Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Brennevin?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-07, 02:30   #1
themommy
Medlem
 
themommy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 39
Innlegg: 54
themommy er på en erverdig vei
Exclamation

Brennevin?

Jeg ser at det står at det er ingen karbohydrater i brennevin, 40 og 60% i matvaretabellen.... Jeg har ikke sett at det er lov til å drikke brennevin under kuren,bare lavkarbo øl og vin.... Betyr det at jeg kan drikke brennevin da?

themommy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: karbohydratkontrollert kosthold Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 11:18   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Brennevin?

Opprinnelig lagt inn av themommy, her.

Jeg ser at det står at det er ingen karbohydrater i brennevin, 40 og 60% i matvaretabellen.... Jeg har ikke sett at det er lov til å drikke brennevin under kuren,bare lavkarbo øl og vin.... Betyr det at jeg kan drikke brennevin da?

Regner med at du mener under ketolysekuren?

Jau du kan drikke brennevin, men pass på blandevannet, at du bruker sukkerfritt.... Og iflg. boka så bør ikke alkohol nytes de første 4 ukene av kuren.


Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 11:32   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Brennevin?

Problemet med alkohol, er at kroppen setter all annen forbrenning til side og konsentrerer seg bare om å få vekk alkoholen, før den fortsetter fettforbrenningen.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 00:15   #4
themommy
Medlem
 
themommy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 39
Innlegg: 54
themommy er på en erverdig vei

Sv: Brennevin?

Takker=)

Det som er bra er at jeg bare drikker brennevin med vann=)
Og ikke skal jeg drikke før til januar når vi drar til syden, kansje en drink i jula=9

Og kiloene kan vel vente litt mens jeg tar meg en fest, hvis jeg skulle det=)
vekta går nok av etterhvert...

themommy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: karbohydratkontrollert kosthold Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 00:23   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Brennevin?

Det står jo oppskrifter på drinker med sprit i ketolyseboka.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:54   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Brennevin?

Hei
Husk du tåler bare halvparten av det du tåler normalt.
Skål
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:50   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Brennevin?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Husk du tåler bare halvparten av det du tåler normalt.
Skål
Torkil

Desverre så har jeg en tendens til å glemme akkurat det når jeg har tatt et par drinker. Vin og drinker varer ikke lenge så det blir fort for mye,når man gjerne vil ha et glass å holde i.

Det som irriterer meg noe volsomt er at ikke et eneste lavkarbo øl eller vikingfjord er å få kjøpt på utestedene her oppe i nord.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 13:10   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Brennevin?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Det som irriterer meg noe volsomt er at ikke et eneste lavkarbo øl eller vikingfjord er å få kjøpt på utestedene her oppe i nord.

Jah, mainnskit!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 14:39   #9
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brennevin?

Er det noen form for lavkarbodrikk en kan få kjøpt på butikken, sånn utenom øl? Hva heter de i såfall? Og jeg tar gjerne i mot en anbefaling av en god hvitvin (lavkarbo selfølgelig). Må jo begynne å forberede meg til jul

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:08   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Brennevin?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Er det noen form for lavkarbodrikk en kan få kjøpt på butikken, sånn utenom øl? Hva heter de i såfall?

Vikingfjord (rusbrus) har en lavkarbo-utgave.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:54   #11
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Brennevin?

Selma, når det gjelder vin så gjelder det å gå etter de som er tørre. Hvis du går inn på www.vinmonopolet.no kan du søke etter viner, og kikke på dette runde symbolet de har ang sødme, jo mindre utslag den har på "kaka" jo tørrere er vinen. Liker du Champagne? Da finner du noen gode tørre. Gi beskjed hvis du vi ha navn

Vin er godt.
Silje.

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 19:41   #12
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brennevin?

Opprinnelig lagt inn av Siljevi, her.

Selma, når det gjelder vin så gjelder det å gå etter de som er tørre. Hvis du går inn på www.vinmonopolet.no kan du søke etter viner, og kikke på dette runde symbolet de har ang sødme, jo mindre utslag den har på "kaka" jo tørrere er vinen. Liker du Champagne? Da finner du noen gode tørre. Gi beskjed hvis du vi ha navn

Vin er godt.
Silje.

Nå har jeg saumfart vinmonopolets side etter hvitvin. Har funnet 17-20 hvitviner som inneholder 2,0 og mindre sukker pr. liter. Dette er da på det lokale vinmonopolet Men jeg aaaaaner jo ikke hvilke som er gode, så jeg tar gjerne imot anbefalinger Jeg har ikke rørt vin, eller alkohol generelt, siden i midten av september, så jeg ser virkelig frem til jul og litt vin

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 20:02   #13
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Brennevin?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Nå har jeg saumfart vinmonopolets side etter hvitvin. Har funnet 17-20 hvitviner som inneholder 2,0 og mindre sukker pr. liter. Dette er da på det lokale vinmonopolet Men jeg aaaaaner jo ikke hvilke som er gode, så jeg tar gjerne imot anbefalinger Jeg har ikke rørt vin, eller alkohol generelt, siden i midten av september, så jeg ser virkelig frem til jul og litt vin

Hei igjen Selma Nydelig navn forresten!

Her kommer noen anbefalinger

Italienske viner hvite:
Cavalchina 2005/2006
Rocca Trebbiano a abruzzo
Canaletto Pinot Grigio

Røde:
Borgogno Barbera d'alba 2005
Fenocchio Barbea d `alba superiore 2005

Nå vet ikke jeg hva du skal spise til og hva slags prisklasse du vil ha, men de hvite vinene er mellom 90-120, Noen av de røde litt mere. Kjempe gode viner alle sammen synes jeg da.
Er nå bare å spørre om du trenger noen flere tips, kom gjerne med litt flere opplysninger da.
Eller aller best, prøv deg frem og smak hva du liker best

Vin er lidenskap!


Ha en super kveld!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 20:17   #14
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brennevin?

Opprinnelig lagt inn av Siljevi, her.

Hei igjen Selma Nydelig navn forresten!

Her kommer noen anbefalinger

Italienske viner hvite:
Cavalchina 2005/2006
Rocca Trebbiano a abruzzo
Canaletto Pinot Grigio

Røde:
Borgogno Barbera d'alba 2005
Fenocchio Barbea d `alba superiore 2005

Nå vet ikke jeg hva du skal spise til og hva slags prisklasse du vil ha, men de hvite vinene er mellom 90-120, Noen av de røde litt mere. Kjempe gode viner alle sammen synes jeg da.
Er nå bare å spørre om du trenger noen flere tips, kom gjerne med litt flere opplysninger da.
Eller aller best, prøv deg frem og smak hva du liker best

Vin er lidenskap!


Ha en super kveld!

Tusen takk for tipsene! Skal prøve meg litt frem etterhvert Er ikke så flink med viner, men liker å drikke det Tror jeg må testdrikke for meg selv litt sånn for å sjekke hvor mye jeg tåler. Ikke så morsomt å flate helt ut sammen med de andre Og særlig ikke i jula....

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 20:21   #15
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Brennevin?

Ja kanskje lurt det, jula er liksom ikke helt det rette tidspunktet å ligge rett ut etter 2-3 glass vin!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no