Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-06, 22:49   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Har laget egen tråd til spørsmålene dine, - du fikk ikke noen svar fordi de var postet poå feil sted. Mistet dessverre originalposten din i farten !

Opprinnelig lagt inn av SjokoMons

Synes det er litt lite info utveksling inne her på forumet til Ketolysekuren, jeg er ganske nyskjerig på hovrdan det går med andre der ute som er på kuren...!Så har dere noe å dele så må dere gjøre det, så kan vi lære av hverandre

Er jo usikker på det meste når man er både ny på kur og på forumet her, så jeg håper å få til å dytte i gang noe info diskusjon her!

Jeg er ganske lav bare 150cm og lurer på om jeg spiser for mye i forhold til å nå idialvekten min... Noen som kan gi litt innputt på det? For jeg tenker at det som er en posjon i boka til Torkil P. Andersen kan jo vere beregnet på mennesker med en større idealvekt? Og er derfor for mye for meg til at jeg går ned på det selv om jeg er i ketose?

oxo lurer jeg på om noen flere føler sult på denne kuren? Man skal jo egentlig ikke det vel? Jeg er et matvrak og lurer på hvordan jeg skal bli kvitt denne sultfølelsen.

Nå lurer vel dere på om jeg følger kuren til pungt å prikke og jeg trur da jeg gjør det! Tar pillene mine og følger boka til Torkil så godt jeg kan klare å tolke den. Har blitt som en oppslagsbok for meg, er det noe jeg lurer på så ser jeg etter i den!

OXO luere jeg på dette med kofein!???... Er det noen som kan forklare meg hvorfor noen ikke kan dikke dette, mens andre kan... Er det kabo i kaffen? jeg har nemelig lest at det er 0,5g karb i 100g kaffe... er dette da i tørr vare eller ?

Lurer oxo på om det kan vere farlig med en en kjempe sprekk når det gjelder å spise for mye fett? Jeg har nemelig fått så utrolig sug på fett, altså meierismør og Cocosa! Jeg trur jeg klarte å stappe i meg nermere 200g blanding av meirismør og Cocosa i sta, bare gaflet i meg er det flere som opplever dette? Oxo er man bare sånn passe mett etterpå!!! Er det noe spesielt galt med meg kansje? hehe...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 23:18   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Og så skal jeg prøve å svare:

Sitat:

Synes det er litt lite info utveksling inne her på forumet til Ketolysekuren, jeg er ganske nyskjerig på hovrdan det går med andre der ute som er på kuren...!Så har dere noe å dele så må dere gjøre det, så kan vi lære av hverandre

Det er masse info her ! Du har bare ikke funnet den enda. Folk utveksler erfaringer hele tiden. Og Torkil er inne og svarer ved mer eller mindre jevne mellomrom.

Sitat:

Er jo usikker på det meste når man er både ny på kur og på forumet her, så jeg håper å få til å dytte i gang noe info diskusjon her

!

Ja, om du vil diskutere så er det bare å sette igang.

Sitat:

Jeg er ganske lav bare 150cm og lurer på om jeg spiser for mye i forhold til å nå idialvekten min... Noen som kan gi litt innputt på det? For jeg tenker at det som er en posjon i boka til Torkil P. Andersen kan jo vere beregnet på mennesker med en større idealvekt? Og er derfor for mye for meg til at jeg går ned på det selv om jeg er i ketose?



Det er litt vanskelig å si hva som er DIN idealvekt. Men når du er 1,50 høy, men et sted mellom 45 og 56 kg burde være normalt. Vet ikke jvs du veier nå så det er litt vanskelig å si hvor mye du bør spise. Men når du går på Ketolysekuren skal du ikke telle kalorier eller mengde, du skal telle karbohydrater. Og da gir mengden mat seg selv. Det er begrenset hva og hvor mye du kan spise og ligge på 15 karber. Derfor er det viktig å veie og måle i begynnelsen, slik at du lærer deg hvor mye av hva det er i maten og hvordan du kan sette sammen måltider - og ligge på 15-20 karber pr dag.

Sitat:

oxo lurer jeg på om
noen flere føler sult på denne kuren? Man skal jo egentlig ikke det vel? Jeg er et matvrak og lurer på hvordan jeg skal bli kvitt denne sultfølelsen.

Om du spiser riktig etter boka og er i ketose skal du ikke ha sultfølelse. Sultfølelsen er som regel ustabilt blodsukker/insulin nivå. Har du det er det kanskje noe kunstig søtstoff eller koffein som gjør at du kjenner det slik.

Sitat:

OXO luere jeg på dette med kofein!???... Er det noen som kan forklare meg hvorfor noen ikke kan dikke dette, mens andre kan... Er det kabo i kaffen? jeg har nemelig lest at det er 0,5g karb i 100g kaffe... er dette da i tørr vare eller ?

Antall karber i kaffe er så lite at det ikke har noe å bety. Det er koffeinen som kan spille kroppen et puss. Mange lavkarbo tilhengere inntar koffeinholdig drikke uten noe problem eller stans i vekttap. Dessverre er det også mange som er ømfintlige. Personer med sterk insulinresistens kutte ned, eller kanskje kutte koffein helt ut. Hvis du har hatt en jevnt vekttap som så stopper helt opp, OG du følger planen etter boka, kan det være en god ide å kutte ut koffein for en periode for å se om det hjelper. Noen får altså ustabilt blodsukker av kaffe og det kan gi sultfølelse.

Sitat:

Lurer oxo på om det kan vere farlig med en en kjempe sprekk når det gjelder å spise for mye fett? Jeg har nemelig fått så utrolig sug på fett, altså meierismør og Cocosa! Jeg trur jeg klarte å stappe i meg nermere 200g blanding av meirismør og Cocosa i sta, bare gaflet i meg er det flere som opplever dette? Oxo er man bare sånn passe mett etterpå!!! Er det noe spesielt galt med meg kansje? hehe...

Direkte farlig er det nok ikke, men det er hverken normalt, sunt eller særlig lurt med tanke på fordøyelsen din. 200 gram blanding av fett og meierismør er det - unnskyld språket - idioti å spise. Og spiser du mer fett enn kroppen takler må det jo lagres et sted...... Ikke lurt nei ! Slike "sprekker" bør du absolutt slutte med - iallefall om du har tenkt å gå ned i vekt, - og det er IKKE å følge ketolysekuren til punt og prikke som du sier du gjør. Trodde du tulla jeg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 13:15   #3
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Nille

Direkte farlig er det nok ikke, men det er hverken normalt, sunt eller særlig lurt med tanke på fordøyelsen din. 200 gram blanding av fett og meierismør er det - unnskyld språket - idioti å spise. Og spiser du mer fett enn kroppen takler må det jo lagres et sted...... Ikke lurt nei ! Slike "sprekker" bør du absolutt slutte med - iallefall om du har tenkt å gå ned i vekt, - og det er IKKE å følge ketolysekuren til punt og prikke som du sier du gjør. Trodde du tulla jeg

Ja jeg er enig her var bare den ene sprekken i går! Kansje det hjelper å kutte ut kaffe og svart te da, så jeg ikke får den sultfølelsen... det må jeg prøve! Jeg er helt enig med deg at det jeg gjorde i går var helt idiotisk!hehe..huff

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 14:39   #4
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Hei
Ser at du etterlyser andre som også går på ketolysekuren. Jeg har gått snart i 4 mnd...og har gått ned nesten 15 kg. Har av og til vært sulten...men har da oppdaget at det har gått veldig lang tid siden siste måltid :-) Alt har en årsak, slik er det bare.
Er bare i begynnelsen at man må veie maten, til slutt vet man det bare og da er det mye mindre stress.
Nå vet ikke jeg helt hvor lenge du har gått på ketolysekuren, men jeg er sikker på at når resultatene kommer så kommer motivasjonen din til å komme også! Lykke til

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 18:01   #5
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Hei hei.
Jeg har gått på ketolysekuren 7 uker, begynner på uke 8 imorgen og gått ned 12kg. Det går overraskende bra heldigvis, har prøvd noen kurer før så det er godt noe fungerer. . Jeg kan drikke både te og brus, men drakk ganske mye før, helt til nille gjorde meg oppmerksom på at det nok ikke var så lurt. Før drakk jeg inntil 1,5l pr dag, nå drikker jeg ca 0,5l og kanskje en kopp eller to med te.
Ble litt svimmel og fikk synsforstyrrelser her noen dager og tror det kan komme av for lite mat. Var litt sløv og spiste veeeldig lite, kanskje etpar egg og en tomat hele dagen men + drikke da.
Har bestemt meg for å øke til 20karb nå, økningen er i form av mer grønnsaker. Tok en frossen 500g pose idag og delte på 5 porsj, kokte den ene porsjonen+ca 100g med brokkoli. Etterpå fant jeg ut at det kanskje ble i meste laget når jeg også spiste 1 løvsteik og 2 stk stekt laks+2 kokte egg og 1 tomat idag morges. Noen som er flinke å regne hvor mye karb det blir??
På lørdag prøvde jeg meg på taco, kun kjøttdeig, ost, salat og rømme, men vi hadde jo tacokrydder i kjøttdeigen da, er det dumt å spise??

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 18:02   #6
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Eh, ikke 12kg, men 10 kg.....Det var vel ønsketenkning hihi.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 18:03   #7
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Enig med grethe, motivasjonen kommer med tap av kilo.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 20:25   #8
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Grethe

Er bare i begynnelsen at man må veie maten, til slutt vet man det bare og da er det mye mindre stress.
Nå vet ikke jeg helt hvor lenge du har gått på ketolysekuren, men jeg er sikker på at når resultatene kommer så kommer motivasjonen din til å komme også! Lykke til

Ja det er litt stress med denn veingen, det blir man litt sliten av. Jeg har gått på kuren i ca 2 uker men har nokk hatt i meg for mye søtningsstoffer, kaffe og te. Har en tendens til å drikke ca 3 liter te + masse kaffe hver dag. Men nå har jeg lært at jeg ikke skal ha i meg det lengere Blir en utfordring men jeg skal nokk klare meg på rent vann oxo!

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 20:34   #9
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

[quote=snupperella]Hei hei.
Jeg kan drikke både te og brus, men drakk ganske mye før, helt til nille gjorde meg oppmerksom på at det nok ikke var så lurt. Før drakk jeg inntil 1,5l pr dag, nå drikker jeg ca 0,5l og kanskje en kopp eller to med te.

Jeg trur ikke jeg kan drikke brus eller te for jeg blir sulten hver gang jeg drikker te

Ble litt svimmel og fikk synsforstyrrelser her noen dager og tror det kan komme av for lite mat. Var litt sløv og spiste veeeldig lite, kanskje etpar egg og en tomat hele dagen men + drikke da.

Oj... det var ekstremt lite mat!

Har bestemt meg for å øke til 20karb nå, økningen er i form av mer grønnsaker. Tok en frossen 500g pose idag og delte på 5 porsj, kokte den ene porsjonen+ca 100g med brokkoli. Etterpå fant jeg ut at det kanskje ble i meste laget når jeg også spiste 1 løvsteik og 2 stk stekt laks+2 kokte egg og 1 tomat idag morges. Noen som er flinke å regne hvor mye karb det blir??

er ikke dreven nokk til å hjelpe deg der må i såfal vite hvor mye en tomat veier, så jeg får dytte den videre! Men jeg trur det er sunnere en bare et par egg og en tomat hele dagen!hehe..

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 22:14   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Om du titter i dagboka mi får du en ide om hva jeg spiser i løpet av en dag Jeg har begynte på lavkarbo i slutten av februar, begynte med ketolyse i mars og har per i dag gått ned 7 kilo Jeg registrerer hva jeg spiser inni fitday.com for å holde kontroll og for meg er det lite stress å gjøre

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 18:38   #11
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Om du titter i dagboka mi får du en ide om hva jeg spiser i løpet av en dag Jeg har begynte på lavkarbo i slutten av februar, begynte med ketolyse i mars og har per i dag gått ned 7 kilo Jeg registrerer hva jeg spiser inni fitday.com for å holde kontroll og for meg er det lite stress å gjøre

Jeg begynte 14.mars på ketolyse. Skal jammen meg ta en tur å kikke i dagboka di, på fitday.com var jeg men jeg synes ikke det var lett. Alt er jo på engelsk og jeg visste ikke hva alt heter på engelsk. Skulle ønske det var et slikt sted på norsk jeg. Hadde vært veldig kjekt. Virka veldig greit.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 18:58   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av snupperella

Jeg begynte 14.mars på ketolyse. Skal jammen meg ta en tur å kikke i dagboka di, på fitday.com var jeg men jeg synes ikke det var lett. Alt er jo på engelsk og jeg visste ikke hva alt heter på engelsk. Skulle ønske det var et slikt sted på norsk jeg. Hadde vært veldig kjekt. Virka veldig greit.

Man kan legge inn egne matvarer.. så jeg har rett og slett registrert alt jeg bruker av mat etterhvert som jeg har brukt det

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 19:03   #13
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Om du titter i dagboka mi får du en ide om hva jeg spiser i løpet av en dag Jeg har begynte på lavkarbo i slutten av februar, begynte med ketolyse i mars og har per i dag gått ned 7 kilo Jeg registrerer hva jeg spiser inni fitday.com for å holde kontroll og for meg er det lite stress å gjøre

Prøvde å gå inn der igjen nå men jeg vet jo ikke høyda mi i feet og inches he he.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 19:14   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av snupperella

Prøvde å gå inn der igjen nå men jeg vet jo ikke høyda mi i feet og inches he he.


Det fikser du her
http://digitaldutch.com/unitconverter/

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 20:14   #15
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av snupperella

Jeg begynte 14.mars på ketolyse. Skal jammen meg ta en tur å kikke i dagboka di, på fitday.com var jeg men jeg synes ikke det var lett. Alt er jo på engelsk og jeg visste ikke hva alt heter på engelsk. Skulle ønske det var et slikt sted på norsk jeg. Hadde vært veldig kjekt. Virka veldig greit.

Jeg synes oxo friday,com er vanskelig siden jeg har dysleksi er det helt umulig for meg med sånne engelske greier for jeg kan ikke lese engels

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 14:31   #16
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Det fikser du her
http://digitaldutch.com/unitconverter/

Tusen tusen takk.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 14:35   #17
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av SjokoMons

Jeg synes oxo friday,com er vanskelig siden jeg har dysleksi er det helt umulig for meg med sånne engelske greier for jeg kan ikke lese engels

Ja da er det enda vanskeligere. Jeg kan godt engelsk men det var litt vanskelig og spesielt når jeg har dårlig tid som jeg alltid har he he. Vi får håpe det kommer noe norsk sånne greier snart.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no