Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Usikker og litt uvel

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-09, 19:11   #1
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Usikker og litt uvel

Jeg begynte på ketolyse forrige mandag, har ikke vei meg men anar jeg har tatt av ca to kg. Klærne er løsere og magen på vei bort
Problemet mitt er at jeg er litt usikker på om jeg spiser rett.. Jeg tar ikke tablettene, vil gjerne se om jeg kan få i meg tilstrekkelig uten.
Hvis noen titter på en typisk dag hos meg og kanskje kommenterer litt, hadde jeg blitt evig takknemlig..

Frokost: 1 tynn skive Lollypopbrød med kjøttpålegg og evnt ekte majones,eller ostebiter og litt agurk

Lunsj: Omelett av tre egg, med to skiver bacon, en skikkelig neve ost og bittelitt løk og paprika, alt stekt i en god dæsj Tine Smør

Middag: Entrecote stekt i Tine Smør, 200-300 gram (Totalt)med brokolli og blomkål, Saus ( koker ut panna med fløte, krydrer litt, en dæsj seterrømme, og volia`: nydelig saus) Noen ganger også litt smeltet smør over grønnsakene

Kvelds: Hvis jeg er sulten.. Noen ostebiter e.l.

Er det noe jeg spiser for lite av? Spiser også salat, men ikke hver dag. Tar en skikkelig lunsj salat innimellom. Drikker mellom 2 og 3 liter vann daglig.
Vennlig hilsen Nina

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:09   #2
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Usikker og litt uvel

tror du får i deg altfor lite karber i form av grønnsaker! de fleste bør du få i deg fra grønnsaker som vokser over jorda! og du bør ligge på 15karber pr dag.... Det er veldig viktig! også tror jeg så absolutt du bør få i deg tablettene.. de er ganske så viktige til kuren, slik at du får i deg alt du vil få for lite av i form av vitaminer og mineraler... poenget med ketolyse er ikke å spise så lite karber som overhode mulig. men holde deg på ca 15pr dag!!

lykke til videre! en god motivasjon er å måle seg ... selv om vekta skulle stoppe opp er det stor sjanse for at du likevel krymper i cm!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:39   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Usikker og litt uvel

Tenkte bare å nevne at når man spiser ketolysevennlig, så "renner" noen mineraler og vitaminer rett igjennom uten å bli tatt serlig opp av kroppen, og derfor er tablettene et faktum på denne kosten. Så det hjelper ikke at du spiser evig mer grønt..

Men jeg skal ikke preike for mye om det, for jeg tar dem ikke selv. Tar noen multivitaminer i ny og ne. Tablettene påvirker ikke vektnedgangen! Men kroppen din har det nok sunnest og best om du tar dem

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:02   #4
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Usikker og litt uvel

Takk for svar til dereJeg har justert maten litt, kanskje noen kan titte på dette og se om det er en bedre meny?
Frokost: 2 kokte egg med majones på
Lunsj: Eggerøre med to egg, 50 g rå champignon, litt paprika, kvart boks fetina fetaost, ti stk sorte oliven, stekt i Tine smør, 1 glass funlight saft
Middag: 100g rosenkål, salat med hjertesalat, agurk, litt grønn paprika, noen minimais, to tomatbåter, fetaost, litt pinjekjerner, biffkjøtt stekt i tine smør, litt løk og litt paprika, hvitløksmør over, 1 glass funlight saft
Dessert\kveldskos: 1 glass Solo super, 1 neve Paranøtter
Kvelds(hvis jeg blir sulten) Resten av salaten fra middag

Bør vel være litt mer karber i dette, slik at jeg ikke ligger for langt under?
Håper noen kan hjelpe en stakkars nybegynner som prøver å få taket på ketolyse.. Har lest boken, men syns det er så mye enklere å vite hva man skal forandre når dere som er litt mer inne i det kommenterer.
På forhånd takk Og god helg og valentines dag til alle

Hilsen Nina

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Ble litt usikker - ostekake ... leyla73 Lavkarbo generelt 7 18-04-08 14:24
Dag 8, litt slapp og uvel Nea30 Ketolysekuren 1 29-03-08 14:20
Litt usikker. Atkins vs Lindberg michelle_a Spørsmål og svar 5 26-02-07 07:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no