Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-09, 14:57   #26
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Jeg må bare, som vanlig, signere Photos kloke ord.

Her får du forresten kjøpt rockering:
http://www.sports-hoop.com/main_adult100.html

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 16:33   #27
Brantjoa
Juniormedlem
 
Brantjoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 19
Brantjoa er på en erverdig vei

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Opprinnelig lagt inn av Frida, her.

Men jeg følger jo ikke ketose! Har lavt fett-innhold istedet, og følger mer Fedon. Så det burde vel være like greit?


nei Fedon har jo en lavkarbo og lavfett teori.. så det er ikke det jeg snakker om

__________________




"Jeg er som grandiosa, ikke bra men ganske fengende"
Brantjoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 16:41   #28
Brantjoa
Juniormedlem
 
Brantjoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 19
Brantjoa er på en erverdig vei

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En antagelse bare, men tipper kanskje at kameraten din aldri har hatt overvekt og insulinresistens? For egen del er dette nærmest et farlig råd! Jeg blir direkte dårlig om jeg får i meg høykarbo, og det har langvarige konsekvenser, og det funker ekstremt dårlig for meg å karbe meg opp og gå inn og ut av ketose (med mindre det er med lavglykemiske matvarer). Og jeg er ikke alene om dette.

Frida: Fedon er jo ikke direkte lavfett, enn om det er magrere enn f.eks Atkins og Ketolyse. Det er ikke lurt å gå for lavt på fettet.

Jeg vet ikke hva du feks spiser til frokost, men jeg har det nesten som praksis at jeg skal ha i meg en del fett om morgenen så jeg spiser 3-4 stekte egg og 3 baconskiver og grønnsaker til.. da får jeg ketosen godt i gang om morgenen.
Veldig mange som har kommentert kameraten min med å si akkurat det samme.. men han har faktisk vært oppe i 130 kg og han er vel 180 høy eller noe rundt der..
Min mor har diabetes og før jeg kom hjem og så at hun burde prøve ketose hadde hun fått beskjed om at hun merst sannsynelig måtte begynne på insulin sprøyter.. og hun har kjørt samme løp som meg med 3 uker på og 1 dag av.. hun ringte meg i dag og var utrolig glad fordi hun hadde ett fastende blodsukker på 8 og det hadde hun ikke hatt på mange år..
men det er jo sant det su sier om at det er ganske induviduelt hvordan man reagerer men for meg fungerer det helt fantastisk..

__________________




"Jeg er som grandiosa, ikke bra men ganske fengende"
Brantjoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:19   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Vel, jeg prøvde oppkarbing for ca et år siden. Fire dager omtrent med grovt brød, müsli, juice, fullkornsspagetthi, villris, sånne ting som folk ser på som "sunt", dette fordi vekta hadde stått stille i over et år. I løpet av dag to hadde jeg mitt første migreneanfall på to år, jeg reagerte allergisk på hunden til foreldrene mine hvilket jeg ikke hadde gjort siden jeg la om kostholdet (altså to år tidligere), jeg sov knapt, hadde oppblåst mage, og traktorspor i bena etter sokkene ... Jeg gikk opp tre kg på disse dagene. Og selv om jeg gikk rett på ketogen kost og holdt meg der, så gikk jeg ytterligere opp ca ni kg det følgende halve året, og blodsukkeret mitt økte nesten til diabetesnivåer ... Jeg er "bare" insulinresistent", og likevel så hadde jeg såpass fæle bivirkninger.

Jeg spiser LCHF, altså mye fett, og frokosten min er ikke ulik din. Eller middagen. Eller kveldsmaten. Jeg har i grunn slutta å sette merkelapper på måltider.
Det er flere grunner til at jeg synes rådene dine er på grensen til hårreisende, særlig å gi til en nybegynner, jeg har dessverre ikke så mye tid nå til å ta den diskusjonene.
Men, et fastende blodsukker på 8 er fortsatt fryktelig høyt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:04   #30
Brantjoa
Juniormedlem
 
Brantjoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 19
Brantjoa er på en erverdig vei

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Den er grei.. kansje dumt av meg og komme brasende inn med dette.. men jeg har hatt en positiv erfaring med det da :-) det er vel det jeg kan si..

__________________




"Jeg er som grandiosa, ikke bra men ganske fengende"
Brantjoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:11   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Joda, men kostholdsendring handler også om å legge om vanene, og jeg vet ikke om det er en allment lur ting å gå tilbake til de dårlige vanene med tre ukers mellomrom. Man må ikke nødvendivis leve så strengt som du skikkerer heller. Kan egentlig bare tenke meg at kroppen vil stresse noe fryktelig om den skal gå fra nullkarbo, til perioder hvor man spiser seg opp til å kunne innta ting som potetgull

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:19   #32
Brantjoa
Juniormedlem
 
Brantjoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 19
Brantjoa er på en erverdig vei

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Skjønner den veldig godt.. men det jeg gjorde var ikke å mase i meg potetgull og sjokolade, fordi det hadde jeg rett og slett ikke lyst på.. og når jeg tenker på meg selv som godt kunne trykke ned en potetgullpose og en melkesjokoladeplate på en daff lørdagskveld.. så jeg spiste på lørdagen: havregryn og litt melk.. en ostebricks til lunch og pizza til middag.. jeg må vel si at jeg følte meg ikke veldig bra på søndag men etter en god og fet frokost var både magen og hodet mitt i bedre form.. og det er iallefall ganske mange som har en positiv erfaring med periodisk ketose..

__________________




"Jeg er som grandiosa, ikke bra men ganske fengende"
Brantjoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ditt beste tips til rask vektnedgang Bollemina Lavkarbo generelt 29 08-03-10 10:21
Pause fra Atkins/Ketolyse EN dag, hvor mye kan man forvente å gå opp? Musungen Spørsmål og svar 8 12-04-09 22:40
Hvor rask opptrapping av karber? Elephanta Ketolysekuren 3 08-03-09 21:26
Hvor mye nedgang kan jeg forvente? (ketolyse) cheesedoodle Spørsmål og svar 3 26-01-09 13:42
Hvor mye kan man egentlig forvente (i vektnedgang) matitt Spørsmål og svar 3 30-11-08 16:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no