Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Påskeutfordringen ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-11, 09:28   #126
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Påskeutfordringen ...

Hæ? Hvorfor fikk jeg med et ekstra sitat??

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 19:57   #127
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Jeg er med!!!

Mulig jeg setter meg litt vell ambisiøse mål nå, men jeg satser alt på å gå ned 10 kg til påske!
Jeg går på Eurodiet, noe jeg også gjorde for mange år siden med stort hell, så derfor tar jeg litt godt i I 2004 gikk jeg ned 20 kg på 3,5 mnd, men keg merker allerede at kiloene sitter hardere denne gangen. Sist gang var det jeg hadde av overvet kommet under et svangerskap, mens det denne gangen har kommet over flerer år...kan det ha noe med saken å gjøre tro...?
Jeg går uansett på med friskt mot og vil ønske alle dere andre LYKKE til!

Ps: StineH, du har den flotteste utstrålinga jeg kan huske å ha sett noen gang!

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:09   #128
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Hmm...hvordan sletter man de tickerene egentlig? Litt unødvendig å ha to like

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 23:19   #129
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Det ble mye mas fra meg nå, men som dere ser fikk jeg det til heeelt selv

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:20   #130
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.


Ps: StineH, du har den flotteste utstrålinga jeg kan huske å ha sett noen gang!

Ååå...

Tusen, tuuusen takk!! *rødme*

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 13:21   #131
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Jeg har ikke kommet igang slik jeg ønsket i det hele tatt, kommet både sykdom og dødsfall i familien og diverse i veien. Derfor har jeg nå bestilt meg 2 ukers rasjon fra spisdegslank.no for å få en kickstart så jeg slipper å tenke på å lage selv. Har tatt en ketogen diett.
Tipper det blir lettere for meg nå for hvis jeg da får en kickstart hvor jeg også slipper å styre og lage ting selv så blir det lettere når de to første ukene er over. Det er jo de som er verst, iallfall for meg. Etter det forsvinner jo en del av søtsuget og jeg har det bedre med meg selv.

Så jeg er vel i grunnen fortsatt i 0 kan man si, sånn etter vekten å regne.

Jeg har veiedag først i morgen, men smugveiet meg i dag, og vekta viser -2,5kg fra forrige mandag Så det ser ut til at jeg er i gang igjen, gitt!

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:40   #132
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Påskeutfordringen ...

Jeg har gått ned 1 kg siden forrige veiedag, men litt opp fra tidligere i uka. Så jeg ligger vel på omtrent 3 kg på tre uker, og det er storveis.

Jeg har funnet roen i forhold til vekta. Den viser det den viser. Jeg trener masse nå, og er omtrent konstant støl. Jeg vet at det samler vann og gir variasjoner. Jeg har heller ikke helt fått magen i rutine enda, og det spiller også inn. Speilet, derimot, det lyver ikke.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:42   #133
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Jeg har gått ned 1 kg siden forrige veiedag, men litt opp fra tidligere i uka. Så jeg ligger vel på omtrent 3 kg på tre uker, og det er storveis.

Jeg har funnet roen i forhold til vekta. Den viser det den viser. Jeg trener masse nå, og er omtrent konstant støl. Jeg vet at det samler vann og gir variasjoner. Jeg har heller ikke helt fått magen i rutine enda, og det spiller også inn. Speilet, derimot, det lyver ikke.

Høres veldig flott ut!
Keep up the good work

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:56   #134
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutfordringen ...

gleeeder meg til veiedag denne uken!
Veide meg i dag, etter å ikke a veid meg siden fredag - og kan ikke klage!
Koom du fantastiske veieonsdag.. =P

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:10   #135
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

.DDet er såå deilig når man får sånne kick-nedganger!

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:01   #136
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Påskeutfordringen ...

Jeg hiver meg med på denne.

I fjor knerta jeg 30 kilo fra 1. januar til 20. april. I september stagnerte ting helt. Rett og slett fordi jeg slutta å være flink. I september var vekta 116 kilo. 1. januar i år hadde jeg gått opp til 122,6 kilo. Da snudde jeg og jeg har vært flink hittil i år. Siden 1. januar har jeg knerta 2.9 kilo og veier 119.6. Ny veiedag i morgen.

Jeg vil under 110 til påske. Årets første sykkelritt er 1. mai og påsken skal brukes til å trene bakkesykling i Dombås-traktene om våren har gjort veien sykkelvennlige. Denne tråden er en fin motivator.

Håpet er å være under 100 kilo når jeg starter i Lillehammer-Oslo 25. juni. Det er vel heller ambisiøst men man skal da ikke være knuslete med målene? Man må bare la være å ta det så alt for tungt om man ikke får det til.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:54   #137
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Jeg hiver meg med på denne.

I fjor knerta jeg 30 kilo fra 1. januar til 20. april. I september stagnerte ting helt. Rett og slett fordi jeg slutta å være flink. I september var vekta 116 kilo. 1. januar i år hadde jeg gått opp til 122,6 kilo. Da snudde jeg og jeg har vært flink hittil i år. Siden 1. januar har jeg knerta 2.9 kilo og veier 119.6. Ny veiedag i morgen.

Jeg vil under 110 til påske. Årets første sykkelritt er 1. mai og påsken skal brukes til å trene bakkesykling i Dombås-traktene om våren har gjort veien sykkelvennlige. Denne tråden er en fin motivator.

Håpet er å være under 100 kilo når jeg starter i Lillehammer-Oslo 25. juni. Det er vel heller ambisiøst men man skal da ikke være knuslete med målene? Man må bare la være å ta det så alt for tungt om man ikke får det til.

Velkommen skal du vere!
lest bloggen din en stund, og er intet mer enn imponert!

og er utrolig enig med deg med at man må sette seg litt store mål, så får man bare la vere å bli sur dersom man ikke skulle klare det ..

Lykke til!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:37   #138
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Jeg er enig at man må sette seg litt store mål. Det er bare å stå på

swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 06:51   #139
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Påskeutfordringen ...

...Start....27.12.2010: 102,0 kg
.1 veke....03.01.2011: 101,4 kg
.2
veker...10.01.2011: 101,6 kg
.3 veker...17.01.2011: 100,0 kg
.4 veker...24.01.2011: 099,8 kg

.5 veker...31.01.2011: ........

I dag ville vekta vise meg 100,0 eit par gongar, men eg har vore på 99,8 i fleire dagar så eg nekta å godta nokonting over dét - og joda, eg fikk eit par 99,8 også. Så no må eg farge håret, sidan eg hadde bestemt at eg skulle gjere det når eg kom under 100 kg! Skal sjå om eg tør gjere det denne veka

Det blir ekstra pinande spenning om eg klarer å halde meg på den rette sida av tresifra no framover, eg går jo opp og ned som ingen andre, eg må nok ha litt meire nedgang før eg klarer å puste heilt ut, trur eg, og skal prøve å ikkje bli altfor skuffa om eg ser dette fæle ett-talet neste veke.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 06:59   #140
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

...Start....27.12.2010: 102,0 kg
.1 veke....03.01.2011: 101,4 kg
.2
veker...10.01.2011: 101,6 kg
.3 veker...17.01.2011: 100,0 kg
.4 veker...24.01.2011: 099,8 kg

.5 veker...31.01.2011: ........

I dag ville vekta vise meg 100,0 eit par gongar, men eg har vore på 99,8 i fleire dagar så eg nekta å godta nokonting over dét - og joda, eg fikk eit par 99,8 også. Så no må eg farge håret, sidan eg hadde bestemt at eg skulle gjere det når eg kom under 100 kg! Skal sjå om eg tør gjere det denne veka

Det blir ekstra pinande spenning om eg klarer å halde meg på den rette sida av tresifra no framover, eg går jo opp og ned som ingen andre, eg må nok ha litt meire nedgang før eg klarer å puste heilt ut, trur eg, og skal prøve å ikkje bli altfor skuffa om eg ser dette fæle ett-talet neste veke.

gratulerer så utrooooli masse !
Det må føles så innmari godt!
gleder meg virkelig som unge til det blir min tur til å bikke under 100 kg! Og det er jo ikke så lenge til, om alt går etter planen!
Før påske ville jo vert morsomt.. Men, det blir vel kanskje litt VEL positivt..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:10   #141
Spich
Medlem
 
Spich sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 93
Spich er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Start - 113,5 kg.
17.01 - 112,5 kg - ned 1 kg
24.01 - 111,1 kg - ned 1,4 kg

__________________
Trening i februar: 260/1000
Spich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:12   #142
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

...Start....27.12.2010: 102,0 kg
.1 veke....03.01.2011: 101,4 kg
.2
veker...10.01.2011: 101,6 kg
.3 veker...17.01.2011: 100,0 kg
.4 veker...24.01.2011: 099,8 kg

.5 veker...31.01.2011: ........

I dag ville vekta vise meg 100,0 eit par gongar, men eg har vore på 99,8 i fleire dagar så eg nekta å godta nokonting over dét - og joda, eg fikk eit par 99,8 også. Så no må eg farge håret, sidan eg hadde bestemt at eg skulle gjere det når eg kom under 100 kg! Skal sjå om eg tør gjere det denne veka

Det blir ekstra pinande spenning om eg klarer å halde meg på den rette sida av tresifra no framover, eg går jo opp og ned som ingen andre, eg må nok ha litt meire nedgang før eg klarer å puste heilt ut, trur eg, og skal prøve å ikkje bli altfor skuffa om eg ser dette fæle ett-talet neste veke.

Gratulerer!! Gleder meg stort til å komme dit selv! Nyt følelsen!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:16   #143
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Påskeutfordringen ...

Ingen rekordstor nedgang på meg i dag, MEN - med -600 gr. har jeg i dag rundet -20 kg!!! Yippi!!!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:28   #144
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Påskeutfordringen ...

Slenger meg med må denne tråden jeg.
Har gått ned 3 kg siden 3januar så da har jeg 5 kg igjen til dette mål er nådd

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:29   #145
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Ingen rekordstor nedgang på meg i dag, MEN - med -600 gr. har jeg i dag rundet -20 kg!!! Yippi!!!

Wow..gratulerer så mye

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:30   #146
Kanutt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
Kanutt er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Å! Kan eg og vere med? Har tidligere vært på slankere.no, men der er så liten aktivitet nå, så vart litt kjedelig og lite motiverende. Gikk ned 15 kg (fra 113 til 98) våren 2010. Hadde tenkt å stabilisere vekta ei stund, og så fortsette nå fra januar. Men ble litt sløvt på slutten av året, og særlig i jula, så fikk på 6 kg igjen... Satser for fullt nå, og prøver lavkarbo for første gang.
Mandag 17. januar - 104 kg
Mandag 24. januar 101,5
Målet er -10 til påske. Altså 94, helst litt mindre...

Kanutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 10:32   #147
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutt, her.

Å! Kan eg og vere med? Har tidligere vært på slankere.no, men der er så liten aktivitet nå, så vart litt kjedelig og lite motiverende. Gikk ned 15 kg (fra 113 til 98) våren 2010. Hadde tenkt å stabilisere vekta ei stund, og så fortsette nå fra januar. Men ble litt sløvt på slutten av året, og særlig i jula, så fikk på 6 kg igjen... Satser for fullt nå, og prøver lavkarbo for første gang.
Mandag 17. januar - 104 kg
Mandag 24. januar 101,5
Målet er -10 til påske. Altså 94, helst litt mindre...

Bare å slenge seg med! Lykke til!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:59   #148
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

3 uker = minus 4,4
Min påskeutfordring er 11,4. 7 kilo igjen!

__________________

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 14:57   #149
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Påskeutfordringen ...

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Ingen rekordstor nedgang på meg i dag, MEN - 600 gr.


Samme her. 600 gram. Men følte meg full i vann da jeg stod opp..... Håper det blir litt mer neste uke

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 15:36   #150
Hannesita
Juniormedlem
 
Hannesita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Hannesita er på en erverdig vei

Sv: Påskeutfordringen ...

Der stod jeg bom stille gitt...
Kjedelig, for jeg har vært flink.. og trent en del også...
Det er på slike dager jeg er glad for at jeg har målt meg...for jeg har krymet litt den siste uken.

Må bare holde meg målrettet... Lykke til denne uken folkens!

__________________



Hannesita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no