Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har Kavli ødelagt ostene sine?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-12, 20:25   #1
tasseladd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
tasseladd er på en erverdig vei

Har Kavli ødelagt ostene sine?

Jeg har lenge benyttet forskjellige typer Kavli skivet ost til å lage osteknekkis i micro´n. Men de to siste pakkene med Kavli Bacon ost jeg har kjøpt har ikke fungert som osteknekkis.
Tidligere blåste osten seg opp og ble luftig, akkurat som ett knekkebrød, men nå blir de bare som ett flatbrød.
På pakken står det "Ny og bedre" men for meg er den ødelagt :/

Noen andre som har opplevd det samme?

__________________


tasseladd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:30   #2
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Jepp

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:50   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Fullstendig ødelagt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 20:53   #4
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Hmm... jeg lurer på om Kavli har merket noen nedgang i salget etter at de "ødela" disse ostene sine? Jeg lurer også på om de vet hvorfor, i så fall. Kanskje noen burde fortelle dem det?

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:09   #5
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Det samme her, men en stund siden jeg oppdaget det. Har ikke kjøpt siden....og ja, kanskje de skulle fått.info om dette :-)

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 21:28   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Er bare å sende en mail og spørre om hva de har endret og hvorfor. Er ikke sikkert de bryr seg dessverre

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 23:03   #7
Laelli
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Tilfeldig at ostene deres ikke kunne være med i denne testen blandt annet?

http://www.dagbladet.no/2012/10/10/t...ning/23771891/

  Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:27   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er bare å sende en mail og spørre om hva de har endret og hvorfor. Er ikke sikkert de bryr seg dessverre

Om nok potensielle kunder forteller at endringene gjør at de kjøper mindre så lytter nok Kavli, skal du se... Det er så greit - produsenter lytter ALLTID på pengesekken (kundene)...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 08:54   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Kavli kan kontaktes (mailes) her.
Lets go

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 09:01   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Da har jeg sendt mail.

Hiv dere på alle sammen, så kanskje vi lykkes

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:45   #11
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Har sendt mail :-) Savner jalapeno-knekkis!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 15:18   #12
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

jeg sendte mail når de endret osten, og har enda ikke fått svar

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 19:02   #13
tasseladd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
tasseladd er på en erverdig vei

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Da har jeg også sendt mailt til Kavli

__________________


tasseladd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 19:13   #14
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Hadde smelta kavli-ost til tacoen for et par uker siden. Syntes den ble en myk guffe, men den stivna da etter hvert.

Men hva har skjedd med Kavli-majonesene? Finner dem ikke i butikkene for tida. Synd, for de inneholdt rapsolje og var et bedre alternativ enn Mills. Kan alltids bruke Hellmanns, men er usikker på hvor den produseres; kjøper helst kortreist mat hvis jeg kan, helst produsert i Norge i hvert fall.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 19:30   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Hadde smelta kavli-ost til tacoen for et par uker siden. Syntes den ble en myk guffe, men den stivna da etter hvert.

Men hva har skjedd med Kavli-majonesene? Finner dem ikke i butikkene for tida. Synd, for de inneholdt rapsolje og var et bedre alternativ enn Mills. Kan alltids bruke Hellmanns, men er usikker på hvor den produseres; kjøper helst kortreist mat hvis jeg kan, helst produsert i Norge i hvert fall.

Coop sin majones inneholder rapsolje, god er den også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 20:28   #16
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Har sendt dem melding om både majones og ost... finner ikke majonesen jeg heller

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 08:37   #17
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Nå har ikke jeg kjøpt kavli ost på veldig lenge (studenøkonomien holder ikke helt til det ) men gjelder dette alle ostene? før har jeg syntes at bacon osten har vært skikkelig ekkel, og har aldri klart å spise denne "rå" på grunn av smak og konsistens. Men Jalapeño osten har jo alltid vært bra :O

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 14:38   #18
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Jeg fikk svar fra Kavli i dag.

Sitat:

Takk for at du tar kontakt med oss i Kavli.

1. september relanserte vi majonesen vår med nytt design. Nå finnes den i aluminiums tuber med «ordinær» kork. Har lagt med to bilder av hvordan tubene ser ut nå.
Majonesen vår er kun listet i NorgesGruppen sine butikker, dvs Kiwi, Spar, Meny, Ultra og Safari. Den skal derfor være inne i din lokale Kiwi butikk så finner du den ikke der må du være så grei å etterspørre i butikken.

Når det gjelder skivet osten vår så var egenskapene til den «gamle» varianten sånn at den ikke smeltet på f.eks toast og hamburgere. Dette er noe en veldig stor del av forbrukerne bruker ost til og vi var da nødt til å gjøre noe med kvaliteten på osten vår. Vi vet at det er mange som har brukt den slik som du nevner, og det er veldig beklagelig at osten vår ikke kan brukes til dette lenger, men flertallet ønsker at den skal kunne smelte og da var vi dessverre nødt til gjøre denne endringen. P.t har vi ingen planer om å gå tilbake til den «gamle» kvaliteten på osten, men man skal aldri si aldri.

Ønsker deg en fin dag!



Med vennlig hilsen

LIV-ANE ENGELSEN
Produktsjef
O.KAVLI AS
Q-MEIERIENE AS

Ser ikke ut til at vi er mange nok som klager foreløpig... det er det åpenbart en del "burgerfolk" som har gjort
Men majonesen er tilbake i butikken

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 15:04   #19
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Opprinnelig lagt inn av Småspiseren, her.

Nå har ikke jeg kjøpt kavli ost på veldig lenge (studenøkonomien holder ikke helt til det ) men gjelder dette alle ostene? før har jeg syntes at bacon osten har vært skikkelig ekkel, og har aldri klart å spise denne "rå" på grunn av smak og konsistens. Men Jalapeño osten har jo alltid vært bra :O

Det gjelder jalapeno osten også ja. Jeg syns den var helt super. Smaken er fremdeles god, men blir bare rar når den varmes

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 15:19   #20
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Ser ikke ut til at vi er mange nok som klager foreløpig... det er det åpenbart en del "burgerfolk" som har gjort

Opprette facebook-gruppe, kanskje? Det er vel den mest effektive måten å nå mange tilhengere på!

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:37   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

teit de ikke bare lagde en ny variant istedet og reklamert på pakka at det var en smelteost

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:42   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Gå over til fienden! Osten deres er veldig god!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:56   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Gå over til fienden! Osten deres er veldig god!

Eneste tilsvarende jeg vet om er Tines taffelost med tomat. Den blir fortsatt fin og oppblåst. Vet du om flere

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 00:14   #24
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Eneste tilsvarende jeg vet om er Tines taffelost med tomat. Den blir fortsatt fin og oppblåst. Vet du om flere

Synes ikke taffelosten blir god jeg... bare seig, ikke sprø slik Kavliosten ble før...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 00:18   #25
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Synes ikke taffelosten blir god jeg... bare seig, ikke sprø slik Kavliosten ble før...

Merkelig, for hos meg så blir den sprø og fin, ikke seig i det hele tatt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ostelasagne med Kavli jalapeno osteskiver marjusen Middag 89 18-01-14 19:41
Kavli trippel? Havrepåsan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-03-11 19:34
Kavli ost - partystopper? Sykepleierstudine Mer enn 30 kg overvekt 1 22-10-10 21:14
Kavli ost i micro? millix Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 15-03-10 22:40
Kavli smøreoster deeluxe Lavkarbo generelt 2 27-02-04 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no