Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-10, 22:14   #1
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

De to tre første ukene uten snop og brød var ikke noe problem, men den siste uken har vært kjip.Har hatt skikkelig søt sug. I dag spiste jeg 30 gram sjokolade med 70 % kakao-bocca. Likevel hjalp det overhodet ikke.

Det eneste som hjelper er å spise feit mat.Det har jeg gjort i dag, selv om jeg ikke var sulten som egg med masse smør og to burgere

ER det bedre enn å skeie ut med godis..sånn vektmessig sett ?

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 22:50   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Søtsuget på meg som en klegg hvis jeg ikke har fått i meg nok fett. Kan det være grunnen til søtsuget?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 23:00   #3
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Aner ikke, syns selv jeg har spist mye fett i dag.Flere egg som jeg blander med steke fettet, blomkålmos med masse smør, fire buko oster. Men etter to burgere med ost ble det borte

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 23:05   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

For meg hjalp det å drikke vann..masse masse deilig kaldt vann!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 23:12   #5
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Får prøve å drikke vann da, selv om det ikke er det som frister mest når brødet og godteriet roper på meg.De savner meg fælt om dagen-Men jeg har jo slått opp-dont have sex with your ex

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 23:59   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Opprinnelig lagt inn av slankogsmekkersnart, her.

Får prøve å drikke vann da, selv om det ikke er det som frister mest når brødet og godteriet roper på meg.De savner meg fælt om dagen-Men jeg har jo slått opp-dont have sex with your ex

Nå fikk jeg en masse rare assisiasjoner og et par aha- opplevelser, gitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:05   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Opprinnelig lagt inn av slankogsmekkersnart, her.

Får prøve å drikke vann da, selv om det ikke er det som frister mest når brødet og godteriet roper på meg.De savner meg fælt om dagen-Men jeg har jo slått opp-dont have sex with your ex

Hehe!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:31   #8
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Hva slags aha opplevelse Kitt,nå ble jeg veldig nysgjerrig

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:49   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Opprinnelig lagt inn av slankogsmekkersnart, her.

Hva slags aha opplevelse Kitt,nå ble jeg veldig nysgjerrig

Gamle kjærleiks- historier!
Nå har jeg vært sammen med/gift med samme mann i mange år, så det gjelder ikke han, men da jeg var ung, hadde jeg en tendens til å aldri bli helt ferdig med kjærestene mine, "don't have sex with your ex"- type ferdig, lissom!.
Kanskje jeg på en måte ble "avhengig" av dem også? Selv om jeg ikke på noen måte var den eneste som ikke ble "ferdig".

Altså, det finnes et gen som styrer avhengighet. Det er svært sterkt i min mors slekt. Alkohol, narkotika, sigaretter og mat....... Noe er vi avhengige av, alle sammen!

Kanskje en av grunnene til at jeg har brukt så utrolig lang tid på å "gi slipp" på enkelte ekser, særlig en spesiell, har hatt med dette å gjøre???

Som sagt, snodige assosiasjoner og rare tanker i påskenatten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:53   #10
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

he he.Jeg kjenner meg godt igjen i mye der gitt. Har nok desverre dette avhengighets genet selv og. Så ett under at jeg ikke ble narkoman eller fyllik egentlig.Men ekser,sigaretter,snop,brus, jo da listen er lang.Nå er jeg blitt avhengig av dette forumet og lesestoff om lavkarbo kosthold....Men det er jo ikke det verste da

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 01:03   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Kjenner igjen den listen over ting, ja! Er adoptert, jeg, og er jammen meg glad jeg ikke vokste opp med den påvirkningen tillegg. Er en viss fare for at jeg hadde måttet sloss med mer enn sigaretter og overvekt, da ja!
Og ekser, selv om det var skrekkelig slitsomt å være så til de grader opphengt for så å bli fullstendig knust! Kjenner på rundene med den ene spesielle av og til enda, 24 år etter! Ble kanskje aldri helt kvitt den avhengigheten.........

Lavkarbo- forum er ikke den mest usunne avhengig heten vi kan ha! Om jeg ikke har gått ned masse i vekt de årene jeg har vært her, har jeg i hvert fall ikke gått opp mer enn de kiloene jeg la på meg ved røykeslutt nå i januar, og selv de er på vei vekk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 01:13   #12
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Du er super flink som har kuttet ut røyken, det står det respekt av ! Skulle liksom prøve det jeg og og det varte vel en og en halv dag det....Utsatt på ubestemt tid

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 01:21   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Takk!
Vi holdt på å prøve i 2 år, vi altså! Men det var først denne siste gangen at jeg passet på å være HELT tom for røyk slik at jeg ikke kunne lure meg selv en gang!
Butikken ligger bare 2 min unna, men det kan være en fordel å være litt lat av og til!
Brukte røykeplaster de første 3-4 dagene, mest fordi jeg ble så utrolig sinna når kroppen ikke fikk sin daglige tilførsel av nikotin! Men så glemt ejeg å skifte dem eller de datt av i dusjen etc, så da gadd jeg ikke mer!

Har gått mye bedre enn jeg hadde fryktet, men er jo langt fra 100% sikker enda.
Sier jeg skal begynne igjen når/hvis jeg blir 70 år gammel! Liker ikke uttrykk som "aldri mer" etc.

Har du sett denne tråden?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 09:33   #14
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: ikke spist godteri men.....er dette så mye bedre

Haha begynne igjen når du blir 70, den likte jeg.Tenker at jeg skal gi røyke slutten en sjans når jeg har gått ned til der jeg vil være - er så redd for å legge på meg nå som vekten endelig går nedover igjen. Og for meg er røyken så mye desverre. Trøst, kos, sosialt, stresse ned hjelp osv. Nå høres jeg ut som en levende reklame for røyk- men liker ikke røyk altså ! Det er jo galskap å betale i dyre dommer for å ødelegge kroppen sin.

Men fra det ene til det andre. Mye rart en skal savne gitt. Jeg savner å virkelig føle at jeg får tømt meg ( den beste måten jeg klarte å si det pent på )
Det søm kommer ut nå er bare smårusk i forhold til før. Fatter ikke hvor det blir av alt jeg dytter i meg

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Har enda ikke spist noe Ella-A Ketolysekuren 5 19-02-09 21:40
Hvordan er dette med sukkerfritt godteri? Lollypop! Ketolysekuren 5 04-09-07 11:43
Da prøvde vi keto strips.. Dette har vi spist. Lining Lavkarbo generelt 9 14-02-06 09:29
dette har jeg spist i dag elinej Induksjonen 2 20-12-04 03:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no