Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Creme fraiche opp i halsen!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-10, 17:25   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Creme fraiche opp i halsen!

Hei. Jeg har nå gått dritt lei creme fraiche. Har det ved siden av kjøtt, kylling, laks etc. for å få opp fettet. Før syns jeg det var så godt med det ved siden av, men etter nesten to uker, har jeg fått nok. (dere som har holdt på noen mnd syns sikkert at å gå lei etter to mnd ser litt mørkt ut videre, men, men)

Ved siden av kjøtt og kylling kan jeg jo ha saus, men hva med laksen? Hva passer til laks?
Og har dere noen forslag til noe litt mer "forfriskende" å ha ved siden av alle tingene? Noe som er ketolysevennlig, men ikke såå tungt?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Urtesmør, hollandaisesaus,sandefjordsmør er veldig godt til fisk. Hvit saus av kraft og fløte....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:40   #3
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Tusen takk Utresmør og sandefjordsmør får man kjøpt i vanlige matbutikker?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:40   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Spiser du cf/rømme bart?

Jeg tilsetter dill i rømmen till fisken, bittelitt sweet chili til kyllingen (eller Bjerkes aioli), hvitløk til det meste annet etc.

Ellers liker jeg saus av innkokt fløte og smøreoster som Philadelphia, baconost og rekeost.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:42   #5
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Ja, spiser det bart. Smart det å putte litt i det Men er ikke sweet chili full av karbo? Blir det ikke litt kvalmt? Ser etter noe litt sånn sweet chili aktig. Noe som ikke er kremete. Bare for å få litt forandring fra alt det kremete...

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:50   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

En del karber i den chilien,ja, men bruker mindre enn en teskje, så da får det heller være. Er redd jeg lettere sprekker helt om jeg ikke kan variere maten litt.

Er oppskrifter her inne på en del sauser og krydderblandiner etc. Tror tom det er oppskrift på chilisaus.

Ellers har du jo varianter som å bruke stekesky med eller uten fløte, fløtestuede grønnsaker i alle varianter. Jeg elsker blomkålmos og bruker det til nesten alt. Tilsetter kun masse meierismør og noen fedd hvitløk (gjerne sånne fra Landlord som ligger i chili) før jeg bruker stavmikseren og får mos.
Kan nok bruke stavmikseren på andre kokte grønnsaker og smør også. Da får du jo en slags saus så maten ikke blir så tørr og du får kamuflert smøret litt.

Bare fantasien som stopper deg! Ta en titt i oppskriftsforumet eller i Gerds oppskrifter (linker i innlegget hennes over her)!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:04   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Takk for svar! Får prøve meg frem litt, skal prøve å finne noe litt "lett" til kjøtt, fisk, kylling etc. Men det er jo ikke så mye som skal til, så kan jo ta littegrann av feks sweet chilli. Tror jeg skal lage meg noen oljedressinger eller noe.
Får titte litt

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:58   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Sandefjordsmør er fantastisk til fisk, og du lagar det lett sjølv. Du kokar opp kremfløte, og lar det redusere, til ca det halve, og rør så i bitar romtemperert smør, og ein god dæsj hakka persille.
Bearnaisesaus er kjempegodt til steikt laks!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:02   #9
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Hm...takk for tips, alle sammen. Jeg ELSKER bernaisesaus, men visste ikke at det gikk fint til fisk. Alrdi tenkt på å kombinere det. Dette blir gøy!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:13   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Steikt laks med dampa broccoli og bearnaisesaus har vore ein slager lenge her i huset, også sidan før eg fekk med meg sambu på lavkarbo. Mmmm!

Men posesausversjonen kan eg styre meg for.. Før syntes eg det var kjempegodt, det var heilt til eg kom til Belgia og fekk smake skikkeleg bearnaisesaus Mykje meir syrleg i, og smakar SÅ godt!! MMMMM!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:26   #11
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Fristet med belgisk. Jeg elsker toro sin, har spist en del i frankrike, men likte toro sin best, faktisk
Hvordan lager man den du frister meg med da ?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:33   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Creme fraiche opp i halsen!

Det er vel eigentleg som hollandaise, men med estragoneddik i. Eg likar Knorr sin "våte" posesaus, altså berre å varme opp, men den er annleis enn den som kan kjøpast i Norge, så den har eg ikkje testa. No er eg ganske glad i syrlege ting, så eg er kanskje ikkje heilt upartisk her!

Forresten så er laks innrulla i bacon, og så grilla/steikt i omn kjempegodt! Det treng ikkje saus ein gong.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Creme fraiche-boksen Hannehk Lavkarbo generelt 1 14-11-09 14:28
Creme Fraiche-kveldskos tarante Lavkarbo generelt 4 20-07-09 23:02
Creme Fraîche-grøt SusieBlues Middag 10 20-07-09 12:26
Creme fraiche og rømme Albertine Spørsmål og svar 17 16-11-05 10:18
Brokkoli og creme fraiche; en utfordring! Albertine Lavkarbo generelt 3 06-11-05 16:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no