Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Brødhjelp?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-10, 12:24   #1
Veteropaten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 14
Veteropaten er på en erverdig vei

Brødhjelp?

Hei dere proffe bakere!

HJELP

Nå har jeg bakt 2 forskjellige brød jeg har funnet oppskrift på her inne, Først Karin sitt (tror jeg det var, lenge siden jeg fant oppskriften) og nå Nabobrødet.
Jeg var ikke helt overbevist om smaken på nabobrødet, men det er sikkert soyasmaken jeg bare må bli vant til. Har tenkt å prøve med myseprotein en annen gang, må bare bruke opp en del av det andre først så det ikke blir stående.

Problemet er: De blir så innmari kompakte og harde. Det er ikke noe luft i dem i det hele tatt. Er det meningen?
Hjelper det om deigen får stå å heve? I såfall hvor lenge?

Eventuelt tar jeg imot tips om andre oppskrifter som faktisk hever litt/ikke er så kompakte med takk.

Vil så gjerne ha ett godt brød...

__________________



Veteropaten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver og feiler - vet ikke helt hvor jeg havner Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:39   #2
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: Brødhjelp?

Jeg synes det som heter det perfekte ketolysebrødet er veldig godt. Det er enkeltå lage, og holder seg 2 uker i kjøleskap. Det er heller ikke noe soyaprotein i det. Ellers selger jo spis-deg-slank.no ferdige mixer som du kan lage sjøl. De selger også frosne brød, men det holder ikke så lenge, så spørs jo hvor mye brød du spiser. Jeg spiser ikke hver dag, så da blir det mer praktisk å lage det sjøl, og fryse ned i skiver

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:49   #3
Veteropaten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 14
Veteropaten er på en erverdig vei

Sv: Brødhjelp?

Har du oppskrift på det brødet? Og blir det litt luftig?

__________________



Veteropaten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver og feiler - vet ikke helt hvor jeg havner Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:52   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Brødhjelp?

Flyttet til Spørsmål om matvarer og oppskrifter

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:35   #5
Dinomor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
Dinomor er på en erverdig vei
Smile

Sv: Brødhjelp?

Har prøvd flere typer brød men vender alltid tilbake til disse. Utrolig enkle å lage og smaker fantastisk godt Oppbevarer de i kjøleskap.

Grund till LCHF-bröd, 20 st (grunnoppskrift til LCHF-brød)
http://airamsmat.webblogg.se/category/recept-9.html

Du finner de litt nede på siden som du får opp.

Lagde selv 3 slike porsjoner som jeg hadde med deg til Tyrkia i sommer, oppbevarte de i kjøleskap og hadde brød i nesten 2 hele uker. Smakte like godt gjorde de også

Lykke til!

Dinomor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:53   #6
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brødhjelp?

Du finner oppskriften under bakevarer. Det er ganske kompakt brød, men jeg synes det er godt. Jeg ganger oppskriften med 3, men lager 2 brød av det så det ikke skal bli så lavt.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som har bakt litt. Brødhjelp. SkinnyToBe Ketolysekuren 12 03-01-08 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no