Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen spørsmål om lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 22:13   #1
Diwa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 49
Diwa er på en erverdig vei

Noen spørsmål om lavkarbo

Ser noen av dere lever med lavkarbo. Følger dere da ingen retning? Eller har dere bare kuttet ut endel karb? Evt hvor mange karb spiser dere per dag? Og hva spiser dere i løpet av en dag?

Diwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:16   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Diwa, her.

Ser noen av dere lever med lavkarbo. Følger dere da ingen retning? Eller har dere bare kuttet ut endel karb? Evt hvor mange karb spiser dere per dag? Og hva spiser dere i løpet av en dag?

Noen??? De fleste av oss lever på lavkarbo! Hvilke retninger kjenner du til siden du spør om ingen av oss følger en retning??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:18   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Noen spørsmål om lavkarbo

Hun mener nok at mange bare skriver lavkarbo på min kostholdsfilosofi i stede for Ketolyse, atkins eller lindberg feks.

Regner med at dem som bare skriver lavkarbo, lchf el.l har noe litt mer egenkomponert. Er nok mange som har ketogen diett da også, feks maks 25 kh i døgnet, men ikke følger ketolyse eller atkins feks. Også er det andre som lever på opptil 150 kh i døgnet.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:29   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål om lavkarbo

Jeg følger ingen spesiell retning siden jeg ikke skal noe særlig ned i vekt, det har riktignok sneket seg på et par kg som jeg vil ha bort igjen nå i og etter jul, men det er noe annet.

Har rett og slett kuttet ut brød, poteter, ris, pasta og sukker så godt det lar seg gjøre - og det gjør det jo. Spiser mye rent kjøtt, kylling, fisk og egg + grønnsaker, litt frukt og noe lavkarbobrød. Tar litt vitamintilskudd når jeg kommer på det, men tror nok jeg får i meg det jeg trenger.

I dag har jeg spist:

Frokost: 1/4 omelett (fra en stor stekepanne) av 5 egg (i hele altså), jarlsbergost, broccoli, løk og salami (man tok det man hadde... dette var rester fra gårsdagens frokost)

Lunsj: salat av 1/2 pose mini familie fra Dole, paprika, agurk, jarlsbergost, fetaost m/2-3 skjeer av oljen, 1/2 avokado + litt squash og bacon som jeg surret i smør først

Mellom: en appelsin, fikk så lyst på, men fyttikatta så sur den var! Spiser ikke så mye frukt, maks en i uka egentlig, men nå har jeg en periode jeg har lyst på frukt så da unner jeg meg litt.

Middag: 1 kyllingfilet delt i biter stekt i smør og krydder sammen med 8 (?) rosenkåler delt i biter. Hadde så i en god dæsj saus av soltørkede tomater og en real klatt med rømme og rørte det godt sammen. Mmmm... Skulle egentlig ha litt bønner/kikerter oppi, men hadde gått tom. Må bløtlegge og koke og fryse en stor pose igjen, det er så kjekt å ha liggende.

Noen ganger har jeg bare 2-3 kokte egg med smør og kaviar til frokost eller lunsj, enkelt og godt synes jeg. Holder meg mett i timesvis! Ellers drikker jeg masse vann og te da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:30   #5
Diwa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 49
Diwa er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hun mener nok at mange bare skriver lavkarbo på min kostholdsfilosofi i stede for Ketolyse, atkins eller lindberg feks.

Regner med at dem som bare skriver lavkarbo, lchf el.l har noe litt mer egenkomponert. Er nok mange som har ketogen diett da også, feks maks 25 kh i døgnet, men ikke følger ketolyse eller atkins feks. Også er det andre som lever på opptil 150 kh i døgnet.


Ja det var det jeg mente

Diwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:35   #6
Lumpe
Juniormedlem
 
Lumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 42
Lumpe er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om lavkarbo

Jeg spiser vel mellom 20-25 karber pr dag. Hverken mer eller mindre. Jeg kjører en blanding av keto og lavkarbo (LCHF) og trives med dette.

Målet er å nå idealvekten som for meg ligger en plass mellom 80-85kg, benbyggningen min tatt i betraktning.

__________________


Lumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen spørsmål vedr. lavkarbo/ketose VistaX Spørsmål og svar 31 14-02-11 15:57
Noen spørsmål vedr. trening, puls og lavkarbo Ina64 Trening 4 20-09-10 16:18
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Noen spørsmål fra en nybegynner innen lavkarbo og ketolyse FrøkenG Ketolysekuren 6 24-11-08 22:53
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no