Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-11, 23:33   #11626
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Min mor fikk samme beskjed. EKSTRA, EKSTRA stor beinbygging . Så da har vel jeg mest sannsynlig ganske stort også?? Eller er ikke det arvelig?

Aner ikke, men du kan vel arve i 4 ledd bakover Nei jeg aner virkelig ikke!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-12-11, 00:15   #11627
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Min mor fikk samme beskjed. EKSTRA, EKSTRA stor beinbygging . Så da har vel jeg mest sannsynlig ganske stort også?? Eller er ikke det arvelig?

Benbygning er selvfølgelig arvelig, men jeg tror ikke det er et dominant gen slik som feks brune øyne eller "rulle-tunge-genet". Men det er vel ikke så vanskelig å se om man har kraftig benbygning eller ikke, og hvis du har samme kroppsbygning som din mor ( sett vekk fra evnt vektforskjell), så har du nok samme benbygning. Det er jo "rammeverket" som resten av kroppen bygges på.

Men tung og lett benbygning er vel noe misvisende siden det veier veldig lite Er vel en betegnelse som lenge har vært brukt for å "unskylde" overvekt.....men det er klart at musklaturen som skal fylle denne rammen veier en del, så matchvekten blir jo høyere en "normalen".

Uansett så har man den kroppen man har, og man ser jo det om man kan skylde vekten på kraftig benbygnig eller ikke......jeg vet hvertfall at det som tyter ut over bukselinningen IKKE er skjelettet Ellers er jo røngten en metode

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1
Gammel 04-12-11, 00:22   #11628
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

Benbygning er selvfølgelig arvelig, men jeg tror ikke det er et dominant gen slik som feks brune øyne eller "rulle-tunge-genet". Men det er vel ikke så vanskelig å se om man har kraftig benbygning eller ikke, og hvis du har samme kroppsbygning som din mor ( sett vekk fra evnt vektforskjell), så har du nok samme benbygning. Det er jo "rammeverket" som resten av kroppen bygges på.

Men tung og lett benbygning er vel noe misvisende siden det veier veldig lite Er vel en betegnelse som lenge har vært brukt for å "unskylde" overvekt.....men det er klart at musklaturen som skal fylle denne rammen veier en del, så matchvekten blir jo høyere en "normalen".

Uansett så har man den kroppen man har, og man ser jo det om man kan skylde vekten på kraftig benbygnig eller ikke......jeg vet hvertfall at det som tyter ut over bukselinningen IKKE er skjelettet Ellers er jo røngten en metode

Skal spørre legen om henvisnig til skjelettrøngten snart!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-12-11, 09:04   #11629
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Noen som har tips for hva man kan gi til en mann i julegave?
Eller i f.eks julestrømpe?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Seg selv, servert nydusjet, parfymert og kun iført dyrisk villskap kanskje?

Hadde nå jeg foretrukket iallefall...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Vanskelig og pakke inn da

Pakken trenger jo ikke å ligge under juletreet. Men ha på seg denne på kvelden kanskje?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-12-11, 18:08   #11630
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tenkte jeg skulle hekle luer i julegave til to jenter på henholdsvis tre og åtte år. Hva er sånn ca luediameteren(?) på sånne småtroll?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-12-11, 18:23   #11631
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg tenkte jeg skulle hekle luer i julegave til to jenter på henholdsvis tre og åtte år. Hva er sånn ca luediameteren(?) på sånne småtroll?

Du finner sikkert noe om det her på Drops sine heklesider!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-12-11, 18:32   #11632
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du finner sikkert noe om det her på Drops sine heklesider!

Jooo.. Jeg har sett der, og forstår absolutt ingenting Jeg har nemlig dyskalkuli og er helt idiot på slik. Så det jeg gjør er å hekle på "frihånd" ut i fra diameteren på det største. Om det gav mening?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-12-11, 18:53   #11633
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jooo.. Jeg har sett der, og forstår absolutt ingenting Jeg har nemlig dyskalkuli og er helt idiot på slik. Så det jeg gjør er å hekle på "frihånd" ut i fra diameteren på det største. Om det gav mening?

Mener du at når det står str 3/4 år og Hekle 80 masker, så skjønner du ikke det?
Mente ikke at du skulle følge oppskriften, skjønner du, bare bruke den til å finne ut hvor mange masker som passet til de forskjellige størrelsene!
Men man må jo tilpasse garntykkelse og heklenål, så skjønner at det kan være vanskelig om tall ikke er det man er best på, ja!

__________________

Sist redigert av Kitt : 04-12-11 kl 18:58.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-12-11, 19:06   #11634
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mener du at når det står str 3/4 år og Hekle 80 masker, så skjønner du ikke det?
Mente ikke at du skulle følge oppskriften, skjønner du, bare bruke den til å finne ut hvor mange masker som passet til de forskjellige størrelsene!
Men man må jo tilpasse garntykkelse og heklenål, så skjønner at det kan være vanskelig om tall ikke er det man er best på, ja!

jaa.... jeg hekler liksom førsterunden så lang (i cm) som den skal være, og så går jeg ut i fra det. jeg får ikke til den der tilpasninga...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-12-11, 19:08   #11635
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har gode tips til å få tilbake tapt motivasjon for trening og litt innstrammet lavkarbo?
Min forsvant visst i alt start-stresset på jobben..

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 04-12-11, 19:10   #11636
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jaa.... jeg hekler liksom førsterunden så lang (i cm) som den skal være, og så går jeg ut i fra det. jeg får ikke til den der tilpasninga...

Og jeg har verken en 3- åring eller en 8- åring her, så da kan jeg ikke hjelpe deg, desverre!

Jeg er egentlig ganske god i mattte, men har gjort et par dumme omregningsfeil innimellom, ja! Lue som hadde passet til en elefant feks, pga feil garn til pinnene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-12-11, 19:11   #11637
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Noen som har gode tips til å få tilbake tapt motivasjon for trening og litt innstrammet lavkarbo?

Finn.no ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-12-11, 19:31   #11638
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og jeg har verken en 3- åring eller en 8- åring her, så da kan jeg ikke hjelpe deg, desverre!

Jeg er egentlig ganske god i mattte, men har gjort et par dumme omregningsfeil innimellom, ja! Lue som hadde passet til en elefant feks, pga feil garn til pinnene!

gjør seg om jeg kommer med luer som passer til spedbarn eller elefanter ja

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-12-11, 23:00   #11639
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg er egentlig ganske god i mattte, men har gjort et par dumme omregningsfeil innimellom, ja! Lue som hadde passet til en elefant feks, pga feil garn til pinnene!

Jeg strikket en gang en blånisselue som skulle toves. Problemet var at jeg brukte superwash-garn som selvfølgelig ikke lar seg tove. Jaja. Ungen har nå en lue som når henne til albuene og den brukes som sovepose til den største bamsen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 04-12-11, 23:03   #11640
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jaa.... jeg hekler liksom førsterunden så lang (i cm) som den skal være, og så går jeg ut i fra det. jeg får ikke til den der tilpasninga...

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=26&lang=no

Det står jo omkrets på de ulike aldrene her da.

3/4 år = 48 cm

7-10 år = 51 cm

Jeg synes det hørte litt lite ut, men en lue er vel stort sett tøyelig og den skal jo ikke sitte for løst heller så...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 04-12-11, 23:03   #11641
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

LOL!
Ikke alle som har så stor lue!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 04-12-11, 23:09   #11642
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eller denne?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-12-11, 23:24   #11643
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Åh, takk folkens! Da blir det kanskje to små som får lue av "hun der rare kjæresten til onkel" til jul Om betennelsene i albuene holder seg unna, that is.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-12-11, 08:01   #11644
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Åh, takk folkens! Da blir det kanskje to små som får lue av "hun der rare kjæresten til onkel" til jul Om betennelsene i albuene holder seg unna, that is.

Min erfaring er at hekling er verre for håndleddene enn strikking, hvordan det er med albuene er jeg usikker på dog.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 05-12-11, 11:45   #11645
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Min erfaring er at hekling er verre for håndleddene enn strikking, hvordan det er med albuene er jeg usikker på dog.

For meg er det omvendt Det med albuene er et lite sjansespill, da jeg har tennisalbue som ligger litt i dvale. Men vi får se, jeg har så lyst å lage luer til de to

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-12-11, 13:32   #11646
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har utviklet en slags teknikk etter en senebetennelse i forfjor, hvor jeg kun bruker underarmer, og helst håndledd når jeg driver med håndarbeid. Nå hjelper det litt på at jeg alltid sitter i lotus, forsåvidt, og kan ha albuene hvilende på lårene, men jeg bruker også en pute som jeg støtter opp venstrearmen med. Nå er vel dette mest avhjelpende på skuldrene, men det gir i det hele tatt mindre belastning. I utgangspunktet var det min far som lærte meg å legge all styrke i håndleddet når jeg spilte gitar, men det var en fin lærdom å ta med seg videre i andre ting.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-12-11, 13:43   #11647
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For tennisalbuen min var det et par ting som virket
1) å være bevist på å holde allbuen inntil kroppen under all form for jobbing, og å jobbe i "sonen foran meg" - ikke ut til sidene
2) omega3-tilskudd, minst 3 gram daglig
3) pauser med hardspenning og påfølgende uttøying av de musklene som kranglet. Hardspenning fordi det faktisk gjør det lettere å slappe av muskelen etterpå enn "langvarig halvspenning" gjør...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-12-11, 22:32   #11648
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har dagslyslampe?
Hvilken type har du, og er du fornøyd?
Planlegger og kjøpe meg en slik.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 05-12-11, 23:07   #11649
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som har dagslyslampe?
Hvilken type har du, og er du fornøyd?
Planlegger og kjøpe meg en slik.....

Ikke dagslyslampe, men en demringslampe. Og ja, den gjør det faktisk MYE lettere å komme opp av senga på denne tiden av året.
http://www.nordiclightcare.com/lysbe...-system100.asp

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-12-11, 23:10   #11650
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har en wakeup light. begynner å lyse så smått 15 min før den ringer. og jeg har fuglekvitter som lyd. ingen bråvåkning 2 meter over senga av at alarmen durer

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no