Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-09, 13:22   #1
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien
Question

Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1052

Hva tror folket?

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:34   #2
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn

Yja, hva skal en si? Det er mange teorier rundt dette tamaet - min er faring er i hvert fall at kvinner sliter mer enn menn...
Men hva som gjør det, er vel en annen sak.......å anbefale fruktose som drivstoff er vel drøyt for oss. Jeg trener godt og hardt på ca. 20g karber m dagen.

Legger ved et innlegg jeg hadde i en annen tråd Dette underbygger vel litt samme teori.


Sitat:

Det vil si - vi responderer ikke på trening
Og vi responderer heller ikke veldig godt på slanking Men det er ikke håpløst!

Dersom du leser siste utgave av I Form vil du se at dette er et utbredt problem - samt en godt bevart hemmlighet som det skjelden snakkes om. Her er noen fakta:

  • Mer enn 1 av 10 legger på seg av å trene
  • 3 av 10 går ned mindre enn forventet
  • 2 av 10 går ned som forventet
  • 4 av 10 går ned mer enn forventet
Det vil si at mer enn 50% av oss er såkalte "nonrespondere" Og det er spesielt kvinner dette går utover!! Nedslående nyhet og urettferdig, ikke sant? Og dette er det ikke mange PT'er og treningseksperter som snakker om!

Jeg er en sånn. Jeg har trent - og trent hardt - gjennom hele livet. Allikevel legger jeg på meg. Det er selvfølgelig mange årsaker til det - bla mengden mat - jeg elsker mat! Og det blir derfor ofte mye av den...Og så har jeg trent feil. Det som gjelder for meg er å trene kortere, oftere og ikke så hardt som jeg har brukt. I tillegg så har jeg hatt en tendesn til å "belønne" meg selv etter en hard treningsøkt med en godbit! Og da går jo vinninga opp i spinninga...
I vektnedgang kan trening (for oss som ikke toppidrettsutøvere)aldri utgjøre mer enn 20% - maten resten.

Med ketolysekuren kan jeg spise meg mett (for det trenger jeg) og trene 30 minutter daglig (eller mosjon, det er også nok) - denne sammensetningen er viktig. Jeg merker veldig stor forskjell på de uken jeg ikke er så flink til å trene - da stopper eller avtar vektnedgangen. Jeg har/hatt(?) periode hvor jeg har stått stille i 4-5 uker. Men har det allikevel så godt i ketose at jeg velger å fokusere på det - og har sluttet å veie meg for en tid. Men jeg har målt meg - og ser at jeg hår gått ned over 25 cm over midje, hoft og lår! Og det er jo det som teller.

Og for at ketolysekuren skal virke for meg er jeg avhengig av alle faktorer for å gå ned - hvis ikke så stopper det opp
  • 15 karber om dagen - og ikke mindre!! Du har litt lite syns jeg.
  • Mye vann, minst 3 liter
  • Mye fett, jeg har begynt med MCT-olje - og det virker! Gir også ekstra energi på trening - anbefales
  • Ta kosttilskuddene hever dag. jeg bruker ketolysetilskuddene
  • Trening, hver dag - eller mosjon - 30 minutter. Jeg trener 4 ganger i uken og går tur de andre.
  • Kan ikke spise børdet her inne, men oopsi rolls - mmmm
  • Begrenser kaffe til 2 kopper om dagen - for mange så stopper det opp
  • Drikker eller spiser ikke kunstig søtt
Phu....dette var mye og dette er meg. Kanskje noe av dette også kan hjelpe deg?
For kroppen vår er en vrien kompis - og den må lures. Dette er komplisert kemi
Lykke til - ta kontakt med Torkil, han er den største eksperten av oss alle. Og jeg er helt sikker på at du lykkes - bare ikke gi opp!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:44   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn

Puh, det var litt lang artikkel. Orker ikke å lese hele.. Men, kvinner før i tiden - hos mange typer urbefolkninger - hadde jo helt andre oppgaver enn menn. Menn var ute å fanget mat, mens kvinnene var i hjemme og passet barn og sanket ved/vann. Vi er jo bygget forskjellig, og jeg liker å leke litt med teorien om at vi kvinner ikke er skapt for fysiske utskeielser. Jeg er i allefall ikke det!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 14:35   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn

ja dette gav jo en god indikasjon på at det Pål snakker om i sin kronikk er tilstede. trening har statistisk ikke noen stor virkning, for noen ja, noen nei.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 16:37   #5
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Puh, det var litt lang artikkel. Orker ikke å lese hele.. Men, kvinner før i tiden - hos mange typer urbefolkninger - hadde jo helt andre oppgaver enn menn. Menn var ute å fanget mat, mens kvinnene var i hjemme og passet barn og sanket ved/vann. Vi er jo bygget forskjellig, og jeg liker å leke litt med teorien om at vi kvinner ikke er skapt for fysiske utskeielser. Jeg er i allefall ikke det!

Kanskje jeg er mann Jeg elsker å trene.. Hardt! Biter tenna sammen og løfter til det svir i musklene Og så nyter jeg "treningsrusen" etterpå ...

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det forskjell på menn og kvinner Tittentei Lavkarbo generelt 1 21-08-07 16:18
Tykke kvinner forbigås, menn får pondus Goggen Generell ernæringsdebatt 0 18-09-06 15:54
En forklaring på hvorfor kvinner drukner seg i snop.. Fjonken Generell ernæringsdebatt 1 08-06-06 20:41
Datamaskiner - kvinner vs menn... sunbeam Livets lyse side 0 08-03-06 21:11
Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn mofe Fysisk og mental helse 7 20-02-06 12:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no