Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan man spise så mye baconsvor man vil

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-06, 12:58   #1
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Kan man spise så mye baconsvor man vil

Lurer på om noen vet om man kan spise så mye baconsvor man vil. Siden det er 0 karbo. Er greit å spise om kvelden om jeg er litt sugen på noe å har brukt opp "karbokvota" for dagen.

Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 14:34   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil


Maarud Bacongull i svart pose er OK. Gammeldags Baconsvor i Brun/beige/grå pose fra Maarud er OK. Kims er også OK, men dessverre er det litt lureri når de merker med 0 karber. De har ikke plikt til å merke når varen inneholder mindre enn 1 karb pr 100 gram. Men så mye spiser vi allikevel ikke på en gang vel ? Så da gjør det ikke noe.

Saltet er verre. Salt binder vann ! Med måte syns jeg du kan spise i vei !


Så mye du vil ?? Nei, det tor jeg ville være dumt gjort, men om du orker så mye du vil er jo en annen sak. personlig blir jeg direkte uvell før jeg har klart å tømme en liten 45 grams pose med Gammeldags (som er den beste).



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 15:17   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Opprinnelig lagt inn av Nille

Saltet er verre. Salt binder vann ! Med måte syns jeg du kan spise i vei !

Har alltid lurt på hvorfor folk er så opptatt av at salt binder vann. Gjør det noe da?
Fettet i bacongullet er vel transfett, og da er det jo ikke noe særlig å fråtse i bacongull, men fint å kose seg med innimellom.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 15:32   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Har alltid lurt på hvorfor folk er så opptatt av at salt binder vann. Gjør det noe da? .

Du har ikke vært her inne så lenge og sett alle de mer eller mindre fortvilte posterne som lurer på hvorfor vekta har gått opp "siden de har bare spist lovlige ting og vært såååå flinke hele uka" - også inneholder menyen baconcrisp i mengder... Så får de beksjed om å kutte ut crispet, og så kommer de tilbake til normalen igjen.

Derfor altså !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 21:26   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Har alltid lurt på hvorfor folk er så opptatt av at salt binder vann. Gjør det noe da?
Fettet i bacongullet er vel transfett, og da er det jo ikke noe særlig å fråtse i bacongull, men fint å kose seg med innimellom.

Om fettet i bacomsvoren er transfett kan jeg ikke svare på ,men en ting kan jeg si. Drikker du nok vann forsvinner også saltet, Jo mer vann du drikker mere salt tåler du.
Punkt 2. Dersom du kjører i deg en masse raske karber så er poenget med vann og salt borte.Og det kan gå dager før du er i rute

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 26-04-06, 18:49   #6
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Så konklusjonen er , spis baconsvor med måte? Men jeg kjøper mitt på europris. Står 0 karbo der også. Jeg blir ikke kvalm om jeg spiser halve posen jeg.he he

snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-04-06, 18:53   #7
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Men nå må jeg spørre. Var innpå og spurte om ting og skrev innlegg i går, men jeg vet jo ikke hvordan jeg kommer tilbake dit og ser svarene. Vet du?

snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-04-06, 21:22   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Har alltid lurt på hvorfor folk er så opptatt av at salt binder vann. Gjør det noe da?
Fettet i bacongullet er vel transfett, og da er det jo ikke noe særlig å fråtse i bacongull, men fint å kose seg med innimellom.

Mente ikke bacon-fettet når jeg skrev det der, men om det er tilberedt i vegetabilsk fett som er blitt ødelagt

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-06, 21:24   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Opprinnelig lagt inn av snupperella

Men nå må jeg spørre. Var innpå og spurte om ting og skrev innlegg i går, men jeg vet jo ikke hvordan jeg kommer tilbake dit og ser svarene. Vet du?

Gå inn i kontrollpanalet ditt å se på abonnerte tråder.
Eller klikk her: http://forum.lavkarbo.no/subscriptio...ewsubscription

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-06, 20:18   #10
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Gå inn i kontrollpanalet ditt å se på abonnerte tråder.
Eller klikk her: http://forum.lavkarbo.no/subscriptio...ewsubscription


Tusen takk!!!!!

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 12:25   #11
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien
Question

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Hei og hopp nå lurer jeg på noe angående Baconchips for på posen til Kims står det 0 karbohydrat, men på innhold står det både at det er sukker og druesukker av mais!

Da lurer jeg på mengden sukker! For det står tidligere her at vi kan beregne ca 1g karbo selv om det sår 0...

Jeg får følelsen av at det er mye sukker jeg når det står først av ingrediensene også... trudde liksom de skrev det som var mest av først

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 12:37   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise så mye baconsvor man vil

Opprinnelig lagt inn av SjokoMons

Hei og hopp nå lurer jeg på noe angående Baconchips for på posen til Kims står det 0 karbohydrat, men på innhold står det både at det er sukker og druesukker av mais!

Da lurer jeg på mengden sukker! For det står tidligere her at vi kan beregne ca 1g karbo selv om det sår 0...

Jeg får følelsen av at det er mye sukker jeg når det står først av ingrediensene også... trudde liksom de skrev det som var mest av først

Om sukkeret står først kan det ganske enkelt bety at det ikke er mange andre tilsetningstoffer til baconcrispet. De er ikke pliktig til å oppgi mengde karbohydrat om det er mindre enn 1 gram pr 100 gram vare. Det betyr at det i realiteten kan være 0.9 gram karbohydrater i 100 gram. Derfor anbefales det å telle 1 karb selv om det står 0 på pakka. Dette er vel viktigst for de som går på Atkins første faser eller ketolysekuren hvor det telles karber.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stressmestring Summer Artikler 17 05-04-07 00:52
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no