Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-12, 21:17   #13651
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hvorfor må alle på død og liv fortelle meg hvor fælt jeg kommer til å ha det etter tanntrekking i morra?? jeg som ikke grudde meg i hele tatt er begynt å grue meg masse, ettersom jeg har veldig lav smerteterskel...


Er det en spesiell slags tanntrekking, eller? Jeg trakk fire på en gang. Det var ikke fælt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-04-12, 21:30   #13652
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Manne og Kitsu, hm, ringorm var ikke noen hyggelig tanke, men tror flekkene er ru over alt. Har hatt hunder i sengen .... men de klør ikke.
Har ikke pleid å ha atopisk eksem, men har det siste året vært plaget først på pekefingeren med kløe, tynn og sprukken hud. Begynte et sted, og spredde seg til hele fingeren og så fortsvant det, og begynte på lillefinger på samme hånd. Veldig plagsomt i vinter med den tynne såre huden. Og nå disse runde flekkene.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 11-04-12, 21:32   #13653
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

takk folkens! godt å høre at man ikke nødvendigvis kreperer av smerte...

nellie: det er en visdomstann som må fjernes kirurgisk...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-04-12, 21:33   #13654
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Når begynner de å klippe skiltene til de som ikke har betalt veiavgift? (Kjære NAV, please send meg penger snart!)

Mener det er etter sommerferien, type august/september

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-04-12, 22:23   #13655
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hvorfor må alle på død og liv fortelle meg hvor fælt jeg kommer til å ha det etter tanntrekking i morra?? jeg som ikke grudde meg i hele tatt er begynt å grue meg masse, ettersom jeg har veldig lav smerteterskel...

Stakkar! Lykke til. Det går som regel mye bedre enn man tror.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 11-04-12, 22:26   #13656
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

takk! får heldigvis beroligende, og så skal mannen være med (pga beroligende medisin) og så blir han hjemme fra jobb med meg etterpå. og han har lovt å lage blomkålssuppe og kokosmelkis..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-04-12, 22:28   #13657
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

takk folkens! godt å høre at man ikke nødvendigvis kreperer av smerte...

nellie: det er en visdomstann som må fjernes kirurgisk...

Jeg har gjort det kirurgisk, og det er i grunn ganske smooth sailing. Eneste ubehagelig er rykkinga, liksom. Men jeg syntes ikke det var så verst vondt etterpå. Tok aldri ut forte-resept en gang. Holdt med litt paracet+ibux en gang første dagen.
Og, en morsom ting -det tok UTROLIG mye kortere tid for såret å gro siste gangen, mot den første gangen. Da hadde jeg lagt om kostholdet i mellomtiden. I det hele tatt har groevnen min tatt seg en real opptur siden dess! Og jeg tryner litt mer enn snittet ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-04-12, 22:40   #13658
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

photo: herlig! har jo merka at jeg har god ... "groevne", så satser på at det går smuuuth.

men. når man får sosialhjelp, kan man få nav til å dekke dette? det var ikke helt planlagt, kan man si. akuttime i går, hvor jeg fikk beskjed om at jeg måtte fjerne tanna. kostnaden til sammen for meg vil bli rundt tre tusen, og det er liksom ingenting man tilfeldigvis har ekstra når man har øk. sosialhjelp....

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-04-12, 22:51   #13659
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er det en spesiell slags tanntrekking, eller? Jeg trakk fire på en gang. Det var ikke fælt.

Har trukket 2 visdomstenner jeg - og det holdt med de 2 ibuxene jeg fikk hos tannlegen før jeg dro. Slapp av - dette går helt sikkert mye bedre enn du tror

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 11-04-12, 22:57   #13660
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

photo: herlig! har jo merka at jeg har god ... "groevne", så satser på at det går smuuuth.

men. når man får sosialhjelp, kan man få nav til å dekke dette? det var ikke helt planlagt, kan man si. akuttime i går, hvor jeg fikk beskjed om at jeg måtte fjerne tanna. kostnaden til sammen for meg vil bli rundt tre tusen, og det er liksom ingenting man tilfeldigvis har ekstra når man har øk. sosialhjelp....

Det vet jeg ikke. Da må det nok i tilfelle være offentlig tannhelsetjeneste ... (Gjelder i alle fall dersom man er under f.eks. psykiatrisk behandling. Holder faktisk om man går jevnlig til psykolog).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-04-12, 23:02   #13661
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan fjerne tran-lukt fra klær?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-04-12, 23:16   #13662
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Er huden like ru på hele feltet eller er huden friskere i midten? OM den er frisk i midten av flekkene og du har vært bortpå katt eller hund i det siste kan det være Ringorm. Er det det får du salve på apoteket som tar det bort.

Høres ut som det kan være ringorm, ja. Men du trenger ikke å ha vært i kontakt med dyr for å få det.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-04-12, 23:20   #13663
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har nå sittet laaaang tid og funnet klær inne på Celbes, og skal bestille, og så får jeg opp at jeg må betale kontant. Men jeg vil ha faktura. Jeg forstår ikke dette, jeg finner ingen steder på hovedsiden hvor jeg kan registrere meg som kunde, ikke annet enn det som kommer opp når jeg prøver å bestille.
Det står at for å få faktura i posten så må man være registrert og søke om det??? Er ikke det litt tungvindt? Er det jeg som missforstår?? På ellos får jeg faktura i posten etter at varen er kommet.

Noen som vet hvorfor jeg ikke får registrert meg hos celbes, og hvorfor jeg ikke får lagt inn at jeg ønsker en faktura i posten? har ikke mulighet til å betale kontakt.

sukk får ringe dem i morgen.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 11-04-12, 23:24   #13664
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Manne og Kitsu, hm, ringorm var ikke noen hyggelig tanke, men tror flekkene er ru over alt. Har hatt hunder i sengen .... men de klør ikke.
Har ikke pleid å ha atopisk eksem, men har det siste året vært plaget først på pekefingeren med kløe, tynn og sprukken hud. Begynte et sted, og spredde seg til hele fingeren og så fortsvant det, og begynte på lillefinger på samme hånd. Veldig plagsomt i vinter med den tynne såre huden. Og nå disse runde flekkene.

Atopisk eksem spesifikt er noe man ofte har fra barnsben av, men det kan jo være en annen form for eksem og. Eller at du reagerer på noe. Du kan jo prøve med f.eks. vitapan en stund og se om det hjelper, dersom du tror det er eksem.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-04-12, 23:53   #13665
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Manne og Kitsu, hm, ringorm var ikke noen hyggelig tanke, men tror flekkene er ru over alt. Har hatt hunder i sengen .... men de klør ikke.
Har ikke pleid å ha atopisk eksem, men har det siste året vært plaget først på pekefingeren med kløe, tynn og sprukken hud. Begynte et sted, og spredde seg til hele fingeren og så fortsvant det, og begynte på lillefinger på samme hånd. Veldig plagsomt i vinter med den tynne såre huden. Og nå disse runde flekkene.

Psoriasis? Faren min har psoriasis og det er visst arvelig, så hver gang jeg får et utslett så er jeg redd for at det er psoriasis.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 12-04-12, 00:00   #13666
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

photo: herlig! har jo merka at jeg har god ... "groevne", så satser på at det går smuuuth.

men. når man får sosialhjelp, kan man få nav til å dekke dette? det var ikke helt planlagt, kan man si. akuttime i går, hvor jeg fikk beskjed om at jeg måtte fjerne tanna. kostnaden til sammen for meg vil bli rundt tre tusen, og det er liksom ingenting man tilfeldigvis har ekstra når man har øk. sosialhjelp....

Vet ikke om det er slik enda, men før fikk man dekket noe når visdomstanna må skjæres ut.
Har fjernet tre av mine kirurgisk, og det gikk mye kjappere og var mye mindre vondt enn den som ble trukket.
Lykke til!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 12-04-12, 00:08   #13667
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kirurgisk fjerning koster 1800 kr per tann. (egenandelen) hvertfall det jeg betalte for et par år siden. men det er jo uansett en del penger

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 12-04-12, 00:22   #13668
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Vet ikke om det er slik enda, men før fikk man dekket noe når visdomstanna må skjæres ut.
Har fjernet tre av mine kirurgisk, og det gikk mye kjappere og var mye mindre vondt enn den som ble trukket.
Lykke til!

Panne! Det glemte jeg jo å si. Tannlegen min henvendte meg til kjevekirurgisk poliklinikk på Ullevål ettersom den måtte fjernest kirurgisk, og da betalte jeg bare spesialist-egenandel på ca 300 kroner (Ligger vel på 308 nå?!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-04-12, 08:43   #13669
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en hevelse rett der brystbeinet slutter, i mellomgulvet. Hvis jeg tar på det kjennes det ut som om noen trykker på halsen min fra innsida. I det siste har jeg også kjent at hevelsenpulserer f.eks når neg har lagt meg, noen som har noen ide om hva det kan være?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-04-12, 08:56   #13670
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har en hevelse rett der brystbeinet slutter, i mellomgulvet. Hvis jeg tar på det kjennes det ut som om noen trykker på halsen min fra innsida. I det siste har jeg også kjent at hevelsenpulserer f.eks når neg har lagt meg, noen som har noen ide om hva det kan være?

Det er iallfall i området solar plexus... hvor en stor vene og en stor arterie krysser hverandre...? Å trykke hardt på slike steder er gjerne veeeeldig ubehagelig, ja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Celiac_plexus

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 12-04-12, 09:01   #13671
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er iallfall i området solar plexus... hvor en stor vene og en stor arterie krysser hverandre...? Å trykke hardt på slike steder er gjerne veeeeldig ubehagelig, ja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Celiac_plexus

Nei, det er lenger opp, utenpå selve brystbeinet på en måte. Ikke i "tom rommet". Når jeg ser meg sidelengs i speilet ser jeg hevelsen utenpå brystbeinet (selv med min ekstra polstring).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-04-12, 09:06   #13672
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har en hevelse rett der brystbeinet slutter, i mellomgulvet. Hvis jeg tar på det kjennes det ut som om noen trykker på halsen min fra innsida. I det siste har jeg også kjent at hevelsenpulserer f.eks når neg har lagt meg, noen som har noen ide om hva det kan være?

Brissel?

Høre med legen? Rare hevelser hos relativt nybake mødre skal tas alvorlig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-04-12, 09:13   #13673
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Brissel?

Høre med legen? Rare hevelser hos relativt nybake mødre skal tas alvorlig!

Det er i området ja

Jeg føler meg ikke så nybakt lenger... Og jeg har hatt dette til og fra siden slutten av tenårene. Ble undersøkt for galleproblemer da jeg var atten pga det (da var det med smerter utover på høyre side i tillegg), men de fant ikke noe.
Uff ja, må nok til legen med det, men jeg gruer meg Fikk sambo til å sjekke hva han mente om hevelsen for en times tid siden, og er fortsatt kjempekvalm og har snøringsfornemmelser i halsen etterpå, selv om han ikke trykket på det, men bare strøk forsiktig over.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-04-12, 10:28   #13674
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Når begynner de å klippe skiltene til de som ikke har betalt veiavgift? (Kjære NAV, please send meg penger snart!)

Det er vel ikke før mye nærmere sommeren vel? I år får man ikke oblater heller så jeg i avisa forleden dag, så jeg aner ikke, men oblatene pleide da å komme et par mnd etter betalingsfristen?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 12-04-12, 11:08   #13675
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva gjør man når man har vunnet 15 poser chips og ikke spiser sånt?

Jeg er nødt til å hente de på postkontoret i dag.. Kanskje gi de bort til venner?

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no