Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ikke ned lenger

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-07, 17:39   #1
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei
Arrow

Går ikke ned lenger

Nå har jeg gjort alt etter boka, og testet med stix annenhver dag og sett at jeg er i ketose. Likevel har jeg ikke gått ned i det hele tatt siste uka.
Er nær ved å gi opp. Har vært i ketose i fire uker, og gikk kun ned nevneverdig første halvannen uke. Deretter kom mens og jeg sto stille en uke. Nå en uke etter mens er ferdig, er jeg fortsatt på stedet hvil. Noen trøst å få?

Ja, jeg vet det finnes tips i boka. Men nå spør jeg etter andres erfaringer...

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 17:43   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned lenger

Vi har vel alle vært der du er nå. Det viktigste er å ikke gi opp. Skriv ned alt du får i deg og legg det inn her, så er det nok noen som ser på deg for deg og kan gi deg trøst. Mange ting kan bremse nedgangen, altfra for lite grønnsaker, søtningstoffer, fløte osv. Om du får i deg for lite karber kan det også bremse opp, det er i allefall min erfaring.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 17:51   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned lenger

Om du gikk ned så mye som 4.5 kilo de første par ukene er det nok en del av årsaken til at du står stille nå. Det kan rett og slett ha vært for fort for kroppen. Den tar pause og må "tenke seg om". Det er helt normalt etter 2-4 uker på en ketogen diett. Disse såkalte "platåene" an vare i alt fra 1 til 4-6 uker. Dessverre er det her mange faller av. De som IKKE faller av, men forsetter, ser resultater ganske raskt ! Så ikke gi deg. Stå på videre. Om du følger boka og gjør det du skal og spiser det du skal spise, drikker masse vann og ikke hiver innpå med kunstig søtstoff ser jeg ingen grunn til at du ikke skal fortsette å gå ned.

Husk at du har et flott snitt uansett. 0.5 - 1.5 pr uke er flott resultat. De fleste ligger nok mellom 0.5 og 1 kilo.

Stå på ! Ikke gi deg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:01   #4
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned lenger

Takk for råd. Skal holde ut, hadde sett for meg minus ti til jul. Og ha pause i jula, uten å skeie HELT ut.
Kanskje kutte på Pepsi Max da? Har blitt en halvliter om dagen i snitt, må jeg innrømme... Men det er jo så gøtt...

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:32   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned lenger

Ja, prøv og dropp Pepsien en periode iallefall og se om det gjør noen forskjell. Det er visst en del som stagnerer pga aspartam, har jeg skjønt.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 07:02   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned lenger

Hei
Nille kommer som vanlig med gode og kloke råd.
Stopper det opp mer enn 2 uker ville jeg i en kort periode økt fettprosenten i maten og redusert den totale matmengde litt ( les mindre protein) og så doblet mosjonen. Etter mindre enn en uke setter det fart i vekttapet. De som spiser for lite karbohydrat, 5-10 gram kan med fordel øke mengden som beskrevet i boken, det er ikke sjeldent det også setter gang i fettforbrenningen ( man må fortsatt være i ketose selvfølgelig)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Jeg går ikke ned!! Caramella Lavkarbo generelt 7 14-04-07 18:38
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no