Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned, og sliter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-08, 21:14   #1
avinda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 32
Innlegg: 7
avinda er på en erverdig vei

...

.......


Sist redigert av avinda : 01-12-10 kl 14:04.
avinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 21:36   #2
Dippsey
Juniormedlem
 
Dippsey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 39
Innlegg: 45
Dippsey er ny på veien

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Kjenner meg såå igjen.... Vil heller ikke kle av meg til sommeren. ikke før jeg har gått ned 13 kg... Jeg er også i Ketose (det nest mørkeste) har vært det i snart 3 uker, ikke en eneste bitteliten sprekk. Men vekta står stille. Vurderer også lavkarb/lavfett...ikke kult, men kansje det eneste som funker på meg

__________________




Jeg håper så inderlig at jeg klarer det denne gangen...
Dippsey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 21:40   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Kanskje du kan poste en dags typisk matinntak? Fett er veldig, veldig viktig på ketolyse

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 21:43   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Hei.
Nå har ikke jeg kjennskap til Paelodietten.

Men ketolyse kan jeg litt om. For det første så trenger du boka. Den ER viktig. Du som er så ung, trenger den veiledningen der og du trenger å lese den for å få forståelse for både overvekta, slankingen og ikke minst tiden og vedlikeholdet etterpå. Og du må ha vitaminene som hører til.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:07   #5
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Mer fett, masse vann, kutt nøtter og søtningsstoffer.

Og som gerd sier. Boka er viktig!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:13   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Ketolysevitaminene er skreddersydd for ketose-diett. Så ikke det skal bli mangler av det kroppen trenger for å fungere, motvirke kramper osv...Noen menybutikker fører ketolyseprodukt. Leverandørliste finner du på www.ketolyse.no

På ketolyse skal du innta 15-20 karber dagen. Mesteparten skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda.
Du skal ikke være redd for fett. Og du skal drikke masse vann.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:33   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Sitat:

Men hvilke andre tabletter er det man kan ta?

Da må du nesten høre på helsekost. Jeg bruker bare de til kuren.

Sitat:

Jeg mener.. Om det er "skreddersydd" er det bare noe dritt uansett, for dette er liksom et kosthold mennesker har levd på i flere 1000 år, og da var det neppe noen skreddersydde piller der ute.

Nei, det er ikke noe dritt.
Kostholdet levde folk på før ja, men fremstillingen i dag er nok en del annerledes enn før, og næringsinnholdet mindre.

Sitat:

Jeg inntar mindre karber enn det der, trooor jeg.
Av grønnsaker spiser jeg tomat, agurk, blomkål, brokkoli og gulrot.

Gulrot er full av stivelse, og ikke noe vi spiser på ketolyse.

Sitat:

Jeg er i ketose, som sagt, og forbrenner det store inntaket av fett, men forbrenner ikke ned fettet som ligger der fra før av.
Og det har jeg også tenkt på. (Sannsynligvis glemt hele teorien); Hvordan eksakt kvitter kroppen seg med dette fettet, ettersom det er få kalorier som _egentlig_ må til for å fjerne det?
Hadde ihvertfall forklart hvor jeg vekten står totalt stille.

Du trenger fett for å forbrenne fett. Proteiner, nok vitaminer, mineraler og sporstoff for at kroppen skal fungere og forbrenne optimalt.

Mange som står stille spiser ikke nok karbohydrater fra grønnsaker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:55   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Dersom du hadde brukt de få kronene på boka, så hadde du nok letter skjønt hvordan tingene henger sammen. :sparke:

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:57   #9
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Kjipt at det står stille på vekta Hva med å låne deg ketolyseboka på biblioteket da? Les den, lær den, skriv av det viktigste! Er flere ting om ketolysekuren jeg ikke fikk fra denne siden i allefall...og boka er genial, både til motivering med oppskrifter osv, og til å forstå hvordan ketolysekuren funker og hvorfor.
Da har du kanskje råd til å kjøpe vitaminene og? Tror egentlig ikke du får vitaminene noe billigere på et apotek.. Siden vitaminene til ketolysekuren er sammensatt spesielt for kuren, må du sikkert kjøpe flere vitamintilskudd på et apotek for å få samme effekt.. ser bare for meg det kan bli dyrere..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 23:28   #10
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned, og sliter

Kjære deg!

Skulle ønsket jeg hadde noen gode råd til deg, men dessverre. Sliter med å gå ned på ketolyse jeg også, og vurderer lavkarbo ala Fedon igjen.
Ser du er 16 år, det betyr nok at du er skoleelev og ikke har så mye penger å "rutte med", da blir en bok et stort innhugg i økonomien. Veldig forståelig.
Det blir jo vitaminene også, men du burde prøve å se om det kan la seg ordne for deg. Og ikke minst, oppfølging av lege. Jeg håper du kan få til det også
En til to times gåtur hver dag høres veldig bra ut, og koster heldigvis ingenting. Bare pass på at du går såpass raskt at du blir litt varm/svett.

Ønsker deg masse LYKKE TIL, og håper med deg at sommeren blir som du aller mest ønsker!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 23:52   #11
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned, og sliter

Skriv ned alt du spiser iløpet av en uke, type mat og mengde i gram, så kommer du tilbake hit og får bedre tilbakemeldinger på kostholdet.

La kroppen din få tid til å slippe vekten på en sunn måte, ikke ødelegg deg selv med slankekurer som bare gjør vektproblemet verre på lang sikt.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 05:04   #12
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned, og sliter

Ettersom jeg forstår, bestå Paleodietten av magert kjøtt, sjømat, frukt, grønnsaker og nøtter. De skriver at dette er steinalderdiett, og det var slik de spiste for millioner av år siden.

Kan med sikkerhet fortelle at ingen felte dyr for å spise bare biffen "før i tida".

Kanskje det er derfor du ikke går ned i vekt. Hvis du spiser mer fett (helst animalsk) og er forsiktig med frukt (som ikke innholder annet enn vann og sukker) får du sikkert opp fettforbrenningen.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 06:09   #13
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Går ikke ned, og sliter

Syns det ville være bra om du fikk litt støtte hjemmefra jeg, det er ingen lett sak å
finne ut av alt dette alene! Kan det være at din mor kanskje kan overtales til å støtte deg i dette? Det ville vært det aller beste for deg!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 11:44   #14
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned, og sliter

Håper virkelig at du klarer å komme ned noen kilo til sommeren så du slipper å isolere deg. Det er sikkert ikke lett å være overvektig når man er så ung og med det utseende fokus som er i dag.

Veldig synd at dine foreldre ikke støtter deg. Og jeg kan ikke skjønne hvordan du kan klare en slik kur når du er avhengig av foreldrene dine. Den maten du må ha, hvordan får du tak i den? Kan du få foreldrene dine til å forstå hvis du informerer de litt bedre. Går det an å finne tema om insulinreistens, ketose og lavkarbo generelt på internett og skrive ut til de?

For meg ser det ut som du spiser for lite, og alt for lite fett og du må komme det opp på minimum 15 gram karbohydrater fra grønnsaker som vokser over jorda.

Vitaminene har noen prøvd å klare seg uten med store "bibirkninger" Husker Stinemor har hatt noen innlegg om det. Prøv å søke de opp.

Ønsker deg masse lykke til.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:23   #15
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Går ikke ned, og sliter.

Opprinnelig lagt inn av avinda, her.

Har de den der?
Det skal jeg se til å sjekke ut med det samme.
Men, som jeg sa, min venn er en ekspert innen paleo/Lavkarbo, og jeg vet det grunnleggende.

Jeg skal forsøke å få lånt penger av min bror, eller noe, og se om jeg får kjøpt vitaminer da. ^^

De har den nok på noen bibliotek, ja! Du får sjekke der?
La ikke merke til at du var så ung før nå, sorry.. Skjønner godt at det kan være vanskelig økonomisk sett dette opplegget, det er det for meg og, som student! Men prøv å snakk med den av foreldrene dine du føler deg mest fortrolig med, kanskje de forstår? Hvis alternativet er at du ender i isolasjon og slikt pga vekta, så kan det jo være de vil gjøre noe for å hjelpe deg i gang? La de også bla litt i boka, sånn at de ser at det er et seriøst opplegg, og ikke noe som skader helsa di på noen måte.. er jo ofte det som skremmer foreldre mest, i slankesammenheng.. finnes mye rart der ute, vet du!
Masse lykke til, uansett!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:12   #16
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Går ikke ned, og sliter

Føler med deg Avinda, Nå er jeg en "gammel mann" 3F (femti-feit og ferdig).Det er ikke så festlig å stille på stranda, men jeg tar da noen turer. Det er den kroppen jeg har, og det får jeg leve med. Har begynt ett nyt og feiter liv og har hatt en laaaang periode uten at vekta har gått ned. Heldigvis ser det ut til å løsne. Jeg . jobber med ungdommer og vet hvilket hæ--- slankepresset kan være. Men ikke gi opp, plz. Det kommer nok. Bruk forumet, legg ut matlister. Sjekk ALLT du spiser om hvor mye carber det inneholder. vi er her for å hjelpe hverandre.
Hør med skolebiblioteket om de kan ta inn boka ( Skaldemann- Ketolyse osv) Og hold deg strengt til EN kur , noen mnd i allefall, før du ev skifter. Det KOMMER til å løsne en dag, og du blir glad for å gå på stranda. I mellomtiden, elsk den kroppen du har. tenk på allt du kan gjøre med den.
Hoppe rundt, gå, danse, svømme ,leke, og så tenker du på hvor heldig du er som har en frisk kropp, selv om den er litt større enn du liker.

Jeg har konvertert til Skaldemann (extrem) og spiser IKKE grøntfor. det får kua og grisen ta seg av så spiser jeg kua og grisen etterpå. Og når en ser hvor mange vitaminer og mineraler animals kjøtt og feit fisk inneholder så er det ikke mye en mangler. Skaldemann har spist svert lite grønt , og han skal rapporter hvis han får skjørbuk. Ertter hans mening så trenger vi ikke så mye C-vitamin når vi spiser animalsk/fisk.
Og en kur som virker supert på en kan ha mindre virkning på andre.
Se på fordøyelses-systemet vårt, ligner det mest på kua eller ulven?
Vi er nok laget for å spise kjøtt. Vi har jo ikke dyrket jorda mere enn i 10-15ooo år. Det vil si at våre forfedre har spist kjøtt i noen millioner år. Og det er vi også laget for.
Ha en fin dag Avinda
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:52   #17
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned, og sliter

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Syns det ville være bra om du fikk litt støtte hjemmefra jeg, det er ingen lett sak å
finne ut av alt dette alene! Kan det være at din mor kanskje kan overtales til å støtte deg i dette? Det ville vært det aller beste for deg!

Jeg er så enig, så enig i dette. Jeg er selv mor til en 18 åring og vet at mødre har en utrolig stor evne til å bekymre seg. Mødre er ofte redde for at døtrene skal få spiseforstyrrelser når døtrene begynner å slanke seg. Faktisk har de også ofte grunn til bekymring. Men kunnskaper kan hjelpe også overbekymrede mødre. De vil jo som regel ungenes beste. Hva med å låne boken, fortelle din mor eller dine foreldre at dette er en kur du ønsker å prøve, be dem lese boken og fortell at du trenger deres støtte. Det vil være så mye lettere for deg å gjennomføre opplegget med støtte hjemmefra. Dersom foreldrene dine fremdeles er bekymret etter å ha lest boken, kan du f.eks. vise dem dette forumet her og la de stille spørsmål her, eller forumet til Torkel der de kan spørre legen om det de lurer på. (Det koster litt penger, men det vil kanskje dine foreldre synes var betryggende. Lykke til.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 21:53   #18
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned, og sliter

Hei hei!
Jeg for min del har ikke invistert i hverken bok eller nødvendige tabletter, men lager min egen vri! Kjøper vitaminer i butikken og passer på å få i meg nok fett gjennom maten sant grønnsaker med minst mulig karber. Går ned i snitt 0,6kg pr uke og synes det fungerer veldig fint for meg iallfall! Stå på så ordner det seg nok for deg og!! Jeg har som deg et mål innen sommeren, men prøver å ikke stresse meg opp pga det for da vil det aldri funke. Kroppene våre er ganske så sensitive så om du stresser stritter den imot! Masse lykke til!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:39   #19
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Går ikke ned, og sliter

har du målt deg da? Altså cm? Det hender cm forsvinner før kg...men dette med fett som forbrenner fett må andre som er mer inni det enn meg forklare deg. Skaldemann har vel omtrent ikke grønnsaker etc? Ketolyse, Atkins etc gir mer variasjon (syns jeg..)

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:02   #20
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned, og sliter

Når det kommer til ketolysetablettene virker det som jeg er en av Torkils disipler, som er betalt for å si det Men de er uhyre viktige, man kan få mangelsykdommer av å ikke ta dem, fordi man kutter ut endel matvarer som inneholder vitaminer og mineraler som kroppen er anhengig av. Jeg fikk sårt erfare dette i høst, da jeg var så godt i gang og gikk ned masse. Resultatet ble at håret falt av i store tjafser, jeg var trøtt, energiløs og bleik. I tillegg til en rekke andre plager som feks deprimert humør.

Noe som slår meg med kostholdet ditt er at det virker veldig ensidig. Pølser så mange ganger for dagen er neppe lavkarbo På ketolyse skal man spise ren mat, og pølser er jo som kjent laget av en salig blanding. Helt sikkert helt ok AV og TIL, men flere ganger om dagen og ofte vil i allefall jeg fraråde. Synes også du spiser for lite fett. Og nøtter er jo en kjent partystopper og egentlig ikke ketolysekost.

Synes det er trist at moren din er så "sneversynt" at hun tror dette vil ødelegge kroppen din Det tyder bare på uvitenhet, noe vi alle her inne møter ukentlig, men jeg ser for meg at det er vanskeligere å takle for en på 16 som står alene oppi dette. Og det er jo ikke du som hverken lager eller betaler maten vil jeg tro, ergo veldig vanskelig når mamman din ikke spiller på lag med deg Virkelig trist!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 18:16   #21
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går ikke ned, og sliter

Sitat:

Men, ja, jeg går fortsatt ikke ned noe som helst, og vurderer å slenge meg på South Beach dietten.
Dog, ikke samme greiene. Tenkte å følge fase 1 hele tiden (inntil jeg har gått ned minst halvparten av målet mitt), fremfor å dele det opp i 3.
SB er vel stort sett det samme, bare med mye mindre fett?

Hva om du bare velger en diett og følger den, i stedet for å lage dine egne vrier og leke med ting du ikke forstår?

Beklager hvis jeg virker krass, men ketolyse, Atkins, SB, etc - alle disse diettene fungerer utmerket - men bare hvis man følger dem til punkt og prikke. Å lage egne tilpasninger forutsetter at man har god forståelse for hvordan ting henger sammen (eller i det minste evne og vilje til å ta til seg gode råd), og det virker det ikke som du har

  Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 18:33   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter

Opprinnelig lagt inn av avinda, her.

Dessverre har jeg ikke så veldig stor mulighet for å få støtte fra mine foreldre.. Men i de minste har min mor "godtatt" at hun ikke kan hindre meg fra det, selv om hun mener at denne kuren ødelegger kroppen.
I dag lånte jeg boken på biblioteket, og leste den grundig. Men jeg tror ikke jeg fant ut hvorfor jeg ikke går ned i vekt.
Fant heller ikke noe utsnitt hvor det stod at man måtte spise mere fett, for å gå ned mer; Kunne noen forklar den funksjonen? Og evt hva som skiller ketolyse fra skaldemannskuren? Forutenom det vurderer jeg å kutte vanlig stekeolje og søtingsmidler som Splenda. Ketosestixen min viser mørk lilla, som betyr at jeg forbrennner mye (Ja, jeg drikker masse vann), men vekten rører seg virkelig ikke.

Grunnen til at du IKKE bør spise lavfett og lavkarbo samtidig er at kroppen trenger et brennstoff!
Primært har vi en blandingsforbrenning av den såkalt vanlige kosten som folk flest lever av, og i hovedsak glukose som kommer fra sukker og stivelse i maten.
Om vi kutter ut stivelse og sukker og bare tyr til langsomme karbohydrater, og inntar i hovedsak fett og proteiner (i den rekkefølgen) så vil man ha ketoner (fett) å brenne av.
Om du kjører lavfett og lavkarbo samtidig, hva tror du skjer da? Da har du ikke noe brennstoff!
Fettet fra kroppen er ikke nok i seg selv til å leve av som brennstoff, og av de tvilsomme diettene som har anbefalt dette risikable opplegget er det rapportert veldig mange tilfeller hvor folk har mista håret og tennene, fått organsvikt etc. Høres kanskje ikke ut som en ålreit måte å slanke seg på?
Så, enten lavfett eller lavkarbo, eller en balanse mellom de to!

Du er såpass ung, du har en genuin sjanse til å legge til rette for resten av livet!

Da jeg var på din alder, så vasket jeg hytter en dag i uken, ikke at det ble så fett å leve av, men noen kr ekstra ble det da! Andre venner av meg gikk med avisen og lignende ting for å få litt ekstra lommepenger.
Om du ikke får med foreldrene dine på opplegget, så har du uansett muligheten til å tjene noen kr som bare du bestemmer over

En annen ting; Det er forskjellig hvor følsomme vi er for det med vitaminer, å ta dem er definitivt lurt, men jeg har ikke på langt nær reagert like sterkt som Morstine i de perioder hvor jeg ikke har tatt vitaminer, men jeg er definitivt i bedre form om jeg tar vitaminene mine. Atkins som jeg går på er ganske likt ketolyse, så jeg har det samme grunnlaget. Men jeg er vanligvis veldig nøye med de for å være på den sikre siden.
Bra du fikk kjøpt deg vitaminene!

Noen tips på veien ellers er å bytte ut stekeolje med meierismør, søtstoffer er en kjent partystopper, så du har ikke vondt av å kutte ut den heller!

Håper dette er litt oppklarende for deg!

Og så vil jeg ønske deg masse lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 20:59   #23
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter

Håper du får det til!

Heier på deg!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 15:31   #24
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned, og sliter

Jeg er imponert over innsatsen din og synes det er trist at du ikke har fått så mye igjen for det ennå. Du har lånt og lest boken, skaffet deg vitaminene og betaler selv ekstra kostnader som dietten din medfører. For all del, ikke gi opp.
Hvis stiksen din viser mørk lilla og du drikker masse vann, tror jeg det bare er et tidsspørsmål før vekten begynner å slippe. Hva med å gi deg en 3 måneders tid før du eventuelt prøver ut noe nytt. Noen ganger trenger kroppen tid på å omstille seg. Uansett lykke til fra meg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 16:31   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, og sliter

Opprinnelig lagt inn av avinda, her.

Jeg forstår godt hva skader lavfett kan gjøre på kroppen, men jeg vil påstå at det er mer dietter som "kimkins" som faller under lavfett, mens South Beach faktisk har en del gode fettkilder.

Du spurte om hva en kombo mellom lavfett og lavkarbo ville gjøre med kroppen din, og jeg forklarte deg

Hvis du allerede vet så mye, hva er det da du egentlig lurer på?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Går ikke ned i det hele tatt ... nassi Lavkarbo generelt 5 19-04-07 10:48
trenger gode råd - går ikke ned nok... bikini Lavkarbo generelt 5 06-05-06 22:16
Jeg går bare ikke ned HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 04-02-06 09:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no