden og ikke tåler riktig så mye fett da?

Jeg har også opplevd at jeg lett får en slags krampe i legger/lår og på siden av maven.
Vet ikke om dette har noen som helst sammenheng med kostholdet, men har lagt merke til det etter at jeg startet med denne kosten.
Kan det eventuelt stamme fra feil forhold fett-karbohydrater-protein?
Tenker her på at jeg kanskje får for lite karbo og proteiner?

Mulig det vet ikke nok om det, men de eneste gangene jeg har kramper som du sier, er når jeg drikker for lite vann. Jeg ligger på ca tre fire liter dagen normalt. Går jeg under det får jeg kramper. Bælm i deg vann

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 07:40   #11
flesk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 17
flesk er på en erverdig vei

Sv: Endelig ned i vekt

Takker for svaret, du har muligens rett, skal bøtte innpå med vann.

flesk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 07:43   #12
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Endelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av flesk, her.

Takker for svaret, du har muligens rett, skal bøtte innpå med vann.

Jupp, Brimstone har rett, og her kan du lese hvorfor...

Derfor_må_du_drikke_vann

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 09:00   #13
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Endelig ned i vekt

ta 1-2 magnesium tabeletter for dagen så er dere kvitt krampene for godt ialefall

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:58   #14
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Endelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av flesk, her.

Vektreduksjonen fortsetter

I helga tok jeg sjansen på å drikke en halv flaske spansk rødvin, vel og merke etter at jeg hadde spist en det fett først.
Det gikk bare godt, fikk ingen problemer med det. Gikk ikke opp i vekt av den grunn.

Jeg har lagt merke til at når jeg har spist kvelds (1 kokt egg+ekte smør+flesk i form av oppskåret lettstekete ribbeskiver), har jeg lett for å bli litt småkvalm.
Spiser akkurat det samme om morgenen uten å merke noenting.
Spiser jeg for mye fett?
Går ned 0,3 kg i snitt pr døgn.

Gratulerer med vektnedgang og lykke til med lavkarbo. Du kjører ganske tøft lavkarbo iflg posten din, og takten i vektnedgangen er relativt høy. Det er nok greit i en innledende fase, men du skal vel legge inn noe grønnsaker ganske snart og forøvrig variere med annet kjøtt og fisk?

Når det gjelder kveldsmåltidet så er det jo en (god) egenskap med fett i kosten at kroppen sender tydelige signaler om når nok er nok (til forskjell fra raske karbohydrater). Du vil kanskje vurdere å spise noe mindre til kvelds? Jfr Skaldemans praksis som tilsier at han bare spiser når han er sulten og bare til han er fornøyd. Det er tydelig at du om morgenen er klar til å spise mer. Det kommer jo også litt an på hvilke tidspunkter dine tre måltider kommer på.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:22   #15
flesk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 17
flesk er på en erverdig vei

Sv: Endelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Gratulerer med vektnedgang og lykke til med lavkarbo. Du kjører ganske tøft lavkarbo iflg posten din, og takten i vektnedgangen er relativt høy. Det er nok greit i en innledende fase, men du skal vel legge inn noe grønnsaker ganske snart og forøvrig variere med annet kjøtt og fisk?

Når det gjelder kveldsmåltidet så er det jo en (god) egenskap med fett i kosten at kroppen sender tydelige signaler om når nok er nok (til forskjell fra raske karbohydrater). Du vil kanskje vurdere å spise noe mindre til kvelds? Jfr Skaldemans praksis som tilsier at han bare spiser når han er sulten og bare til han er fornøyd. Det er tydelig at du om morgenen er klar til å spise mer. Det kommer jo også litt an på hvilke tidspunkter dine tre måltider kommer på.

Hei, har allerede begynt å spise kun et kokt egg og litt ekte smør til kvelds og det ble straks bedre.
Spiser om morgenen kl 0700, middag kl 1300 og kvelds kl. 1900.
Har økt vanninntaket kraftig nå, det ble litt bedre nå.
Jeg går nok litt "rett på sak", men har lyst til å variere litt med grønnsaker etc. Er ennå litt usikker der og holder litt på det "faste sikre" alternativet, (var ikke helt klar over at jeg kjører et så tøft lavkarbo-opplegg nå). Føler at i Skaldeman´s bok mangler et greit samlet oppsett av alternativene til matvarer.
Har forresten lastet med Mattilsynets program over matvarer og skal studere dette nærmere.

Veldig kjekt å få så mye info her i forumet

flesk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 22:39   #16
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig ned i vekt

Jeg spiser som regel 2 måltider om dagen. Det første rundt 9 om morgenen og det siste i 6-7 tida om kvelden. Føler ikke behov for å spise oftere og kroppasjen min ser ut til å være veldig fornøyd med det

Frokost i dag var en stor salat med egg, biffterninger, philadelphia ost og holiday dipmixet rømme. Nammis!

Jeg er ikke så veldig glad i grønnsaker så det går mest i salat her. Må ha i meg noe grønt, ellers blir jeg dårlig

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:01   #17
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Endelig ned i vekt

Jeg tror på at noe grønnsaker, helst til hvert måltid, er viktig for fettforbrenningen som er en krevende energiomsetning. Kan anbefale poser med ferdig oppkuttet salat samt cherrytomater, paprika og ruccola som man greit kan ha liggende. F eks stekt egg og bacon legges på en seng av slike grønnsaker i stedet for brød. Spes til middag kan man ha liggende poser med frosne wok-grønnsaker - raskt og godt! For ikke å snakke om poser med frossen, gratinert brokkoli. Grønnsaker taper seg ikke i næringsverdi ved frysing.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 06:01   #18
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig ned i vekt

Jepp! Salat er redningen for meg ettersom jeg ikke klarer grønnsaker. Prøvde blomkålmos og brakk meg. Jeg har levd i 40 år uten å spise grønnsaker, så det årner seg nok med en salat så lenge jeg spiser den med masse fett og proteiner

Livmålet har forøvrig gått ned fra 93 i forige uke, til 89

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 07:08   #19
flesk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 17
flesk er på en erverdig vei

Sv: Endelig ned i vekt

Takker for gode råd.
Er blitt kvitt krampene etter at jeg begynte å drikke mye vann.

Har begynt å blande inn grønnsaker, i hovedsak salat og det kjennes bra ut.

flesk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gå ned i vekt med kognitiv atferdsterapi firth Bøker om ernæring og helse 3 06-06-07 23:07
Hvor mye ned i vekt? ceci 74 Induksjonen 3 12-07-06 02:50
Kan Noen Hjelpe Meg??? Fettet Lavkarbo generelt 8 08-02-06 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no