Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Insulinspørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-07, 21:47   #26
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Insulinspørsmål

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Mye fordømmelse av sukker --- men se her at mange fattige land eksporterer mer sukker enn storprodusenter som India og USA.


http://www.sugarweb.co.uk/web/sugar/cane/producer.html

FYI: Linken du viser til peker til data fra 1999/2000. Mao. lettere utdatert informasjon.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 21:51   #27
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Insulinspørsmål

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Mye fordømmelse av sukker --- men se her at mange fattige land eksporterer mer sukker enn storprodusenter som India og USA.

Så du mener vi bør spise sukker av solidaritet med de fattige?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:14   #28
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Insulinspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Så du mener vi bør spise sukker av solidaritet med de fattige?

Nei da er det bedre å drikke kaffe.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 13:46   #29
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Insulinspørsmål

De som vil spise sukker får gjøre det. De som ikke vil bør kunne slippe det. Derfor bør det for hver matvare som har sukker være et reelt alternativ fra produsentene, f.eks. som for bacon hvor enkelte typer har bitte lie grann sukker. Noe er det vel også slik.

Poenget er at en sak har alltid 3 sider, din, min og den korrekte siden. Vi vil aldri kunne stoppe sukkerprodksjonen i de fattige landene. De tjener gode penger på det. Sukker som nytelsesmiddel er i ordnet form nesten like gammelt som menneskene selv. Klart mange bør holde seg unna det. På den annen side er det faktisk mange som liker det og ikke tar skade av det.

Man bør trå varsomt med å "sukkermisjonere" overfor de som ikke er interesserte i lavkarbo.

Nei, jeg mener ikke noen skal være forpliktet til "spise sukker" for støtte, selvagt ikke. De fattige ser det ut til at alltid vil være dr uansett.

I seg selv er nok ikke raffinert sukker så farlig i små mengder, men det har jo tatt alldeles overhånd. Dessverre.....

Men jeg ville selv heller ta en dose raskt sukker enn stivelsesholdig potet om valget var slik da.

*****

  Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 14:32   #30
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Insulinspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Jeg forutsetter at ikke blodsukkeret stiger når det er tomme glykogenlagere?

Det er vel denne antagelsen som er feil. Blodsukkeret stiger nettopp fordi du har vært utsatt for en stressende situasjon. Kroppen transporterer sukker fra glykogenlagrene og ut i blodet. Det tar en stund før denne tilstanden er reversert, og hvis du i tillegg spiser sukker vil du få en ytterligere blodsukkerstigning. Selv om glykogenlagrene er tomme betyr det ikke at du slipper unna verken høyt blodsukker eller insulinutskillelse.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 19:07   #31
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Insulinspørsmål

På voksne vil kroppen kunne ha glykogenlagre på cirka 1600-2000 kalorier, helst ned mot det minste tallet. Langdistanseutøvere som eter "normalt" vil på slike øvelser som lange sykkelløp, lange triatlonkonkurranser måtte fylle på med sukker underveis slik at man ikke går tom for dette. Gjør de ikke det går de når lagrene er tomme, selv tomme. Da blir det sirup for dem. Leveren som frigir sukker under stress (sies det) rommer neppe mer enn 100g. Er det tomt, så er det tomt.

Når lagrene er tomme for slike utøvere, er det få som klarer å gå over på effektiv fettforbrenning - og i alle fall ikke tidsnok. Skal love deg at ved slike tabber blir de stresset, men det hjelper ikke så mye.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no