Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Sommerutfordringen 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-12, 13:40   #201
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Bedazzeled, her.

Æsj....Ikke et eneste kilo ned mandag morgen Skjønner ikke hvorfor. synes det er litt tidlig å stoppe opp allerede i uke 2. Selv om jeg gikk ned 4 kg forrige uke. De 4 kiloene er jo stort sett bare vann likevel... Hva gjør jeg galt????

Uff, jeg vet hvordan det er å være utolmodig. Men, jeg kan jo bare gjennta det jeg vet er sant, men som ikke alltid synker inn: du har jo hatt et vekttap på 4 kg-det vil si 2kg i uken, som er kjempebra resultat! Kroppen trenger litt tid til å omstille seg til fettforbrenning. Du kan kanskje hjelpe den litt på veien med bevegelse (hvis ikke du allerede gjør det). Og så er det bare å ta tiden til hjelp og målebåndet. Ikke alltid kiloene går ned, men så kan omkretsene bli mindre! Lykke til! Dette får du til

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 10:57   #202
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Ennå nærmere målet!!! 3,2 kg igjen og jeg har godt over en måned å gjøre det på. Skal være helt doable! Jeeee, og snart er jeg tosifret!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 11:20   #203
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Du er RÅ Milena!
Helt RÅ!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 12:00   #204
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Du er RÅ Milena!
Helt RÅ!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 20:07   #205
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Sommerutfordringen 30+

Ikke mye ned denne uka, men for meg som samler vann er 100g ned veldig godt. Nå har jeg kjøpt meg sykkel så neste uke skal det være mer.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 11:36   #206
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Da har jeg endret beskrivelsen av tråden til å gjelde hele sommeren!

Siden alle dere som er sååå flinke ville fortsette ^^,

Jeg vet ikke hvor mye jeg veier nå, og vet ikke hvor mye jeg veide når jeg begynte på igjen for 1 uke siden. Derfor tar jeg utgangspunkt i "ettergraviditetsspisegildevekten" min på: 142,6 kg..

Mitt realistiske mål er 135 kg før utgangen av august
Mitt ønskemål er under 130 kg før utgangen av august

Så får vi bare se hvor langt jeg kommer..


Meg i dåpen, sammen med en av de fine fadderene våre <3

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 20:48   #207
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg er tilbake.... Falt litt av lasset her for noen uker siden, det skjedde for mye i livet så jeg ramlet av dietten litt. Men nå er jeg back in business Har ferie denne uken, så da går det mye i egg og bacon/skinke + rent kjøtt/fisk m/salat til middag. Ikke den ultimate planen som holder i lengden, men jeg kjenner at dette er det som skal til for å komme skikkelig i gang igjen.

Motivasjonen er på topp og innstillingen er i orden akkurat nå, så jeg håper jeg klorer meg fast her leeeeeenge!

Nå skal jeg tusle litt bakover i tråden for å se hvordan det går med dere andre

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 22:22   #208
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sommerutfordringen 30+

Her har den siste uken gått rett til he***** når det gjelder lavkarbo og riktig mat. Blir så sinna på meg selv !
Vekten ligger og varierer mellom 115,5 og 113,7. Sitter liksom fast her. Startvekten i mars var 120,4, så jeg har jo gått ned litt da. Men de siste to mnd har jeg stått på samme vekten, så jeg er nok ikke flink nok., altså streng nok med karbene.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 10:27   #209
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Her har den siste uken gått rett til he***** når det gjelder lavkarbo og riktig mat. Blir så sinna på meg selv !
Vekten ligger og varierer mellom 115,5 og 113,7. Sitter liksom fast her. Startvekten i mars var 120,4, så jeg har jo gått ned litt da. Men de siste to mnd har jeg stått på samme vekten, så jeg er nok ikke flink nok., altså streng nok med karbene.

Har du gått kostholdet ditt etter sømmene?
Bruker du masse kunstig søtning og erstattninger?

Det er jo vanlig med platåer, men kanskje ikke så tidlig når man har så masse å ta av... Husker jeg hadde et platå rundt 125 sist jeg gikk ned (startvekt 144).. Men det varte ikke lengre enn 2-3 uker...
Krysser fingrene dine for at du finner ut av det og kommer deg videre

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 11:09   #210
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Sommerutfordringen 30+

Ned 1 kg dene uka

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 11:33   #211
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Begynte på ny frisk 25. Juni 2012
Startvekt: Ett sted rundt 143 kg
Mål: Under 130 før 1. September

09. Juli - 139,5 kg (-3,5 kg)

Så langt i utfordringen: -3,5 kg, 9,6 igjen...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 11:38   #212
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Flinke dere er!!!

Her er det fremdeles stillstand. To kg opp, en ned. To ned, en opp. Og slik går no dagan

Har i detminste sluttet å gå BARE opp, så det er håp i hengende snøre.

Har måttet gjøre om på "suksessoppskriften" fra i fjor, da det gikk i reint flesk, for å si det slik. Den perioden jeg gikk ned mest lå jeg jo faktisk på over 3000kcal pr dag!!

Idag går ikke det (hmpfr, dumme kroppen som forvirrer meg), så nå er det inntak av MYE grønnsaker, litt kjøtt og litt fett. Til alle måltider. Det har i det minste nesten stabilisert seg, så det er lov å håpe at man kanskje, kanskje kan gå nedover igjen også.

Trening er dessverre svært begrenset da jeg har en meget råttenskrott som ikke tåler mer enn en tur i postkassa enkelte dager (25 m). Krysser fingre for at vær og form kan oppføre seg skikkelig snart!

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 11:45   #213
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Tøff du er Mallilen!
Jeg hadde også noen uker der jeg gikk opp og ned de samme 2 kg'ne.. Ble så lei til slutt at jeg ikke gadd mer.. Så jeg er veldig imponert over deg altså!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 13:31   #214
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg kan melde om -600 gram siste uken

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 13:34   #215
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Jeg kan melde om -600 gram siste uken

Gratulerer!
Jeg prøver å tenkte som så, at NED er ned..

Det er da i det minste ikke videre oppover!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 13:38   #216
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jada, ned er ned

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 00:30   #217
Bedazzeled
Medlem
 
Bedazzeled sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 55
Bedazzeled er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Veiedag i morgen.....Spent

__________________
Bedazzeled

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 15:59   #218
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Bedazzeled, her.

Veiedag i morgen.....Spent

Hvordan gikk det?

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 20:55   #219
Bedazzeled
Medlem
 
Bedazzeled sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 55
Bedazzeled er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hadde skrevet "veiedag i morgen" en dag for tidlig, så spent var jeg. Har flyttet veiedag fra.mandag til onsdag, og hadde gått ned 1,5 kg. Kjempefornøyd. 1,2 kg til så er jeg tosifret Bare "synd" jeg reiser på ferie på tirsdag Planer om å være flink i ferien....men ikke bare flink

__________________
Bedazzeled

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 21:21   #220
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Bedazzeled, her.

Hadde skrevet "veiedag i morgen" en dag for tidlig, så spent var jeg. Har flyttet veiedag fra.mandag til onsdag, og hadde gått ned 1,5 kg. Kjempefornøyd. 1,2 kg til så er jeg tosifret Bare "synd" jeg reiser på ferie på tirsdag Planer om å være flink i ferien....men ikke bare flink


Kjempebra

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 00:06   #221
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Her går det tregt... og tregt er bare forbokstaven, har ikke vært flink i ferien og det har resultert i en kilo opp.... Herlighet og litt til.. Har vært aktiv, men lite flink i matveien. Vi har vært på preikestolen og på hyttetur og gått flere timers tur hver dag. Og utskeielsene har vært, hold dere fast, berliner boller, prinsesseboller, sjokoladekjeks, pommes frites, brød etc. Jaja, NÅ ER DET SLUTT PÅ TULLET!!!!! Påan igjen fra nå.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 11:10   #222
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

Her går det tregt... og tregt er bare forbokstaven, har ikke vært flink i ferien og det har resultert i en kilo opp.... Herlighet og litt til.. Har vært aktiv, men lite flink i matveien. Vi har vært på preikestolen og på hyttetur og gått flere timers tur hver dag. Og utskeielsene har vært, hold dere fast, berliner boller, prinsesseboller, sjokoladekjeks, pommes frites, brød etc. Jaja, NÅ ER DET SLUTT PÅ TULLET!!!!! Påan igjen fra nå.

Verste er, at når jeg leser om det du har spist, så får jeg litt vann i munnen!
Men, bare en kg opp?

Det må jo være vann, så når du nå kommer tilbake på lavkarbo burde du jo gå ned fort som bare det!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 17:16   #223
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Eneste trøsta med at en ikke går ned er i detminste at man spiser grønnsaker nok

Nå skal jeg gå og fråtse i meg en "lunsj" med jordbær+fløte. Helt uten dårlig samvittighet

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 16:26   #224
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg er litt usikker på akkurat hva sommermålet mitt skal være nå. Jeg klarte sånn omtrent målet mitt på 95kg før sydenferien vår fra 2. -16. Juni. Etter det har jeg bare akkurat kommet i gang igjen og ikke satt meg noen konkrete mål.

Jeg skal ta ut spiralen 16. August, og da er planen å prøve på nummer 3 (og sistemann). Jeg skulle veldig gjerne vært nede i 85kg før jeg må kutte ut ketolyse pga en evt. Graviditet, men det kommer jo veldig an på mår det klaffer. Skulle det klaffe med en gang, så er -9kg innen utgangen av august litt lite realistisk. Kanskje jeg skal sette 88 kg som et mål innen utgangen av August, det burde være mulig med litt hardt arbeid

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:35   #225
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Elewyn, her.

Jeg er litt usikker på akkurat hva sommermålet mitt skal være nå. Jeg klarte sånn omtrent målet mitt på 95kg før sydenferien vår fra 2. -16. Juni. Etter det har jeg bare akkurat kommet i gang igjen og ikke satt meg noen konkrete mål.

Jeg skal ta ut spiralen 16. August, og da er planen å prøve på nummer 3 (og sistemann). Jeg skulle veldig gjerne vært nede i 85kg før jeg må kutte ut ketolyse pga en evt. Graviditet, men det kommer jo veldig an på mår det klaffer. Skulle det klaffe med en gang, så er -9kg innen utgangen av august litt lite realistisk. Kanskje jeg skal sette 88 kg som et mål innen utgangen av August, det burde være mulig med litt hardt arbeid

Høres veldig spennende ut!
Om du skulle nå målet ditt eller ikke før en eventuell graviditet - Så må du tenke sånn at for hver kg du mister før du blir gravid, jo bedre.. Om du "kun" klarer 3 så er det bedre enn ingen i det hele tatt..

Gleder meg til å lese hvordan det går med både slanking og prøving!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no