Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-11, 23:05   #226
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Hvis dere går inn på diabetes.no så ligger det egen liste der over viner som er katolyse-vennlig.
De skal også ha lister over diabetes-vin på polet. Jeg kjøpte en vin som hadde under 1 gr sukker pr flaske sist. Husker ikke hva den heter igjen, men den var hvit mousserende og KJEMPE GOD!

  Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 10:12   #227
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Er det forresten noen her som har et klokt svar å gi meg når det gjelder midje og hofte mål?

Inne på den tickeren min så kan man oppgi nå-verdi og mål-verdi på midje, men jeg aner jo ikke hvilke mål man burde ha rundt midjen.
Står jo så mye forskjellig på nettet også, eneste jeg forsto var at man burde være under 88cm, eller tar jeg feil? Sto også andre steder at midjen bør være under 80cm og vektklubb.no opererer med under 84cm.
Noen som vet?!

Fant også en sånn beregning hvor man tar livvidde delt på hoftevidde og da skulle damer helst falle under 0,8 i verdi. Noen som har vært borti denne?

  Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 10:32   #228
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

hentet fra fhi.no

"Det er vanlig å definere en liv-hofte-ratio hos menn > 1.0 og hos kvinner > 0.85 som grenseverdi for bukfedme og dermed økt helserisiko. WHO/FAOs ekspertkomite angir i en rapport fra 2003 at risikoen for metabolske forstyrrelser øker for menn med livvidde på 102 cm eller mer og for kvinner med livvidde på 88 cm eller mer."

hentet fra lommelegen: http://www.lommelegen.no/857261/mage...iko-for-sykdom
"Magemålet skal måles like over hoftekammene, på magens bredeste. Og du skal ikke holde inn magen, men ha den helt slapp. Ved å holde inne magen i større eller mindre grad, kan man jo måle omtrent et hvilket som helst magemål, så det gjelder ikke."

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 10:45   #229
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Hmm...jeg har lært at man skal måle livvidden det navelen er, er det jeg har gjort til nå, hvis man skal måle der magen er bredest så blir jo det på hoftene for min del...

  Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 12:10   #230
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Når jeg måler midje, så måler jeg over hoftene, der det går litt inn igjen. Jeg har veldig brede hofter så det er ikke så vanskelig å finne igjen..
Jeg måler også 'magen', men da er målebåndet PÅ hoftene, noe jeg ikke kan slanke bort så mye av, men det er der jeg er bredest og jeg går jo litt ned der også. Det er under navlen, da min nederste del av magen er den største og det er den jeg vil ha vekk

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:34   #231
LittLettereLiv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 35
LittLettereLiv er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har lest at magemål er 2 cm over navelen. Det har jeg lest flere steder, så jeg har regnet med at det var riktig

__________________
Startet på ketolyse 18.03.11



LittLettereLiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:02   #232
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Det kan godt tenkes. jeg måler bare der jeg ønsker å se forskjell, og siden nederste del av magen er et problem for meg, så er det der jeg måler.Hofter og mage er den største delen av meg.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:59   #233
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har hvertfall prøvd den metoden som jeg skrev høyere opp her og fått det målet som sto i det jeg linka til. bare å prøve

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 16:19   #234
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Etter tre uker og to dager på ketolyse.

Vekt: -2.1kg.
Pupper: -1.5cm
Under pupper: -3cm
mage: - 4cm
mage over kul: -3cm
hofter: -2cm
lår: - 3cm på hver
legg: -1cm på hver
overarm: -1cm på hve

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 23:55   #235
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Etter tre uker og to dager på ketolyse.

Vekt: -2.1kg.
Pupper: -1.5cm
Under pupper: -3cm
mage: - 4cm
mage over kul: -3cm
hofter: -2cm
lår: - 3cm på hver
legg: -1cm på hver
overarm: -1cm på hve

Wow så bra! Gralla!

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 00:10   #236
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Noen marsstartere her?

Tusen takk for det Mona K... er ganske fornøyd ned det, nå må jeg bare gå ned resten.. hehe

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 00:23   #237
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Det klarer du fint =) bare ikke ta masse pauser som jeg gjorde..gubban jeg angrer.. sinnsykt mye vanskeligere å begynne på ny.. + jeg la på meg 3-4kilo for vær pause og endte opp med + 10.. jeg gikk i fjord ned 17 kilo fra 20feb til 7 juli. da jeg tok pausen.. nå har jeg gått ned7 kilo siden 1 april. Jeg klarer ikke engang å glede meg over disse kiloene pga at jeg allerde hadde tatt de av.. 3 kilo igjen så er jeg tilbake til der jeg begynte på pausen min.. 17 kilo

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 10:23   #238
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei!

Er det plass til en til i den gruppen her? Jeg startet 14. mars og syns det hadde vært kjempefint å være med i en gruppe som denne med tips og triks og peptalk!

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 10:37   #239
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hiver meg med her jeg også. Dette forumet har hjulpet meg stort sett hver dag så jeg takker alle inne her Starta første mars å har rasa ned hele 12 kg. 105 kg ved start å 93 kg pr dags dato. Målet er 85-86 kg
Det hadde nok blitt verre hadde det ikke vært for dette forumet her, mange kloke hoder her inne!!

Ønsker alle mars starterene lykke til å stå på!

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:23   #240
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av simmons, her.

Hiver meg med her jeg også. Dette forumet har hjulpet meg stort sett hver dag så jeg takker alle inne her Starta første mars å har rasa ned hele 12 kg. 105 kg ved start å 93 kg pr dags dato. Målet er 85-86 kg
Det hadde nok blitt verre hadde det ikke vært for dette forumet her, mange kloke hoder her inne!!

Ønsker alle mars starterene lykke til å stå på!

Velkommen til dere nye
Og må jeg få si; WOW! Hva har du gjort for å få til en slik vektnedgang?
Imponerende!

Jeg har hatt en helg uten utskeielser hvertfall, blitt ett par kaffe latte, men har fått de med helmelk, så samvittigheten er ren Også store IFA da, er jo så godt å ha i bilen når man skal kjøre langt!

Av sjokolade har jeg prøvd en ny sukkerfri en fra Ica, husker ikke navnet i farta, men skal få finni det frem ila mandagen. Uansett, sjokoladen var skikkelig bomkjøp! For det første kosta den nesten 30kr for 100gr, smakte melkesjokolade forsåvidt, men FYTTIGRISEN å vondt i magen jeg fikk (og den gikk altfor raskt igjennom systemet)!
Ikke fått så vondt i magen av annen sjokolade som er søtet med maltitol før, og jeg spiste ikke mer enn kanskje 40gr. Vil ikke anbefale den altså!

Håper dere andre har hatt en strålende helg, det har hvertfall jeg, til tross for at jeg jobba lørdagen som var den ene dagen med sol (her er det grått og trist i dag). Men hva gjør vel det når det er VÅR sommerskoa er børstet støv av, sommertøyet er dratt ut fra en krok i skapet, og jaggu må man ikke kjøpe noe nytt sommertøy i ett par str mindre. Det føles helt ok

  Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:21   #241
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg lurer på dette her med maltitol, jeg! Jeg har søkt rundt og lest masse om det både her og andre steder og det virker som at det gir blodsukkerstigning - hvertfall ifølge Diabetesforbundet (som jeg håper og tror har ganske peiling)! Men så ser jeg at det er mange på ketolyse som spiser sjokolade og annet søtet med maltitol og som sier det er helt greit. Hva skal man tro på?

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:46   #242
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Det er riktig at maltitol gir blodsukkerstigning, men den gir mye lavere stigning enn sukker. Ergo har jeg prøvd ut diverse sukkerfrie sjokolader istede for 70% vanlig sjokolade, da jeg får søtsug av vanlig sjokolade, det får jeg ikke av maltitol.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:53   #243
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Så om man spiser litt av denne typen sjokolade er det helt i orden?

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:22   #244
Hippo85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 2
Hippo85 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei.
Jeg er også marsstarter, startet 28mars. Har nå holdt på i 2 uker har gått ned 2,5kg. Men gikk ned 2,4 første uken, så var jeg på konsert på lørdagen å da ble det cider og div. Søndagen var jeg ikke i form og seff spiste feil mat. å dette resulterte i 1 kg opp og uka etterpå så var jeg i forening å ble servert masse utlanskmat og alt var blandet med noe jeg ikke kunne ha, så da ødla jeg igejen. Det samme jorde jeg nå igår da fristelsen for snop ble for stor. Har bare vært i ketose en gang i denne perioden tror jeg.

Jeg vett ikke om jeg vil klare dette. Noen som vett om det gjør noe å skjeie ut en gang i uka? jeg har hørt at mangen gjør det og at det gjør ingenting. Har som mål å få av meg 10kg, men føler ikke livet kan stoppe for det om. Skal snart på påskeferie også med familien.

Bare syt fra meg. Når jeg skriver her ser jeg hvor mye unskyldninger jeg kommer med.....Svak!

Hippo85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 19:44   #245
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hippo85! Så flink du har vært som har gått ned 2,5 kg! Det er jo kjempeflott!

Når det gjelder sprekking og godteri og alt det der, så kan jeg fortelle at det er smart å forvente litt sånne ting. I går feiret vi bursdagen til samboeren min og da visste jeg at det ville være nødvendig med noe ekstra - så da lagde jeg ostekake som jeg fant oppskrift på her inne! Det er masse tips på snacks man kan spise, selv om man ikke skal spise det for ofte. Når det gjelder å skeie ut med høykarbo-mat en gang i uken, tror jeg det er litt dumt siden man ofte bruker et par dager på å komme inn i ketose igjen. Da er det bedre å faktisk lage litt søtt eller ekstra godt som er ketolyse-vennlig!

Jeg skal også på påskeferie med familien og forbereder det med å bake brød og knekkebrød jeg kan spise og å lage litt godteri (karameller og marsipan) som jeg kan kose meg med når de andre spiser kvikk lunsj og appelsin!

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:14   #246
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av AneAne, her.

Så om man spiser litt av denne typen sjokolade er det helt i orden?

Jeg har ikke merka noe på vekta av den hvertfall. Merka MYE mer av den 85% sjokoladen jeg spiste her en helg. Men som sagt, ikke alle som er like gode, og ikke alle som er like vennlig for mage.
Den beste hittil er Sjokoladeprinsen Frihet. Den er dyr, men åh så god!!!
Ellers er Atkins Advantade Decendens sjokolade redninga for meg mange ganger. Den er herlig!

  Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:22   #247
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Det her må jeg prøve ut i påsken! Hvor får du tak i Sjokoladeprinsen?

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:43   #248
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

HER eller på Meny mener jeg det var.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:14   #249
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Kjempefint! Har Meny butikk 200 m unna så det passer bra! Tusen takk!

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 01:30   #250
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av AneAne, her.

Så om man spiser litt av denne typen sjokolade er det helt i orden?

Jeg vil andbefale åklare dere uten søt de første mnd. Da er det lettere ågåned fra egenerfaring. Men samtidig kan det være bedre å spise sånnt en å spise sukker. Men helepoenget med lavkarbo er jo å spise sunt og miste søtavhengighet. (ihvertfall for min del) Så det beste er å klare seg utensøt.

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no