Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kjemisk fremstilt løpe i Tines smør? Skadelig?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-11, 12:29   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Kjemisk fremstilt løpe i Tines smør? Skadelig?

Jeg fant dette på nettet: Til Kvitseidsmøret ble det
inntil nylig brukt naturlig
løpe, men nå står det Tine
på pakken, så da er det vel
med dette smøret som med
det andre meierismøret, at en bruker
kjemisk fremstilt løpe. Nå er der også
genmodifisert løpe på markeder. Det er
helt forbudt å selge genmanipulerte varer
i Norge, og de store kjedene sier at de tar
de ikke inn. Men en stikkprøvekontroll
viste at der var genmanipulerte stoffer i
tre av de fem varene de undersøkte i
Coop. Det er bare et bevis på hvor
vanskelig det er å unngå det vi ikke vil ha.

Funnet her på s 12 http://home.online.no/~candida/pdfs/CA_1_02.pdf

På økologiske gårdsbruk brukes det ikke kjemiske sprøytemiddel, kunstgjødsel eller genmodifiserte organismer. Det legges også spesielt vekt på å ta hensyn til husdyras naturlige behov og atferd.

Produkta fra Rørosmeieriet as er derfor trygg og god mat som er framstilt gjennom en prosess som er kvalitetssikra i alle ledd.
Kilde: http://www.rorosmeieriet.no/public.aspx?pageid=53995
Mange butikker selger produkter herfra. Skal jammen prøve røros smør.


Sist redigert av Yrla : 16-10-11 kl 12:42.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 13:10   #2
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Kjemisk fremstilt løpe i Tines smør? Skadelig?

Røros-smøret er fantastisk godt på smak i alle fall. Den økologiske rømmen frå Rørosmeieriet får også vanleg setterrømme til å bleikne. Dessverre er det fantastisk dyrt også, samanlikna med vanleg.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 14:05   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kjemisk fremstilt løpe i Tines smør? Skadelig?

I sverige får man faktisk smør uten dilldall (som tilsatt d-vitamin eller betakaroten for fargen sin del...). Jeg vet ikke hvilken løpe de bruker da.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 15:50   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjemisk fremstilt løpe i Tines smør? Skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Røros-smøret er fantastisk godt på smak i alle fall. Den økologiske rømmen frå Rørosmeieriet får også vanleg setterrømme til å bleikne. Dessverre er det fantastisk dyrt også, samanlikna med vanleg.

ja, produktene går via Tine, så det er kanskje derfor det blir dyrt bl.a?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LØPE, LØPETRENING og KETOSE Mtenn100 Spørsmål og svar 0 30-04-11 11:34
Seter smør vs ekte meieri smør? bamseline34 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-02-11 14:26
Kan lavkaloridietter være skadelig? Vibeke-67 Lavkarbo generelt 22 09-02-11 16:10
Hvileuke RYP - kan man løpe da (podrunner)? screwball Trening 2 19-01-09 11:31
Da var løpe kjørt for min del her ... cilemora Ketolysekuren 8 31-10-07 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no