Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange kilo muskler har dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-09, 20:07   #51
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

litt lyst på en sånn vekt jeg

men: hva er «normalt» med kropsfett, og muskelmasse % ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:19   #52
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

litt lyst på en sånn vekt jeg

men: hva er «normalt» med kropsfett, og muskelmasse % ?

Det står i bruksanvisningen!

Variere med høyde, vekt, alder og kjønn, så jeg kan ikke svare deg på det, faktisk. Finnes sikkert tabeller på nett et sted!

Noe sånt som dette: Normal fettprosent for jenter er mellom 20-25%, for menn 15-20%.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:46   #53
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

litt lyst på en sånn vekt jeg

Fikk min Tanita vekt i dag og den er _TØFF_ Veide noen kilo mer fullt påkledd og nå på kvelden, men blir nok nødt til å teste igjen i morgen tidlig ja. Beste 1700 kr jeg har brukt på lenge, dette

Men den er utrolig frekk, og påstår at min metabolske alder er 47 år! Men sånn som jeg har behandlet kroppen er det ikke rart den har lagt på 15 år heller... :P

SunnhetMedSirrup: Hvis du sender en PM med adressen din skal jeg sende deg min ikke fullt så kule, men helt gratis, Soehnle vekt hvis du vil ha - den har analysefunksjon, den også.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:13   #54
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Fikk min Tanita vekt i dag og den er _TØFF_ Veide noen kilo mer fullt påkledd og nå på kvelden, men blir nok nødt til å teste igjen i morgen tidlig ja. Beste 1700 kr jeg har brukt på lenge, dette

Men den er utrolig frekk, og påstår at min metabolske alder er 47 år! Men sånn som jeg har behandlet kroppen er det ikke rart den har lagt på 15 år heller... :P

SunnhetMedSirrup: Hvis du sender en PM med adressen din skal jeg sende deg min ikke fullt så kule, men helt gratis, Soehnle vekt hvis du vil ha - den har analysefunksjon, den også.

Synes du fortsatt det var et bra kjøp? Eller er det bare kult den første uka?

Vurderer å kjøpe denne vekta.

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:22   #55
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hmm. Jeg var på en Lindbergklinikk for omtrent to år siden, da veide jeg mindre enn jeg gjør nå, ca 79 kilo. (Og jeg er altså 157 cm høy) - nå ser jeg over utskriftene fra analysene den gangen, og jeg ser at det har blitt notert "muskelmasse 13.2 kilo" - hvilket jeg er helt sikker på at legen understreket at var svært god muskelmasse for meg.

Jeg har omtrent samme høyde som deg og har ca 12 kg muskelmasse, som er ca snitt på min høyde. Sp du har nok fin muskelmasse

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:06   #56
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Øystein, her.

Synes du fortsatt det var et bra kjøp? Eller er det bare kult den første uka?

Vurderer å kjøpe denne vekta.

Me too. *venter på svar* For jeg vil IKKE miste musklene, bare fettet.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:46   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg har omtrent samme høyde som deg og har ca 12 kg muskelmasse, som er ca snitt på min høyde. Sp du har nok fin muskelmasse

Hmm, da skjønner jeg fortsatt ikke hvordan det er utregnet på den vekta jeg prøvde. For selv om jeg er ti cm høyere enn deg, så kan jeg jo ikke samtidig ha over dobbelt så mye muskelvekt som deg og få beskjed om at jeg har for lite liksom

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:47   #58
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Jeg har en vekt som viser fett% blant annet. Ingen Tanita, men....
Dog kan jeg ikke bruke den enda!
Den kan nemlig bare måle fett% under, tror det er 45%, og i følge vekten ligger jeg over det, selv om Tanita- vekten på Friskvernklinikken sier noe annet!

Nå har jeg jo gått ned litt, kanskje jeg skal finne den frem igjen?
Sånn bare for å teste!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 17:54   #59
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Nå så jeg på tallene en gang til. Som sagt så er vekt i muskler oppgitt som 26,2, i tillegg står det også oppgitt intra- og ekstracellulær væske. Det siste er på 13,2, og om jeg trekker det fra oppgitt muskelmasse så blir det 13, noe som jo virker temmelig normalt. Den intracellulære er på 21,7, så det kan det jo ikke være, for da sitter jeg igjen med en muskelmasse på 4,5 kg, hvilket sikkert ikke kunne ha bært meg over stuegulvet en gang . Men det står også oppgitt proteiner, som er på 9,4, men her er jeg akkurat innenfor normalområdet, så det har vel heller ikke noe med saken å gjøre. Neimen ikke lett å skjønne, skulle gjerne ha målt meg på en skikkelig tanitavekt, om ikke annet så for moroskyld.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 18:23   #60
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå så jeg på tallene en gang til. Som sagt så er vekt i muskler oppgitt som 26,2, i tillegg står det også oppgitt intra- og ekstracellulær væske. Det siste er på 13,2, og om jeg trekker det fra oppgitt muskelmasse så blir det 13, noe som jo virker temmelig normalt. .

Dette høres rimelig ut, Photobscura. 13 kg muskelmasse...
Jeg veide meg en gang i uka da jeg gikk på Lindbergkurs for noen år siden. Proff Tanitavekt ble brukt og ernæringsfysiolog som holdt kurs....som kunne både kost og vekt

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:03   #61
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg har omtrent samme høyde som deg og har ca 12 kg muskelmasse, som er ca snitt på min høyde. Sp du har nok fin muskelmasse

Morsomt. I og med at jeg pga ME-sykdom er både inaktiv og utrent og ikke engang sterk nok til å åpne potetgullposer, knegg! Lurer fælt på hvor de musklene gjemmer seg

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:19   #62
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Er muskelmasse = muskelstyrke?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:36   #63
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Har nettopp fått tatt en kroppsanalyse med Inbody 720.

I forhold til høyde skulle min muskelmasse ligge mellom 32,4 og 39,6 kilo. Fasiten viste derimot at jeg hadde 48,5 kilo muskler. Det må jeg vel få lov til å være rimelig fornøyd med?

Idealvekta ble beregnet til 99,1. Da slipper jeg å stresse meg ned til 80 som tidligere planlagt

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:09   #64
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Wow! Du lever opp til navnet ditt med andre ord

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:28   #65
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Wow! Du lever opp til navnet ditt med andre ord

Hehe, takk. Navnet var visstnok ikke så ironisk som jeg hadde fryktet

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 20:16   #66
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Skulle likt å vært på en sånn inbody 720 vekt selv. Jeg prøvde en sånn Tanitavekt og den sa jeg hadde en muskelvekt på 64,4 kg - noe jeg syntes hørtes helt vanvittig mye ut. Fettprosenten lå på 21%. Hvordan skal man spise, eller skal man faste før man veier seg på en slik vekt?

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 21:41   #67
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Skulle likt å vært på en sånn inbody 720 vekt selv. Jeg prøvde en sånn Tanitavekt og den sa jeg hadde en muskelvekt på 64,4 kg - noe jeg syntes hørtes helt vanvittig mye ut. Fettprosenten lå på 21%. Hvordan skal man spise, eller skal man faste før man veier seg på en slik vekt?

Du kan gå inn på bodyanalyse.no og lese der. Tror det stod noe om at du ikke skal spise 2 timer før testen bl. a.
Der kan du også bestille time til test.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 02:15   #68
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Takk for tips - må sjekkes ut.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:06   #69
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hahahaha
Men, jeg vet det er manger her som enten har tatt kroppsanalyse, vært hos Lindberg-legen og veid seg på Tanita-vekt, eller har Tanita-vekt eller tilsvarende hjemme.
Kom fram kom fram!

hvor kjøper man det?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:11   #70
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

http://www.tv2underholdning.no/hjelp...26203.html#top

Ser at Tv2 hjelper deg testet slike vekter i 2006, men kanskje skjedd noe på markedet siden den gang? Noen som vet om nyere tester - evt har andre referanser?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:12   #71
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Skulle likt å vært på en sånn inbody 720 vekt selv.

Mener å huske du er Elixia-medlem? Endel av senerene har slike vekter (bla Carl Berner og Rignes Park). Koster rundt 500kr for veiing, men noen ganger har de tilbud.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 13:13   #72
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kilo muskler har dere?

400 for vektanalyse + veiledning på Golden Gym i akersgata. Man behøver ikke å være medlem

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned? Olli123 Lavkarbo generelt 15 08-09-09 00:03
Hvor mange kilo har dere gått ned? Janis Generell diskusjon 1 13-07-09 23:46
Hvor mange kilo har dere gått ned? frustrert frue Spørsmål og svar 34 28-05-09 09:42
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 10:28
Hvor mange gram fiber får dere i dere pr. dag? Kalorine Vedvarende vekttap 8 24-02-05 19:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no