Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

magevondt og muskelvondter

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-11, 21:22   #1
Gla'laksen
Juniormedlem
 
Gla'laksen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 15
Gla'laksen er på en erverdig vei

magevondt og muskelvondter

I det siste har jeg hatt mye muskelvondt i hele kroppen, men spesielt i bena. Får liksom ikke slappet ordentlig av.. Har spist LCHF i 5-6 uker nå. Noen andre som har vært plaget av det samme?

OG

Forrige dagen laget jeg spinat "smeltet" i smør og tilsatt fløte og litt philadelphia (veeeeldig godt). Spiste det til kyllingfilet. Den kvelden fikk jeg veldige smerter i mellomgulvet. Jeg har tidligere hatt galleblærebetennelse, og det kan sammenlignes med den type smerte, bare ikke så voldsomt. Galleblæren ble fjernet for 2 år siden, så jeg visste jo at det ikke var den som var irritert igjen. Lurer alikevel på om det var for mye fett i spinat-saken jeg laget. Noen som har en formening om det?

Blir glad for tanker rundt begge "temaer"

Gla'laksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:59   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: magevondt og muskelvondter

Rastløse ben og leggkramper er vanlig i starten - ofte mangler man magnesium. Vet at mange tar det til å begynne med for å lette oppstartsplagene

Aner ikke hvorfor du fikk vondt i magen av spinatstuingen - den er da ikke spesielt tung? Har dessverre ikke greie på fordøyelse, så her håper jeg noen andre svarer deg

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 23:46   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: magevondt og muskelvondter

Rastløse ben kan skyldes for lite magnesium i kroppen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 23:49   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: magevondt og muskelvondter

Magnesium får musklene i hele kroppen til å slappe av.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 17:11   #5
Gla'laksen
Juniormedlem
 
Gla'laksen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 15
Gla'laksen er på en erverdig vei

Sv: magevondt og muskelvondter

Så ekstra magnesium er svaret. Det er magnesium i vitaminene jeg tar, men bare 33% av anbefalt dagsdose. Da er det apoteket i morgen. Takk, folkens!

Gla'laksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 19:33   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: magevondt og muskelvondter

Ja bare ikke kjøp magnesiumoxid, magnesium hydroxid eller sulfat . De er avføringsmidler.

magnesium malate, aminosyrekelat, sitrat, glukonate, glycinate, carbonate og klorid er bedre.

muligens : glutamate forverrer migrene, aspartate forverrer depresjon, orotate er skummel med hensyn til økt celledeling ved kreft.


Sist redigert av Yrla : 05-08-11 kl 19:42.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magevondt (Torkil?) Matgud Ketolysekuren 43 30-06-10 21:08
Uro i kroppen, og magevondt Almar Lavkarbo generelt 5 01-08-09 21:51
Magevondt (luft) ijad Eurodiett 4 25-09-08 12:39
Sukkerfritt snop og magevondt Oda Lavkarbo generelt 13 20-09-08 20:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no