Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fiberrik

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-09, 19:14   #1
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Fiberrik

Jeg kjøpt fiberrik med solsikke i dag. er den ok? skaql ikke spise fast, men sånn når en må ta litt mat i full fart.

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:26   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiberrik

Da må du spise rimelig lite av den. Ikke for å være kjip, men jeg skjønner ikke helt vitsen med å bruke 5-6 av dine 15 daglige karbohydrater på et knekkebrød
Da ville jeg heller bakt et lavkarbobrød/knekkebrød

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:30   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fiberrik

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da må du spise rimelig lite av den. Ikke for å være kjip, men jeg skjønner ikke helt vitsen med å bruke 5-6 av dine 15 daglige karbohydrater på et knekkebrød
Da ville jeg heller bakt et lavkarbobrød/knekkebrød

Signerer, m*e bedre å bake seg lavkarbobrød, lage osteknekkebrød ala gerd eller Nemiis knekkebrød...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:31   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fiberrik

Jeg spiser Fiberrik en gang i blant, men jeg holder meg ikke til Ketolyse 100% heller, så er ikke så nazi på karbene. Jeg er fortsatt i ketose de dagene jeg spiser det.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:36   #5
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Fiberrik

ok. takk for svar.

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:26   #6
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Fiberrik

Noen ganger når jeg har det travelt (ofte morgener) så tar jeg en sånn. 3 karber i en

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:44   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Fiberrik

Jeg spiser av og til Fiberrik, for å dekke behovet for å kunne tygge på noe hard fiber og for å dekke behovet for å spise noe "enkelt å holde i mat"

Kjekt å ha litt majones og reker på feks, som mellommat eller mat i farta. Bare 3 karber i den og de har middels/av GI

Jeg gidder ikke å bake brød nemlig. Lar heller brød være til vanlig.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:08   #8
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Fiberrik

Anbefaller Gunhilds knekkebrød her inne. De er harde og veldig mye mat i Har pleid å spise fiberrik til frokost en stund, men har godt over til dette, sånn til vanlig på jobb. Synes de egentlig er bedre å spise enn mange av lavkarbobrøene.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:11   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiberrik

Og jeg går mot strømmen og spiser fiberrik hver dag. 6-10 stk hver dag. Men så er ikke jeg på ketolyse heller... Jeg spiser generell lavkarbo. Jeg merker at magen min liker fiberrik veldig godt.
Og smaksløkene mine foretrekker fiberrik fremfor all verdens lavkarbobrød..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:12   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiberrik

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Anbefaller Gunhilds knekkebrød her inne. De er harde og veldig mye mat i Har pleid å spise fiberrik til frokost en stund, men har godt over til dette, sånn til vanlig på jobb. Synes de egentlig er bedre å spise enn mange av lavkarbobrøene.

Fikk smake et slikt et i dag. Knallgodt!!! Kan du vise til en link??? Skal lage!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:56   #11
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Fiberrik

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fikk smake et slikt et i dag. Knallgodt!!! Kan du vise til en link??? Skal lage!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17639

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 23:44   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiberrik

Takker!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 10:19   #13
Xandra
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 56
Xandra er på en erverdig vei

Sv: Fiberrik

Jeg bruker også fiberrik daglig. Spiser mellom 2-4 til dagen og synes de er knallgode. Brødbakinga blir liksom bare med tanken og da er fiberrik en god erstatning til brødskiva - ihvertfall når man kan unne seg litt mer enn 15g karber daglig

__________________
Xandra - 11 kg lettere

Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 Har gått ned enda 1kg. siden den gang.
Xandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig. Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 12:54   #14
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Fiberrik

hvilke GI har «fiberrik» ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 10:48   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Fiberrik

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

hvilke GI har «fiberrik» ?

Lav/Middels. Jeg ble anbefalt det på Fedon kurs av ernæringsfysiolog pga GI.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:19   #16
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Fiberrik

Det er kun på de med tranebær det står på pakka lav GI? Men har de med solsikke det og?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:36   #17
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Fiberrik

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg spiser av og til Fiberrik, for å dekke behovet for å kunne tygge på noe hard fiber og for å dekke behovet for å spise noe "enkelt å holde i mat"

Kjekt å ha litt majones og reker på feks, som mellommat eller mat i farta. Bare 3 karber i den og de har middels/av GI

Jeg gidder ikke å bake brød nemlig. Lar heller brød være til vanlig.

Osteknekkis er også supert til å ha pålegg på, og det tar bare 2-3 minutter i micro (litt avhengig av watt/modell) å lage 4 stk. Bruker man da ferdigskivet ost (f.eks. Kavli sine), så er det veldig kjapp mat, helt uten å måtte bake.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiberrik Kanutten Spørsmål og svar 3 23-11-10 21:07
Fiberrik? annann Ketolysekuren 5 14-02-08 21:19
Fiberrik? Viviann Spørsmål og svar 3 30-09-06 20:22
Fiberrik Trolljenta Spørsmål og svar 11 10-09-06 17:53
fiberrik,,, ayliah Induksjonen 9 16-11-05 08:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no