Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slankeopplegget Pluss

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-06, 11:39   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Slankeopplegget Pluss

Denne artikkelen ligger ute på Slankenett. Dessverre er vi nødt til å ha den der i og med at Trim.no er eier av Slankenett. Men påstandene i artikkelen er helt på tryne. Det dukker stadig opp spørsmål fra slankenetts brukere om dette slankeopplegget. Jeg har valgt å hold meg unna de diskusjonene i og med at jeg er moderator på forumet. Men nå vurderer jeg å servere ett og annet saftig motangrep mot denne kuren. Les selv og kom med innspill. Blant annet påståes det at med lavkarbokosthold går forbrenningen ned og man derfor må kompensere med mindre mat og mer fysisk aktivitet..

http://www.trim.no/pub/art.php?id=411

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 12:15   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Jeg leste om den for flere måneder siden og ble helt satt ut.
Dessuten er det jo helt latterlig den påstanden de kommer med, det er jo tvert imot med lavKALORIkosthold man må spise mindre og trene mer. :dåne:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 12:32   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Jeg ser visst ikke det samme som dere ser, for i den artikkelen som det er linket til står det da bare positivt om å spise mindre karbo..?!?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 12:41   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Den største feilen er vel kalori inn/kalori ut regnestykket som tidligere lavkalori-tilhengere har problemer med å forstå at ikke stemmer på lavkarbo. Ikke direkte iallefall.

Tør nesten ikke si det, men det er bittelitt rett det de sier også (jeg får ikke frem hele artikkelen (hele høyre side er "borte" - halve setninger mister litt av meningen, men det jeg fikke lest iallefall).

Om man spiser for lite - som mange gjør, også på lavkarbo fordi de er mette og ikke orker mat - vil forbrenningen settes ned fordi kroppen tror den ikke får nok og vil spare. Det er ikke noe som er spesielt for lavkalori altså.

Så på lavkarbo vil man automatisk spise mindre fordi man blir fortere og mer mett av proteinene og fettet. Man spiser ikke nødvendigvis mindre kalorier, men mindre mat - punktum.

Og for alle dietter/kostomlegginger gjelder det at man får bedre resultat, bedre forbrenning, mer muskler (igjen...bedre forbrenning) om man trener eller beveger seg mer. Det er ikke noe som er spesielt for lavkalori, men som også gjelder for lavkarbere. Atkins sier "excercise is NOT an option" - i den mening at du kan ikke velge om du skal trene eller ikke. Trening er en viktig del av opplegget. Det samme har ketolyse, - minst 30 min spasertur hver dag anbefales. Om man ikke beveger seg mister man muskelmasse og derved nedsettes forbrenningen.

Det er så mange aspekter ved lavkarbo kosthold, og selv om artikkelen bommer her og der er det en form for "lavkarbo" - selv om jeg ikke er helt enig i alt har de ikke så riv ruskande galt heller.....

Jeg syns ikke artikkelen sier nok om hva det engentlig dreier seg om til at jeg kan si om jeg ville anbefale det eller ikke.... sorry !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 12:42   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Jeg lurer på det samme som Scilla, at det er en annen artikkel jeg får frem....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 12:51   #6
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: Slankeopplegget Pluss

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Jeg ser visst ikke det samme som dere ser, for i den artikkelen som det er linket til står det da bare positivt om å spise mindre karbo..?!?

Ja jeg ser det samme som deg... trur jeg!hmm

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 13:12   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Jeg leste ikke linken fordi jeg har lest mye om Pluss før. Så jeg uttalte meg utifra det jeg tidligere har lest.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 13:20   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg leste ikke linken fordi jeg har lest mye om Pluss før. Så jeg uttalte meg utifra det jeg tidligere har lest.

Det gjettet jeg faktisk i mitt stille sinn

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 13:28   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Hehe.

Men jeg kjente ikke helt igjen Pluss i denne artikkelen (skummet bare fort gjennom den nå). Det jeg tidligere har lest om denne metoden (på Trim.no og slankenett) er jo at man skal spise og spise til man sprekker, for så å gå noen dager totalt uten mat fordi kroppen skal leve på "reservene".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 13:36   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Det hørtes jo ikke særlig sunt ut...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 14:09   #11
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Slankeopplegget Pluss

I programmet her står det at det kan være en fordel å satse på karbohydratrik mat. Side 17 her: http://trim.no/programmer/ .. og på side 18, karbohydratrik mat, mye brødmat og vanlig norsk husholdningskost..
Gadd ikke å lese så mye, bare kikket litt.. Ikke aktuelt å faste i 10 dager , men ser ikke helt sammenhengen mellom dette programmet og det som skrives i artikkelen

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 14:19   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Slankeopplegget Pluss

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe.

Men jeg kjente ikke helt igjen Pluss i denne artikkelen (skummet bare fort gjennom den nå). Det jeg tidligere har lest om denne metoden (på Trim.no og slankenett) er jo at man skal spise og spise til man sprekker, for så å gå noen dager totalt uten mat fordi kroppen skal leve på "reservene".

Tro det eller ei, de prinsippene gjelder fortsatt. Og det har opphavsmannen holdt steilt på til tross for at han høster masse pepper for det.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 15:30   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slankeopplegget Pluss

Opprinnelig lagt inn av Iset

man skal spise og spise til man sprekker, for så å gå noen dager totalt uten mat fordi kroppen skal leve på "reservene".

Det har jeg prøvd, og er et levende bevis på at det har stikk motsatt effekt! Først havnet jeg på sykehus med blindtarm- og lymfekjertelbetennelse, og etterpå har jeg bare gått oppover hver gang jeg har prøvd å gå ned.....
Forbrenninga blir helt vill av det....

Men jeg syns det den artikkelen beskriver er det som vi pleide å kalle "bole-mat", altså sånn som kroppsbyggere spiser. Det er vel en form for "misforstått lavkarbo" egentlig....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pluss og minus - svart og hvitt mofe Generell diskusjon 8 31-01-05 13:07
Pluss ved nicket? mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 8 30-12-04 22:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no