Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye kjøtt i døgnet?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-04, 14:20   #1
Billa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 43
Billa er ny på veien

Hvor mye kjøtt i døgnet?

Heisann.


Leser litt om liberalt inntak av kjøtt, fugl og fisk.
For ei som har overspist i mange år, og ikke kjenner etter om magen er mett før kjevene kapitulerer, så er slikt et fremmedord. :graversegned:

Hvor mye kjøtt spiser dere i døgnet?

Når jeg skal lage omelett på induksjon, kan jeg lage av 3 egg da?

Kan jeg evt lage omelett igjen til lunch av samme mengde?

Dette med dressinger, noen som har en god oppskrift? :_Må_ ha dressing på salat:

Har lest mye her inne den siste tiden. Prøver å forberede meg mest mulig slik at ikke pågangsmotet og optimismen atter en gang forsvinner ned i sjokkoladeplata.

Om 6 dager, begynner jeg mitt nye liv. Og jeg gleder meg!

Dette forumet er helt topp. Og brukerene her inne virker som en sympatisk og herlig gjeng! :nikkerivrig:

__________________
-Billa.
Billa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 14:37   #2
seagirl
Medlem
 
seagirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 53
Innlegg: 100
seagirl er en juvelseagirl er en juvelseagirl er en juvel
Thumbs up

Hei der

Jeg vet ikke helt sikkert hvor mye kjøtt ol du kan spise, men tror det ligger på 150 - 200 gr - du skal se at noen som har litt mer peiling svarer på det 3 egg går greit Mengden av mat kommer jo litt ann på hvor mye du beveger deg i løpet av dagen -men som sagt - en av guruene her inne blir nok å svare deg mere konkret

Dressing: creme fraiche med taco krydder og hvitløk(til kjøtt), eller med sirondråper, sitronpepper og purreløk(til fisk) ellers kan du mikse deg frem med creme fraiche og de krydder/urter du liker best

Utover dette så kan du se på oppskrifts sidene, og i journalene der mange har skrevet ned dagsmenyene sine
LYKKE TIL

__________________
Seagirl
seagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?????? Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 15:36   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Kan ikke svare på mengden kjøtt da jeg aldri har brukt noen annen måleform enn metthetsfølelse. Du må for alldel ikke spise til magen sprenges på denne dietten ,men spis sakte og kjenn etter om du faktisk er sulten.

Før hadde jeg det samme problemet med at jeg overspiste, har etterhvert lært meg å ikke spise mer enn at jeg ikke er sulten lenger.

For meg har den store fordelen med et lavkarbo kosthold vært at jeg ikke ble så sulten når jeg spiste lavkarbo.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 16:22   #4
Billa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 43
Billa er ny på veien

Hmm. Får satse på at metthetsfølelsen kommer kjappere da.

Kommer nok ikke til å overspise når jeg begynner uansett. Men det spørs om det jeg ser på som akkuratt passe, er overspising i andres øyne.


150-200 g er jo helt greit det da.

Om det stemmer at det er 150-200 g, må man da regne skinken til frokosten inn i den mengden?

Tusen takk for svar!

__________________
-Billa.
Billa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 16:44   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

kommer litt an på hvor mye du veier hvor mye proteiner du trenger men kansje ca 30 g proteiner. Ca 150 g kjøtt

3 egg er bra!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 18:37   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Du trenger nok et sted mellom 80 - 120 g protein i døgnet, avhengig av kropsvekt og aktivitetsnivå (Kroppvekt x 1-1,5 sier noen). Og da må du selv regne ut hva det blir fordelt på alle måltidene, og proteinkildene: kjøtt, fisk, fugl, egg, melkeprodukter, proteinpulver og andre. Eksempler: 100 g kjøtt er ca 25 g protein, 1 egg har ca 8 g protein.

(Jeg ble litt forvirret av inleggene over - tror noen av dem blander mengde protein med mengde kjøtt, og noen dagsmengde med måltidsmengde)

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 27-09-04, 18:43   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Hei!

Bare stol på deg selv. Metthetsfølelsen kommer etterhvert og du lærer deg å føle på den og stoppe å spise i rett tid, altså det som er riktig og rett tid for deg å stoppe. Du trener deg opp til å kjenne på den dess lengre du går på lavkarbodiett.

Selv så spiser jeg ganske mye nå som jeg er ute av ketose. Men etter noen dager, når kroppen begynner å brenne mer fett og magesekken blir mindre, så blir du mere mett til hvert måltid og det blir helt umulig å ikke spise mindre enn i begynnelsen av dietten.

Bare spis så mye egg du vil, du kan ikke overspise uansett fordi du blir mett. Må også nevne at egg er den mest komplette matvaren vi har og noe av det sunneste du kan spise. Så ikke spis egg med måte.

Jeg kan også nevne at du ikke overspiser på lavkarbo, ihvertfall på Atkins så må du spise så mye du vil i begynnelsen fordi metthetsfølelsen begrenser seg selv. Ellers så kommer du til å få mindre lyst på snop etterhvert. Skjer ikke det så kan du ta tilskudd av Krom.

Ett enkelt forslag til dressing til salat kan være extra virgin olivenolje/rapsolje e.l. Det smaker godt til.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kostplan uten kjøtt - hjelp! Spirea Dr Lindbergs 3 02-05-07 20:19
Hvor mye kjøtt i maten? Nooria Barns kosthold 3 15-04-04 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no