Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-08, 10:59   #1
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Jeg bare lurer på om slike medisiner kan virke inn på vektnedgang generelt evt om det er en ok kombinasjon med medisiner ketose osv.

De er ikke livsnødvendige for meg, fordi jeg tar de for migrene, så jeg slutter faktisk med de en periode om det må til. :motivert:

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:43   #2
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Jeg bare lurer på om slike medisiner kan virke inn på vektnedgang generelt evt om det er en ok kombinasjon med medisiner ketose osv.

De er ikke livsnødvendige for meg, fordi jeg tar de for migrene, så jeg slutter faktisk med de en periode om det må til. :motivert:

ja, jeg mener betablokkere hindrer vekttap, eller kan gi vektøkning, alt ettersom.
kunne vært fint hvis noen med mer erfaring her kommenterte.
bruker selv blodtrykksenkende medisiner.
og er akkurat begynt på ketolyse kuren

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:57   #3
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av matti, her.

ja, jeg mener betablokkere hindrer vekttap, eller kan gi vektøkning, alt ettersom.
kunne vært fint hvis noen med mer erfaring her kommenterte.
bruker selv blodtrykksenkende medisiner.
og er akkurat begynt på ketolyse kuren

Ouch!

Jeg har lagt på meg sakte meg sikkert de to siste årene. Gikk nedover lenge, så snudde det brått. Røsket ut hormonspiralen fordi jeg trodde det var den, men lurer også på om betablokkerne kan medvirke. Begynte med de i fjor .

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:40   #4
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Røsket ut hormonspiralen...

OUCH!!

__________________



Sist redigert av Mosepjusk : 12-05-08 kl 11:34.
Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 09:52   #5
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Jeg har gått på Cozaar som er betablokker (ikke den vanndrivende typen) i snart et år på grunn av høyt blodtrykk. Vekten min har holdt seg stabilt mens jeg har brukt dem og frem til jeg begynte på lavkarbo.

Jeg gikk ned 3 kg ved hjelp av en suppekur og resten har jeg tatt ved hjelp selvlagd lavkarbo og nå Atkins. Totalt 9kg. Det har gått litt opp og ned med vektnedgangen og jeg har opplevd uker hvor jeg har gått opp i vekt uten å sprekke eller å noe for mye.

Når det er nevnt, så må jeg også si at jeg har også lavt stoffskifte, så jeg har prøvd å bare overse at det ikke alltid går ned og tenke vekta går ned til slutt bare jeg ikke gir meg. Det har det gjort også. Det har bare tatt litt lengre tid.

Vet ikke hvor mye medisiner har å si på det hele, men føler selv at jeg må fortsette med både cozaar og levaxin inntil jeg ser noen forandringer i positiv retning når det gjelder blodprøver.

Blir spennende å høre andres erfaringer her...

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 10:34   #6
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Jeg vurderer rett og slett å kutte ut medisiner i sommer. Dvs fra etter eksamen, og se om jeg merker noe forskjell i løpet av sommeren. Har jo sommerferie i nesten 3 mnd da og kan være dopa på smertestillende så mye jeg orker.

Får tenke på det litt til.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 10:40   #7
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Fant dette på nett nå. http://tpn.vg.no/intervju/questans.php?Inr=524
Æsj. Alt tyder på at betablokkere kan hindre vekttap. Jeg er jo en "tough case" når det kommer til slanking....

slanking?
Innsendt av: may 51, 02/09 - 2005 kl. 14:09

Har prøvd diverse kurer , vært konsekvent, men ikke gått ned i vekt. Har høyt blodtrykk og bruker derfor betablokk, Har lest at det kan være vektøkende. Har BMI PÅ 30. Begynner nå trening igjen, sirkeltrening ca tre ganger i uka hver på 40 min.Kan dere hjelpe meg?"

Legens svar:
May Jeg vil raade deg til aa kontakte legen din. Det er mulig at du boer forandre paa medisinene for blodtrykket. Betablokkere kan forsinke og ogsaa forhindre vektnedgangen. Som du sier kan ogsaa en av bivirkningene vaere vektokning. Fortell legen din at det er viktig for deg aa gaa ned i vekt, og at du vil prove et medikament som ikke har vektokning som bivirkning. Har du tenkt over hva som kan vaere aarsaken til det hoye blodtrykket? Har du mye stress i forbindelse med arbeidet eller i ditt sosiale liv? Forsok om du hver kveld kan sitte ned i et stille, morkt rom og tenke over dette. I disse minuttene boer du puste dypt ut og inn slik at du kan lytte til din egen pusting. Dette kan paa lang sikt foere til at blodtrykket normaliserer seg. Det er flott at du har begynt aa trene. Gaar du en tur hver dag ogsaa? Hilsen Grethe Støa Birketvedt

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....

Sist redigert av Joika : 12-05-08 kl 10:46.
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 11:35   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Hei

For det første Cozaar er IKKE en betablokker !!! men en moderne blodtrykksmedisin som hemmer angiotensinII som trekker blodårene sammen og derfor øker blodtrykket.(for de som er interessert).

Når det gjelder betablokker er det et stoff som hemmer adrenalin sin effekt på kroppen. Det kan brukes ved hjerteproblemer, senker puls og blodtrykk og kan hos noen forebygge migrene ( brukes da i lavdose)

I forhold til vekttap vil den økte forbrenning ved vanndrikking kunne hemmes. Om dette vil ha noe å si for vekttapet , tjaa , kanskje litt??

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 12:34   #9
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Jeg bare lurer på om slike medisiner kan virke inn på vektnedgang generelt evt om det er en ok kombinasjon med medisiner ketose osv.

De er ikke livsnødvendige for meg, fordi jeg tar de for migrene, så jeg slutter faktisk med de en periode om det må til. :motivert:

sjekk denne siden om betablokkere:
http://no.wikipedia.org/wiki/Betablokkere

det står ikke noe der spesifikt om at de er vektfremmende, men "Generell hemming av det sympatiske nervesystemet gjør at mange opplever økt trøtthet og redusert fysisk yteevne. Impotens er ikke uvanlig".
der er muligens forklaringen eller en sammenheng.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:05   #10
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

For det første Cozaar er IKKE en betablokker !!! men en moderne blodtrykksmedisin som hemmer angiotensinII som trekker blodårene sammen og derfor øker blodtrykket.(for de som er interessert).

Når det gjelder betablokker er det et stoff som hemmer adrenalin sin effekt på kroppen. Det kan brukes ved hjerteproblemer, senker puls og blodtrykk og kan hos noen forebygge migrene ( brukes da i lavdose)

I forhold til vekttap vil den økte forbrenning ved vanndrikking kunne hemmes. Om dette vil ha noe å si for vekttapet , tjaa , kanskje litt??

Vennlig Hilsen
Torkil

jeg bruker nå en betablokker fra og med forrige uke. etter og ha vært på UNN til hjerteundersøkelse ble det gitt meg Metoprolol Sandoz som er hjertemedisinen samt Lasix Retard som er vanndrivende. i tillegg bruker jeg cozaar og Marevan. legene på UNN mente jeg burde ikke drikke mye vann etc. på ketolyse kuren bør en drikke mye vann. her har jeg et problem.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 14:23   #11
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

For det første Cozaar er IKKE en betablokker !!! men en moderne blodtrykksmedisin som hemmer angiotensinII som trekker blodårene sammen og derfor øker blodtrykket.(for de som er interessert).

Når det gjelder betablokker er det et stoff som hemmer adrenalin sin effekt på kroppen. Det kan brukes ved hjerteproblemer, senker puls og blodtrykk og kan hos noen forebygge migrene ( brukes da i lavdose)

I forhold til vekttap vil den økte forbrenning ved vanndrikking kunne hemmes. Om dette vil ha noe å si for vekttapet , tjaa , kanskje litt??

Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg bruker Pranolol (80mg pr dag), vet ikke om det er noe anderledes.
Men da avventer jeg uansett å slutte i en måneds tid. Dette er jo som sagt ikke livsnødvendig for meg, så det blir å velge mellom onder om jeg må kutte de ut en periode, noe jeg er villig til. Migrenen har økt i takt med vekta og jeg har prøvd gå ned i vekt lenge uten noen resultater å vise til...

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 14:38   #12
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Jeg økte litt i vekt på betablokker (også migrene) og fikk forverret astmaproblematikk.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:53   #13
matti
Juniormedlem
 
matti sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 69
Innlegg: 29
matti er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg økte litt i vekt på betablokker (også migrene) og fikk forverret astmaproblematikk.

har brukt Metoprolol(betablokker) siden tredje mai, gikk opp litt først men har gått litt ned i vekt siden forrige måling

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 23:53   #14
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og betablokkere (blodtrykksmedisiner)

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Jeg bruker Pranolol (80mg pr dag), vet ikke om det er noe anderledes.

Pranolol er en betablokker, ja

__________________




Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no