Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-09, 22:18   #1
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Det lurer på For det er jo sååå godt
Og isåfall hvilke bær

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:56   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Bringebær og molter har ganske lite karber.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:58   #3
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Kesam vanilje råkker hard og er grisegodt, men om den er så veldig lav på karber, det tror jeg ikke?

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:16   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Kesam vanilje råkker hard og er grisegodt, men om den er så veldig lav på karber, det tror jeg ikke?

Tror at den inneholder sukker MEN grunnen til at den råkker hardt og er grisegod () er at den er tilsatt EKTE vanilje. Ikke sånn fake-vanilje som alle er vant med og som brukes overalt (som i vaniljesukker), men ekte vaniljestang. Så hvis du kjøper vanlig kesam og orntli vaniljestang så kan du lage egen grisegod kesam :

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:21   #5
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Bah, du kvåota leifen min.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:29   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Bah, du kvåota leifen min.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:30   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Spørs på hvilken filosofi du følger det, Aphrodithe

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 22:38   #8
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Denne glemte jeg ut, hehe. Jeg skal over på Atkins etterhvert. Nå er jeg "bare" på lavkarbo, og prøver ut min nye livsstil hehe.

Dumt med Vaniljekesamen da, men kanksje jeg kan lage den sjøl som Trillian sier? Det må jeg prøve, kanskje det er nesten like godt, hehe.

Så bringebær og multer er lov altså. Hva med blåbær, jordbær, bjørnebær....osv, hehe.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:29   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Bringebær har 3,2 karber, Molter har 4,4, blåbær 7,5, jordbær 6,6, bjørnebær har 6,9 karber. Moreller har 11,3 karber. Det betyr jo at en kan ha dobbelt så mye bringebær som jordbær. Litt kan man vel ha av alt.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:32   #10
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Har oppdaget at det er veldig store forskjeller på oppgitt karbinnhold i bringebær fra ulike merker. Siste frossenposen jeg kjøpte stod det at det var 6 karber i Greit at det er noen variasjoner altså, men nesten DOBBELT?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:35   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Har oppdaget at det er veldig store forskjeller på oppgitt karbinnhold i bringebær fra ulike merker. Siste frossenposen jeg kjøpte stod det at det var 6 karber i Greit at det er noen variasjoner altså, men nesten DOBBELT?

Kanskje det kommer av når de er plukket? Mener å ha lest at bær blir søtere på slutten av sesongen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:37   #12
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kanskje det kommer av når de er plukket? Mener å ha lest at bær blir søtere på slutten av sesongen

ja, det høres jo egentlig logisk ut...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 00:59   #13
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Eller om de er sukret?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 09:12   #14
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Eller om de er sukret?

Står ikke noe om sukker på innholdsfortegnelsen... Men man kan vel aldri vite helt sikkert...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 09:24   #15
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

På pakken bringebær fra ICA står det 6 g karbohydrater, derav 3,5 g sukkerarter. Innhold er singelfryste bringebær. Står altså ingen ting om tilsetning av sukker.

På alle andre bringebærpakker står der 3,5 g karbohydrater. Det kan jo hende ICA har bommet på karbohydratinnhold. Vi har jo hørt om mange andre varer hvor dette har vært tilfelle

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:34   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Om du skal over på Atkins, så er ikke bær eller kesam lov i induksjonen. Men det er jo bare i to uker, husker ikke på stående fot i hvilken uke du kan innføre bær, men det kan du jo se i boka, med mindre du har den håpløse og ubrukelige norske versjonen. Ellers så står stigen gjengitt i Atkins-delen av forumet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:42   #17
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Ok, da skal jeg huske det når den tid kommer.
Slik det er nå er jeg ikke i induksjon eller noe, bare litt egenkomponert for å få feelingen (men går ned iallefall, hehe). Men skal nok over på Atkins om ikke lenge, slik at jeg har noe eksakt å følge Og det blir det ikke noe problem å holde seg unna når jeg må, hehe.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:48   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tillatt med bær og Kesam Vanilje?

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Ok, da skal jeg huske det når den tid kommer.
Slik det er nå er jeg ikke i induksjon eller noe, bare litt egenkomponert for å få feelingen (men går ned iallefall, hehe). Men skal nok over på Atkins om ikke lenge, slik at jeg har noe eksakt å følge Og det blir det ikke noe problem å holde seg unna når jeg må, hehe.

Ja, det er faktisk ikke så dumt det der. Jeg gjorde det selv i starten, etter legens anbefalning, bare la om i helt enkle prinsipper, og så kom jeg over dette forumet, og etter noen måneder la jeg om til Atkins. Da hadde jeg høstet en god del kunnskap og forutsetning i mellomtiden

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kesam? Armagedon Lavkarbo generelt 10 12-07-08 22:32
Vanilje Kesam Marilyn Ketolysekuren 4 17-01-08 09:47
Kesam Joika Lavkarbo generelt 10 04-11-07 16:26
Vanilje! Tøffa Spørsmål og svar 2 12-02-07 08:53
Kesam vanilje som ostekakefyll? Tiril77 Kake/dessert og snacks 2 27-01-05 09:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no