Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

soyaprotein...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-06, 20:24   #1
snippi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 9
snippi er på en erverdig vei

soyaprotein...

Jeg leste om det fantstiske soyaproteinet og alt det fine man da kunne lage.....Begynnte med brødet og fikk det riktig så fint til men det smakte jo helt forferdelig !!!! Noen som har prøvd å lage pizza bunn eller vaflene ??? Smaker det like forferdelig ??? ( sorry Torkil..)

Hilsen Snippi


Sist redigert av snippi : 22-01-06 kl 05:06.
snippi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-06, 22:16   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: soyaprotein...

Mange som ikke liker smaken på det, nei...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 11:38   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: soyaprotein...

Opprinnelig lagt inn av snippi

Jeg leste om det fantstiske soyaproteinet og alt det fine man da kunne lage.....Begynnte med brødet og fikk det riktig så fint til men det smakte jo helt forferdelig !!!! Noen som har prøvd å lage pizza bunn eller vaflene ??? Smaker det like forferdelig ??? ( sorry Torkil..)

Hilsen Snippi


Hei
Vel jeg er ikke helt uenig med deg, krydder er løsningen eller å lage Hildeborgs grove brød, det finnes her en plass. Pizzabunnen er bedre, godt med oregano og timian hjelper der, dessuten vil pizzafyllet skjule usmak.
Det er faktisk en del som liker soyaproteinsmaken tro det eller ei.

Ketolyse AS har innledet samarbeid med Matforsk for å komme opp med et bakemiks. Når vi har noe som er bedre enn soyaprotein og ikke så alt for dyrt ( for da er det ikke noe problem å lage bakemiks) vil det bli annonsert på www.ketolyse.no

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 18:17   #4
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: soyaprotein...

Opprinnelig lagt inn av snippi

Jeg leste om det fantstiske soyaproteinet og alt det fine man da kunne lage.....Begynnte med brødet og fikk det riktig så fint til men det smakte jo helt forferdelig !!!! Noen som har prøvd å lage pizza bunn eller vaflene ??? Smaker det like forferdelig ??? ( sorry Torkil..)

Hilsen Snippi

Heia snippi! Jeg laget Hildeborgs brød (siste versjon) i dag, og synes det ble kjempebra. Har ikke spist brød på 3 uker, så det var godt å bite i. Jeg har også laget pannekaker av soyaproteinet, og det er kjempegodt. En porsjon til meg selv består av 1 egg, 1ss soyaprotein og 1 ss rømme ( har prøvd meg litt frem og dette ble best synes jeg) Jeg bruker en ministekepanne og lager 2 pannekaker av det. Så har jeg litt smør og ost på, kjempegodt! Bruker det enten til frokost eller lunsj, evnt. til kvelds hvis jeg får lyst på.
Mange har smakt det hos meg, og synes de er kjempegode, så nå blir det flere som kjøper Soyaprotein, Torkil! Skal prøve de andre oppskriftene etterhver, men har hørt at pizzaen blir god den!

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 18:19   #5
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: soyaprotein...

Opprinnelig lagt inn av Torkil


Hei
Vel jeg er ikke helt uenig med deg, krydder er løsningen eller å lage Hildeborgs grove brød, det finnes her en plass. Pizzabunnen er bedre, godt med oregano og timian hjelper der, dessuten vil pizzafyllet skjule usmak.
Det er faktisk en del som liker soyaproteinsmaken tro det eller ei.

Ketolyse AS har innledet samarbeid med Matforsk for å komme opp med et bakemiks. Når vi har noe som er bedre enn soyaprotein og ikke så alt for dyrt ( for da er det ikke noe problem å lage bakemiks) vil det bli annonsert på www.ketolyse.no

Vennlig Hilsen
Torkil

Hei Torkil. Hva pleier man å lage til fyll på denne pizzaen. Har bestilt ketolyseboka, det står kanskje der?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 20:46   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: soyaprotein...

smak er en ting....noe annet er alt det negative jeg leste i Mat og helse for en stund siden...Ble rent forkymra jeg??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 21:00   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: soyaprotein...

Tåler man myseprotein (melkeprotein) kan man bruke det isteden. Det har ingen usmak og funker på samme måte som soya.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 12:16   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: soyaprotein...

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Hei Torkil. Hva pleier man å lage til fyll på denne pizzaen. Har bestilt ketolyseboka, det står kanskje der?

Pizzafyll:
Til en langpanne:
1 boks tacosaus tynt på bunnen, deretter masse ost , så bacon, ketolysepølse, skinke, kylling, rød paprika, litt løk, sopp. Oregano.

Den metter utrolig godt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 13:53   #9
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: soyaprotein...

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Pizzafyll:
Til en langpanne:
1 boks tacosaus tynt på bunnen, deretter masse ost , så bacon, ketolysepølse, skinke, kylling, rød paprika, litt løk, sopp. Oregano.

Den metter utrolig godt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Takk Torkil. Er ikke så vant til å bruke tacosaus, er den veldig sterk? Det er vel mindre karbo i den enn tomatsaus går jeg ut fra. Kan vel ikke bruke det? Skal forresten hente Ketolyseboka di i dag som jeg har bestilt.... er så spent

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 18:32   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: soyaprotein...

Hei
Korrekt det er mindre KH og tar du den milde tacosaus går det veldig fint også for evt barn.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 23:25   #11
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: soyaprotein...

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Korrekt det er mindre KH og tar du den milde tacosaus går det veldig fint også for evt barn.
Vennlig Hilsen
Torkil

Ok. Takk Torkil. Da får jeg bare venne meg til tacosaus... det blir spennende...

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekake med soyaprotein?! Daizy Oppskrifter 60 11-07-07 07:51
Soyaprotein i Trondheim? linse Spørsmål og svar 1 27-10-05 21:44
Hvor mye veier soyaprotein? Albertine Lavkarbo generelt 6 30-08-05 16:17
Soyaprotein Nirren Lavkarbo generelt 21 27-08-05 18:30
Soyaprotein soltor Lavkarbo generelt 2 14-07-05 16:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no