Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fristelser & motivasjon

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-11, 07:55   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Fristelser & motivasjon

Jeg startet med lavkarbo diett for 5 dager siden og har allerede gått ned 3 kg

Det har forsåvidt gått veldig bra men det er så mye fristelser ute å går! Jeg bor sammen med min familie, og vi har alltid masse godis i huset - Brus, snop, kaker, junkfood osv. Det blir også kjøpt inn lavkarbo mat til meg selvsagt, men alt er så tungvidt å lage! Enkelte ganger er det utrolig slitsomt å ikke kunne ta noe kjapt fra kjøleskapet som for eksempel en yoghurt.

Hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe og unngå sprekker?
Jeg har drevet å photoshoppet meg selv litt jeg, fjernet alle de ekstra kiloene for å se hvordan jeg faktisk KAN se ut om jeg holder meg til kuren

En annen ting, hvor lurt er det å kun veie seg en gang i uken? Nå veier jeg meg flere ganger for dager, huff.. Jeg synes bare det er så moro og motiverende å se at jeg har gått ned så mye allerede!

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 08:49   #2
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei

Sv: Fristelser & motivasjon

når man komme mer inni dette kostholdet så kjenner man hvor godt det gjør for kroppen. og jeg prøver hvertfall å holde litt på det fokuset. samt at man ikke har så mange "lyster" når kroppen er tilvent. når fristelsene er der prøver jeg å spørre meg selv om dette er noe kroppen min har godt av, stort sett er svaret nei.. og tenk på hvor kort tid den nytelsen en liten yoghurt/sjokolade varer.

Jeg er litt hekta på avokado og spiser dette til det meste av salater og middager, og som smoothie, guacamole osv.. Ellers så har jeg ostechips liggende som er god å ta i farta, nøtter osv..

Dette er bare min erfaring da

__________________


EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:00   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fristelser & motivasjon

Lysten på andre ting forsvant rimelig fort her, nå har jeg spist lavkarbo i 1.5 år og det kunne ikke falle meg inn å gå tilbake på høykarbo

Så, hold ut! Det vil bli enklere og enklere! Og å sette seg ned med photoshop`n var en god idè, kommer fristelsene snikende er jo det en mye mer lavkarbovennlig løsning enn å stupe i kakefatet

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 11:10   #4
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Fristelser & motivasjon

Lysten/suget på godis er HELT borte etter i overkant av 2 uker på lavkarbo. "Trikset" er vel å spise gode måltider, få i seg nok fett og lite nok karber.

I sammenhenger der litt godis hører med(selv om jeg egentlig ikke føler noe sug etter noe godis), som f.eks en sjokoladebit til kaffen etc så tar jeg en bit "lavkarbo-sjokolade" som jeg har laga selv som jeg har i frysen. Smeltet 1 plate 86% sjokolade og blandet med halvparten så mye meierismør. hell på et matpapir eller lignende,strø over litt maldonsalt eller knuste nøtter og sett i kjøleskap for at det skal stivne. skjær i små passende biter. En bit er smaker da skarpt av sjokolade og er mektig pga smøret. En bit blir liksom nok. :-)

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 02:27   #5
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Fristelser & motivasjon

Tusen takk for svar!
Når jeg tenker meg om så frister ikke fyfy mat pga smaken, det er heller det at det er så enkelt å lage. Jeg har prøvd mange lavkarbo oppskrifter men jeg må nok prøve meg mer frem, så langt har alt jeg har prøvd å lage smakt helt forferdelig Vi har egentlig alltid hatt lite godis i huset, men i det siste (etter at jeg begynte på ketosekuren) har vi hatt så utrolig mye godt, og det er så utrolig irriterende, men siden jeg ikke bor alene kan jeg jo ikke kaste det ut heller

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 06:51   #6
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Fristelser & motivasjon

Ja, det er jo mange fancy oppskrifter. Ikke alltid vi har tid til det! Det som er veldig enkeltå lage er gratenger (helt uten oppskrift), altså ting og tang(kjøtt/fisk, krydder, grønnsaker i ønsket mengde) i en form sammen med f.eks litt fløte og så ost oppå. Lett å lage så mye at det blir rester til lunch også!

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gi meg motivasjon sissa80 Lavkarbo generelt 0 27-09-10 14:17
Motivasjon annemarta Spørsmål og svar 4 07-09-08 02:04
Faller snart for fristelser HIS Ketolysekuren 5 02-06-08 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no