Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Sukk!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-05, 19:09   #1
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 38
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

Sukk!

NÅ ER JEG SÅ SUR PÅ MEG SELV!!! Jeg klarer ikke å holde meg til noe som helst kosthold! Jeg er en idiot med null viljestyrke! Hvor har motivasjonen min tatt veien??!! Hvor!!?? Jeg er helt oppgitt. Fatter det ikke. Denne helgen har jeg spist alt jeg har kommet over! Det er helt sykt! Jeg føler meg kvalm og ekkel!Jeg tror ikke jeg gikk noe særlig ned i forrige uke, og har gått og klaget på dietten, at det ikke funker lenger... og at kroppen min sikkert bare ha blitt vant til den.. men så ble jeg minnet på av venninnen min "Ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten!!" - ikke rart det ikke funker denne gangen med alle snarveiene jeg tar - atkins barer - cottage cheese med jordbær.. selvfølgelig spiser jeg mer hvis jeg "jukser" - det er jo derfor jeg ikke blir kvalm og svimmel denne gangen og ikke mister appetitten... Åh gud hvor jeg savner det å miste appetitten..

Har tatt masse krom nå og helt nedpå masse masse loppefrø for å fjerne alt sukkertullet!!
Jeg skal prøve i morgen å komme meg på rett vei, men det er ikke lett. Eksamener, jobb og alt sliter meg ut, og derfor faller jeg av.. fordi jeg er trøtt og har null energi! Fordi jeg ikke gjør ting jeg vil gjøre, bare stresser og stresser hele tiden! - og så hjelper det ikke stort at jeg feiler hele veien heller..

Jeg måtte bare skrive dette her et sted, for jeg er helt fortvilet.. Hvis noen har noen gode tips eller erfaringer så bare sleng dem inn.

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 19:18   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hei Tina F

Jeg ville egentlig bare si at du må ikke være så streg med deg selv!
Du både jobber og skal ta eksamen! Jeg for min del er nær ved å bli totalt tussete av bare å skulle ha eksamen...
Sånn frem til eksamen, så kansje du kan legge listen litt lavere? Det har hvertfall jeg kommet frem til at er lurt... For da blir jeg ikke sprø når jeg ikke gjør ting helt riktig.
Har du mulighet til å ta deg små stunder i løpet av dagen der du puster rolig, tenker på noe kjekt, og får stresset ned litt? kansje sove litt på dagen noen dager sånn fem mot eksamen? alt trenger ikke fungere som vanslg frem mot eksamenen,- det viktigste er at du tar vare på deg selv og er snill med deg selv frem til den er overstått. Rutiner og "det optimale" kommer etterpå.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 19:19   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, glemte jo en viktig ting: Lykke til!
Når er den?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 19:27   #4
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Hei der

skjønner godt at du blir litt oppgitt.. høres ut som du er like utålmodig som meg..
dessuten har du mye som henger over deg nå, spesielt eksamen kanskje? jeg merker iallfall at jeg blir superstressa av at det ikke går så bra med masteren.. og så sover man dårlig, og da blir man mindre opplagt, og mer sulten. en dårlig sirkel det der..
selv om det snart er bikinisesong, så er det kanskje ikke så lurt å legge om kosten akkurat nå, med tanke på eksamen og slikt. du har sikkert nok å tenke på..
kanskje du skal satse på å spise "normalt sundt" fram til du er ferdig med eksamen, og så starte strengere på dietten da?

dersom den figuren på profilen din stemmer, så har du jo ikke så mange kilo å ta av heller, og da går det ofte seinere har jeg hørt. du har jo vært veldig flink å trene har jeg sett men husk på at når du spiser veldig lite karbohydrater blir man sliten og slapp av det. jeg måtte gi meg å trene veldig hardt, fordi jeg ble bare sliten og svimmel under trening. om du vil fortsette kostholdet ditt nå, så tror jeg du må planlegge måltidene litt bedre i forveien, slik at du ikke skeier ut.. og så må du ikke dømme deg selv så hardt det ordner seg til slutt vettu....

lykke til!

mvh silje

ps: hvilken skole går du på? jeg gikk på langhaugen

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 21:52   #5
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 38
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Jeg går på Bergen Handelsgymnasium. Har bare en eksamen igjen, enten på onsdag el. fredag (kommer an på hva jeg kommer opp i). Når den er ferdig kan jeg endelig konsentrere meg om å trene og holde kostholdet. Har egentlig ikke problemer med kostholdet slik jeg hadde før. Liker å spise proteiner og fett, og grønnsaker er jo også godt! Problemet ligger i sukkerduget.. men jeg merket forsovet etter å ha stappet i meg masse krom i sted at søtsuget gav seg.. så det var positivt. Jeg skal prøve å ikke være så streng med meg selv, men det er skremmende at magen min buler litt ut nå som ferien nærmer seg (4 uker til). Det verste er egentlig at jeg føler at jeg ikke har kontroll over meg selv når jeg ikke klarer å holde kostholdet. Det er liksom den tingen jeg får skikkelig "boost" av å klare..

Men men.. det er alltid en ny dag i morgen. Tror jeg skal prøve å være litt mer aktiv her inne mot helgene ettersom det er da jeg pleier å skeie ut. Vil også sette mer fokus på treningen, og heller høyne karbohydratene litt slik at jeg kommer meg igjennom dem.

Takk for støtte! Jeg setter virkeloig pris på det.

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 22:01   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

slapp av! Hver dag er en ny mulighet! Og ingen av de delene du har spist er katastrofale heller. Kanskje du skal prøve en moderat versjon og trappe ned på karber etter som du får kontroll, mindre stess og mer motivasjon?? Klem..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 22:32   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

eksamen tar knekken på oss alle, håper du kommer opp i M4. (var det ikke det du ville opp i?) Selv er jo jeg ganske sikker.. men håper enda at det ikke går galt dette her.

Det er ikke alltid like lett å holde seg i begynnelsen. Eneste tips jeg vil gi mot søtsug er å kutte ut all erstatninger, og frukt og grønt. må du ha sjokolade ta en bit 70% eller 86%. og la det bli med det. spiser du 86% så vil du sikkert ikke ha mer etterpå heller for den er så mektig.

Bergen Handelsgymnasium er den skolen med best miljø jeg har gått på, men har ikke hørt noe vondt om langhauen heller.. er så godt når man trives med de andre elevene.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 23:03   #8
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 38
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Tips til nybegynnere

Her er noen greie tips for deg som har tenkt på å begynne eller nettopp har begynt med en lavkarbodiett (og kanskje også for deg som har holdt på en stund?)

  • les varedeklarasjonen!
  • står det 0 karbo, så regn 1 bare for sikkerhets skyld
  • unngå koffein helt de to første ukene
  • unngå søtstoff helt de to første ukene
  • drikk MINST to liter vann eller mineralvann daglig
  • ikke vei deg mer enn en gang i uka
  • ta mål av deg selv før du starter, noen ganger mister du cm selv om vekta står stille
  • ikke sammenlign deg med noen andre. Folk går ned så forskjellig
  • vekta kan stå stille rundt den tredje uka, det er normalt. Ikke få panikk
  • hvis du følger planen til punkt og prikke og fremdeles ikke går ned, sjekk om du kan ha Candida og unngå eddik, ost, sopp og annen gjæret mat
  • ta en tur til legen før du starter, og ta blodprøver. Det er greit å ha noe å sammenligne med når du har nådd målet ditt. Kolesterolet kan gå noe opp de første ukene til kroppen har fått tilpasset seg. Pass på at legen vet at du er på en lavkarbodiett og hvor lenge du har gått på den
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke har lest boka
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke leser varedeklarasjonen
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten

TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 23:07   #9
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 38
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Disse skal jeg leve etter slavisk fra nå av! Jeg lover! Hvis jeg klarer dette fram til ferien skal jeg gi meg en saftig belønning! Jeg er veldig positiv nå.. Gleder meg allerede (til å få orden på livet, tjihi..) Kanskje jeg skal ramme inn reglene og henge dem på veggen *fnise* - har nettopp malt rammer fra IKEA. Tror jeg skal legge opp kostholdsplan, slik at jeg kan følge en plan HELT SLAVISK.. Jeg tror jeg trenger retningslinjer, rett og slett. 86% sjokoladen er god.. men hvis jeg har den i hus spiser jeg den bare opp. Bedre å bare la være... for en stund i hvert fall!

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 23:39   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Tina F !!

Dette klarer du - skal heie på deg vi !!
Skulle nesten tro at du drev med sånn tankeoverføring. Jeg var innom helsekosten for å kjøpe C-vitamin i går. Masse Atkins varer/godter.... Så tenkte jeg. NEI - det du ikke har kan du ikke spise..... Jeg vet jo jeg blir dårlig av dem - så hvorfor ha dem i hus ?
Du tenker rett -og den lista di var kjempeflott !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I hjemmet idag... :SUKK: Iset Lavkarbo generelt 5 15-05-05 11:59
lavkarbo-godis...sukk boble Lavkarbo generelt 9 06-03-05 23:34
Hvor lang tid før ketose avtar? psilocybe Atkins kosthold 20 27-02-04 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no